עמוס פרישמן: "יש מתאזרחים שאין להם מקום כאן"

עמוס פרישמן
עמוס פרישמן | דני מרון

לפני יציאתה של הנבחרת לספרד, יו"ר הוועדה המקצועית של האיגוד: "יש כאלה שתורמים, צריך לדעת לשלבם מבלי לפגוע בכדורסלן הישראלי". קטש: "שמח שיש שלד עם צעירים". מקל קיבל אישור לשחק בחלון המוקדמות הקרוב

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל תמשיך בקמפיין המוקדמות לאליפות אירופה ותמריא בימים הקרובים לספרד, שם תיכנס לבועה בעיר ולנסיה למשך שמונה ימים, בהם תפגוש את נבחרות ספרד ופולין למשחקים "ביתיים" שהיו אמורים להיערך בארץ. היום (רביעי) נערכה מסיבת העיתונאים לקראת חלון המשחקים שבפתח, בהשתתפותם של המאמן עודד קטש, הקפטן גל מקל והפורוורד גיא פניני, בין השאר, אך את האמירה המעניינת ביותר סיפק דווקא יו"ר הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל, עמוס פרישמן.

פרישמן התייחס לסוגיית המתאזרחים שהעסיקה רבות גם את האיגוד וגם הקבוצות בשנים האחרונות, ואמר: "היום יום חג לספורט הישראלי. זה מתחיל עם נבחרת הכדורגל ונמשך בלילה עם הדראפט, שבו נאחל בהצלחה לדני אבדיה ולים מדר. חלק מהפריצה שלהם היא דרך הנבחרות וזה רק מראה כמה חשוב לארח אליפויות בישראל. אני מבקש להפסיק עם זה שהופכים את המתאזרחים לסוג ב', יש כאלה שמחויבים לנבחרת ולכדורסל הישראלי ברמה מאוד גבוהה. צריך למצוא את הדרך לשלב אותם מבלי לפגוע בכדורסלן הישראלי. יש כאלה שאני מסכים שאין להם כאן מקום, אבל אני מדבר על אלה שתורמים לנבחרת וחושב שאסור לקטלג אותם כסוג ב'".

קטש דיבר לקראת המשחקים הקרובים: "הקורונה מציבה בפנינו המון אתגרים. אפשר להסתכל על זה משני הכיוונים. אחד – חלון שהיה אמור להיות עם שני משחקים בית עם קהל מלא בדרייב אין, שיכול היה להבטיח את ההעפלה שלנו ופתאום זו הופכת להיות בועה בספרד. מצד שני, זה לא מובן מאליו שמשחקים כדורסל. אני שמח שכולם יצאו שליליים בבדיקות ומאוד שמח שכנראה גל ייקח חלק. הוא שחקן משמעותי עבורנו. נשחק נגד שתי נבחרות טובות, הניצחון בפולין היה חשוב עבורנו, במיוחד אחרי שהם ניצחו בספרד. נצטרך לחכות ולראות את הסגלים של הקבוצות האחרות. אולי ספרד יציגו נבחרת יותר טובה בגלל ההפסד בחלון הקודם, פולין אולי יגיעו עם סלוטר ואולי בלעדיו. אני שמח שיהיו עוד פנים חדשות ושחקנים צעירים שהולכים להוות שלד משמעותי בשנים הקרובות. אאחל הרבה הצלחה גם לים מדר וגם לדני אבדיה הלילה. השתלבות שלהם ב-NBA תעשה דברים מדהימים בכדורסל הישראלי, אלה דברים שמוסיפים גאווה וגורמים להרבה ילדים לרצות לשחק כדורסל".

עדכון לגבי הסגל והאם מדר ישתתף בחלון: "חששנו שגל לא יהיה איתנו, אבל מסתמן שכן. את איתי שגב נחסר מאוד, הוא אחד השחקנים הבטוחים ברוטציה שלנו ושחקנים אחרים יצטרכו להביא את מה שהוא מביא. זה נראה שספנסר וייס ואדם אריאל לא יוכלו לקחת חלק בחלון הזה. טי ג'יי קליין בספק. לגבי ים, מהשיחות האחרונות הוא מגלה מחויבות ורוצה להיות חלק, ואנחנו שמחים על כך".

עודד קטש
עודד קטש | דני מרון

דור הרכזים המוכשר והאם מתכוון לשלב שניים ביחד: "באמת יש רכזים צעירים ומאוד מוכשרים. זה נותן אופטימיות לגבי העתיד. הייתי מוכן לשחק גם עם חמישה רכזים על המגרש אם היה אפשר, אז זה הולך לקרות. בהנחה שכולם בריאים, אי אפשר שכולם יקבלו הרבה דקות, אבל נראה שניים ולפעמים גם שלושה רכזים על המגרש, אני אוהב את זה".

על בן קרטר: "הייתי לי הזכות לאמן אותו כשהוא הגיע לארץ. מאז כולם רואים את ההתקדמות שלו והיום הוא מתחיל להיבנות באמת כגבוה מאוד אגרסיבי, שיכול לשחק בשתי עמדות, עם ביטחון בקליעה שלו, שעושה הרבה דברים על המגרש. רצינו לבדוק אפשרות לשלב אותו, כמובן שבחלון הזה זה תלוי בכשירות של שאר השחקנים, אבל זה משהו שנרצה. הוא ישראלי, מעבר להתקדמות המקצועית הוא בחור מקסים והראש שלו במקום הנכון. זה מסוג השחקנים שהנבחרת תתברך באופי שלו, נחכה לראות אם בחלון הזה או בעתיד".

ההבדל המנטלי בבועה: "האווירה לא אותה אווירה. בניסיון הקצר שיש לנו עם הדבר הזה, יש שחקנים שצריכים יותר הכנה ויש כאלה שפחות, שיודעים להביא את האנרגיות בעצמם. יש כאלה שבלי קהל מתפקדים יותר טוב, לפעמים. לצערי, התרגלנו לזה. זה פוגע במידה שווה בכל הקבוצות. מצטרף לתקווה הגדולה שזה יעבור, שיהיה חיסון ונוכל לראות קהל במגרשים".

הרבה פרצופים חדשים: "אני רואה את זה כתהליך מאוד טבעי שאמור לקרות בנבחרת. אני מאמן שלוש שנים ומאז התחלנו בתהליך הזה, שאנחנו מאוד גאים בו וביכולת של הצעירים שלנו להשתלב מהר ואפילו להציג כדורסל שאני חייב להודות – הוא יותר טוב מהציפיות. שחקנים כמו סורקין ודוברת, זה אך טבעי שהם יצטרפו. אי אפשר לשחק עם יותר מחמישה, אבל ההשתלבות שלהם בנבחרת חשובה ואין לי ספק שהעתיד ורוד מבחינתם".

נבחרת ישראל בכדורסל
נבחרת ישראל בכדורסל | איגוד הכדורסל

פניני הוסיף: "אנחנו לפני שמונה ימים מאתגרים, מתכונת שאנחנו לא מכירים. פעם ראשונה ניכנס לשחק בבועה, משחקים שהיו אמורים להיות בבית מול הקהל שלנו. זה עצוב ומבאס, אבל זו המציאות ונצטרך להתמודד איתה. נצטרך להגיע כמו בימים רגילים ולהתנהג אותו דבר, עם מחויבות לנבחרת ואחדות כדי להוציא את התוצאות הכי טובות שאפשר. בשבילי זה כיף להיות חלק מנבחרת עם הצעירים והשילוב הזה, שלי ושל גל איתם. בשביל זה אני פה. התרגלנו בחודשים האחרונים לדעת להביא את האנרגיות ללא הקהל. זה משהו שבכל מקרה מביאים לכל משחק ונדאג שהפעם זה יהיה אפילו עוד יותר. כרגע האליפות עצמה לא עוברת לי בראש, כי אני חי מקמפיין לקמפיין וכרגע המטרה היא לעזור לנבחרת להעפיל. בין אם אני אהיה שם או לא. עד 2022, אלוהים גדול".

מקל, שהיה מושבת מעל חודש ומכיר היטב את המתחם בו הנבחרת תשחק, עדכן במצבו הבריאותי וסיפר על התנאים: "היה לי קרע קטן באמצע אוקטובר. עשיתי שיקום כמו שצריך וכבר לפני שבועיים חזרתי לפעילות מלאה עם הקבוצה. יום לפני המשחק שלנו בשבוע שעבר, שוב הרגשתי דקירה קטנה בשריר ופחדתי, כי חשבתי שעוד פעם משהו נקרע ואצטרך להתחיל שיקום מהתחלה ואפסיד את הנבחרת, אבל אני מרגיש הרבה יותר טוב וזה היה עיכוב קטן. אני חושב שאני יכול כבר לשחק עם הקבוצה. לא ניקח את הסיכון הזה, אבל כן קיבלתי אישור לשחק עם הנבחרת, להתחיל להתאמן בוולנסיה וזה מאוד משמח מבחינתי וכמובן חשוב לנבחרת, אבל גם יעזור למצב שלי פה במלאגה. איפה שאני נמצא המצב עוד בסדר, יש מקומות יותר בעייתיים (מבחינת הקורונה). לגבי הבועה בוולנסיה, יצא לי להיות חלק מבועה כזו בסיום העונה שעברה בליגה הספרדית. זו תהיה חוויה, אנו הולכים להתאמן במתקן הכי מפואר באירופה והספרדים יעמידו לנו את התנאים הכי טובים שיש. הולך להיות כיף, אנחנו רוצים להמשיך את שני הניצחונות היפים שעשינו בהתחלה".

גל מקל
גל מקל | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי