מקל: "המפתח יהיה לעמוד באינטנסיביות של הספרדים"

גל מקל עם עודד קטש
גל מקל עם עודד קטש | דני מרון

לפני המשחק בוולנסיה, קפטן נבחרת ישראל התייחס ליריבה: "היא לא תגיע בסגל הראשון שלה, אבל יש שם חבר'ה שהולכים לתת את הטון בשנים הבאות". וגם: מצוקת שחקני הפנים ומצב הקורונה בספרד

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל הגיעה לוולנסיה, שם תשחק ביום שבת נגד ספרד אלופת העולם וביום שני הבא נגד פולין. במלון בעיר פגשו השחקנים את הקפטן גל מקל, שיפגוש במשחק בשבת לא פחות מארבעה שחקנים מהקבוצה שלו, מלאגה. כמו כל דבר בתקופה הזו, החוויה הראשונית של הנבחרת בבועה הייתה בדיקות קורונה. בהמשך קיימה הנבחרת אימון מתיחות עם מאמן הכושר רימון יבזורי והצוות המקצועי של המאמן עודד קטש החל בהכנות המקצועיות למשחק הקרוב. מחר תקיים הנבחרת שני אימונים ראשונים באולם בו ייערך המשחק.

האזינו

מקל, שכאמור משחק בליגה הספרדית, עלה לשידור בתכנית הספורט של 103FM וסיפר על מצבו הרפואי והפציעה ממנה החלים: "הגעתי לוולנסיה בצהריים, הנבחרת הגיעה קצת אחריי ועוד מעט יש לנו כבר אסיפה ראשונה. הייתי עם קרע קטן בשריר בשבועות האחרונים. לפני שבועיים כבר חזרתי לפעילות מלאה והייתי אמור לשחק לאחרונה ביורוקאפ, אבל יום לפני המשחק שוב הרגשתי תחושה לא נעימה. בימים האחרונים אני כבר מתאמן במאה אחוז וקיבלתי אישור ממלאגה להגיע לכאן ולתרום לנבחרת ישראל".

על ההשפעה שלו ושל גיא פניני, שני השחקנים הכי ותיקים בסגל הנבחרת: "אנחנו צריכים להיות אנחנו, לעזור לנבחרת בכל דרך שהיא. אנחנו לא באמת מסתכלים על הגיל. יש הרבה חבר'ה צעירים, אבל כל מי שבנבחרת נמצא פה בזכות ואנחנו הוותיקים נעזור לו בכל דרך שאפשר".

גל מקל
גל מקל | עדי אבישי

על הסיכויים: "ספרד לא עם הסגל הראשון שלה, אבל עדיין זו ספרד והסגל שלה סופר מוכשר. יש פה ארבעה שחקנים מהקבוצה שלי וכמובן שאני מכיר טוב את כל הסגל, מדובר חבר'ה צעירים שלהערכתי יתנו את הטון בסגל הראשון של ספרד בשנים הבאות. מבחינתנו, התחלנו את הקמפיין בצורה טובה מאוד בחלון הקודם ואנחנו רוצים להמשיך כך".

על משחק הפנים של הנבחרת: "יש לנו שחקנים טובים מאוד. נכון שיש אולי עודף כישרון הייתי קורא לזה בעמדות הגארדים, אבל מבחינת הנבחרת הספרדית, אני חושב שהם פחות או יותר באותו מקום כמונו. הם משופעים בגארדים דומיננטיים ופחות בגבוהים שהוכיחו את עצמם. המפתח נגד ספרד יהיה לעמוד באינטנסיביות ובקצב שלהם. הכדורסל הספרדי מאוד מהיר ואינטנסיבי וזה יהיה המפתח שלנו".

על הקורונה בספרד: "האמת שהוסיפו לנו לאחרונה קצת הגבלות. במהלך היום הכל פתוח, אבל כל המקומות נסגרים ב-18:00. יש עוצר לילי מהשעה 22:00 ועד 06:00. אני מניח שזה יותר נוח ממה שהיה בארץ לאחרונה. זה חלק מהעסק, למדנו לחיות עם זה. אני מקווה שזה יסתיים בקרוב. מבחינת ענפי הספורט, כולם משחקים והכל כרגיל. מאוד מקפידים על כמות בדיקות וזהירות. אנחנו נבדקים בקבוצה שלי פעמיים בשבוע".

מקל
מקל | דני מרון

מוטי דניאל, מנהל נבחרת ישראל, עלה גם הוא לשידור בתכנית הספורט של 103FM ונשאל האם דני אבדיה יוכל להשתתף ביורו אם וכאשר הנבחרת תגיע אליו: "היורו מתוכנן לקיץ 2022. אם העולם יחזור להיות נורמלי, אני מעריך שכן. שחקנים צעירים שמתמקדים בליגה בשנה הראשונה-שנייה שלהם קשה להם להשתחרר מה-NBA. דווקא זה שאליפות אירופה נדחתה בשנה זה מגדיל את הסיכויים שדני ישתתף, אבל זה באמת רחוק מאוד".

מונדובאסקט: "מותר לפנטז, אבל מאוד קשה לחבר את הנבחרת. המפגשים האלה פעם בכמה חודשים, בלי קשר למגבלות של הקורונה, זה מקשה מאוד על יצירת המשכיות ויצירת שיטת משחק. כשאנחנו מסתכלים על השנתיים-שלוש האחרונות ורואים את ההצלחות של הנבחרות הצעירות – זה בהחלט נותן תקווה ואופטימיות שבאמת נגיע לאליפות אירופה ואולי אפילו נצליח להגיע לאליפות העולם, כי יש לנו שחקנים טובים. יש לנו שחקנים שיכולים לשחק ברמות הגבוהות של אירופה".

האזינו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי