גל מקל: "ספרד מעצמת ספורט, גם בסגל הזה היא סופר מוכשרת"

גל מקל ועודד קטש
גל מקל ועודד קטש | איגוד הכדורסל

קפטן נבחרת ישראל התייחס ליריבה בשבת במוקדמות היורובאסקט, שתגיע ללא הכוכבים הבכירים. המפתחות למשחק: "לשלוט בקצב ובריבאונד". קטש: "לא תהיה לנו בעיית אנרגיות, כולם מבינים את החשיבות". סורקין בסגל

(גודל טקסט)

אחרי שניצחה את שני המשחקים הראשונים נגד רומניה ופולין, שהתקיימו אי שם בעידן שלפני הקורונה, נבחרת ישראל תפגוש מחר (שבת) את אלופת העולם ספרד בתקווה לשמור על מאזן מושלם במוקדמות אליפות אירופה בכדורסל. רומן סורקין ירשום הופעת בכורה במשחק ואילו גיא פניני את הופעתו ה-156, בכך ישתווה לנדב הנפלד במקום השביעי בכל הזמנים.

הסגל למשחק: גל מקל, תמיר בלאט, ים מדר, יפתח זיו, גולן גוט, רפי מנקו, גיא פניני, נמרוד לוי, תומר גינת, רומן סורקין, עידן זלמנסון וג'ייק כהן.

המאמן עודד קטש והנציגים מליגת העל בסגל הגיעו ביום שני לספרד, שם איחדו כוחות עם השחקנים מהליגות האירופיות, ובימים האחרונים הנבחרת התאמנה בוולנסיה. היום התייחסו קטש והקפטן גל מקל ליריבה ולתנאים בבועה שבה תיערך ההתמודדות.

"משחק מאוד קשה, אלה נבחרת ומדינה שהם מעצמת ספורט וכדורסל, אלופי העולם", אמר מקל ונגע בכך שספרד תגיע בסגל משני: "גם הסגל הזה סופר מוכשר, הרבה שחקנים שאני מכיר וכמה שמשחקים איתי בקבוצה. אחד המשמעותיים הוא דריו בריזואלה שמשחק בעמדה 2, סקורר, מאוד יצירתי ושחקן נהדר. יש את אלברטו דיאס הרכז שנמצא בכושר טוב, קולע טוב, מריץ את הקבוצה ושחקן הגנה מצוין. פרנסיס אלונסו אחד הקלעים הטובים באירופה לדעתי, מכונת ירייה. ורובן גררו שהוא גבוה אקטיבי ושומר".

על כך שהביתיות במשחק הוחלפה בעקבות משבר הקורונה: "מאוד מבאס לשחק כאן ולא בתל אביב. אני ספציפית מאוד חיכיתי לביקור הזה בארץ, בטח כשאני חי בחו"ל, לשני משחקים מול אולם דרייב אין מלא. אבל זה מה שהקורונה מביאה לנו, צריכים להסתדר ולעשות את המקסימום".

שחקני נבחרת ישראל בבועה בספרד
שחקני נבחרת ישראל בבועה בספרד | איגוד הכדורסל

מצבו הגופני: "לצערי הייתי פצוע כמה שבועות, אבל אני מרגיש שאני בכושר טוב. התאמנתי עד לפני 10 ימים עם הקבוצה באופן מלא, במשך שבוע. זה כדורסל, צריך לדאוג לגוף וברגע שאתה עולה למגרש, גם אם לא שיחקת תקופה מסוימת, תוך כמה אימונים אתה חוזר לקצב. כמו תמיד, אני פה בשביל לעשות הכל בשביל הנבחרת".

המפתחות למשחק: "חד משמעית לשלוט בקצב. זה הכדורסל הספרדי לפני הכל, קצב ואינטנסיביות, אנחנו בארץ פחות רגילים לטמפו הזה. דבר שני הייתי אומר ריבאונד. זו קבוצה שמתקיפה את ריבאונד ההתקפה בצורה מאוד אגרסיבית. אם נשלוט בקצב ונהיה טובים בריבאונד, יש לנו הרבה כישרון וכלים התקפיים ואנחנו פה לתת פייט".

מנקו וזיו. מעצמת ספורט מחכה להם | איגוד הכדורסל

קטש ציין גם הוא את הנקודות החשובות להשגת ניצחון: "למזער את הגודל שלהם, זה אומר שצריך להיות מרוכזים בסגירה לריבאונד ולשלוט בו כדי לעשות נקודות קלות ולרוץ את המגרש, שזה אולי היתרון שלנו. מעבר לזה משמעת, להיצמד לתכנית המשחק ולהשתמש חכם בעבירות. תמיד צריך להיות ביום קליעה טוב, כי יש לנו יכולת להעניש אותם בזה".

השתלבות הצעירים: "זה תהליך טבעי, לפני שלוש שנים זה היה מתבקש, אז זה היה יותר אגרסיבי. עם הזמן גדלים פה שחקנים צעירים ומוכשרים שאנחנו מנסים לשלב וזה לוקח זמן. אני לא יודע כמה אלה שהצטרפו עכשיו יהיו משמעותיים בחלון הזה, אבל חשוב שהם איתנו להמשך".

משחק מול אולם ריק: "התרגלנו לשחק ללא קהל והאנרגיות צריכות לבוא מאיתנו. זה מתחיל בחדר הלבשה. איך שאני מרגיש את השחקנים והאימונים שעברנו השבוע, אני חושב שלא זאת תהיה הבעיה שלנו. כולם מבינים את החשיבות, גאים ומרגישים זכות ושליחות להיות כאן".

לסיום, המאמן התייחס לכשירות של מקל ולעובדה שביום שני מחכה לנבחרת משחק נוסף, נגד פולין: "גל נראה טוב, בכלל עברנו את השבוע הזה יחסית עם כולם בריאים. גל מספיק מנוסה להרגיש את הגוף שלו, נצטרך להרגיש אותו תוך כדי משחק ולראות איך המשחק יתפתח. בנבחרת אפשר לעשות רוטציות יותר רחבות. יש מספיק שחקנים טובים כדי לשמור על רמה יציבה לאורך 40 דקות וזה משהו שנרצה לעשות".

אימון הנבחרת בוולנסיה | איגוד הכדורסל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי