גאווה תוצרת כחול-לבן: ישראל ניצחה 87:95 בספרד

תמיר בלאט ותומר גינת חוגגים |

שחקניו של עודד קטש גברו על אלופת העולם בכדורסל, אצלה בבית. חמישה שחקנים קלעו בספרות כפולות, תמיר בלאט הצטיין עם 21 נקודות ותשעה אסיסטים. ישראל במאזן מושלם במוקדמות אליפות אירופה

(גודל טקסט)

ערב ענק של לכדורסל הכחול-לבן. נבחרת ישראל שמרה הערב (שבת) על מאזן מושלם במוקדמות יורובאסקט 2022, עם ניצחון אדיר על אלופת העולם ספרד, בהיכל לה פונטנה שבוולנסיה. שחקניו של עודד קטש ביצעו קאמבק גדול מפיגור בן 18 נקודות ורשמו ניצחון שלישי בקמפיין, שהשאיר אותם במקום הראשון.

אפשר לדבר על סגל משני של היריבה, שלא הגיעה עם כוכבי הבכירים המשחקים ב-NBA וביורוליג, אבל אסור להוריד ולו במעט מהניצחון הישראלי הערב, על נבחרת איכותית ומוכשרת עם מסורת של הישגים ברמה שהכדורסל המקומי יכול בעיקר לפנטז עליהם. זה בוודאי לא אומר שצריך להסיק מסקנות לגבי העתיד, אך בהחלט ניתן לומר שתהליך חילופי הדורות בנבחרת ישראל ממשיך לעבור בהצלחה והסגל הצעיר והרענן, בתוספת גל מקל וגיא פניני הוותיקים, הוכיח הערב שהוא יכול להתמודד בכבוד עם אריות אירופה.

קלעו לנבחרת ישראל: תמיר בלאט 21 (9 אסיסטים, 4/6 לשלוש), גל מקל 18, תומר גינת וג'ייק כהן 17 כ"א, ים מדר 11, רפי מנקו 8, יפתח זיו 2, עידן זלמנסון 1.

ניצחון אדיר לנבחרת ישראל | FIBA
גאווה בכחול-לבן. החיוכים בנבחרת בסיום | FIBA

ישראל פתחה טוב ועלתה ל-2:6 עם שתי שלשות של ג'ייק כהן מאסיסטים של גל מקל, אך היתרון לא החזיק הרבה זמן והספרדים הפכו ל-10:15 עם דקות טובות של דריו בריזואלה, חברו של מקל במלאגה. תומר גינת תמיר בלאט דאגו להחזיר את ישראל לשוויון וים מדר אף העלה ליתרון 17:19, אך סיום הרבע היה כולו של המארחת, שבזכות ריצת 2:10 הובילה 21:27 אחרי 10 דקות.

חמש נקודות מהירות של קינו קולום העניקו לאדומים יתרון דו ספרתי ראשון והזעיקו פסק זמן של עודד קטש. יפתח זיו צימק, אבל קולום הוסיף סל וצ'אבי רבאסדה הפציץ שלשה, בדרך ל-23:37. המטווח הספרדי מחוץ לקשת נמשך וישראל ירדה לפיגור שיא של 18 נקודות, בלאט ומקל הצליחו לצמק אותו רק בשתיים בהפסקה – 36:52 לספרד.

צפו בשחקני הנבחרת חוגגים את הניצחון

ברבע השלישי קיבלנו קאמבק נפלא תוצרת כחול-לבן: כהן ורפי מנקו ירו שלשות מהירות וגרמו לסקאריולו לבקש פסק זמן, שאחריו בלאט צלף גם הוא לשלוש והוריד את הפער לשבע. אלברטו דיאס, שגם הוא משחק עם מקל, קלע את הסל הראשון של ספרד ברבע, אבל בלאט הפגיז עוד אחת מרחוק. בריזואלה קלע אחת משתיים מהקו, בצד השני מקל רשם מהלך של סל ועבירה. חוסה פרס הניח שתיים קלות, אבל הקפטן השיב בחדירה מצוינת, בלאט תרם עוד שלשה ומקל הוסיף שני לייאפים שהעניקו לישראל יתרון ראשון מזה הרבה זמן, 58:60 בדיוק באמצע הרבע. דווקא באותו שלב, קולום השתלט על העסק ועד סוף הרבע סיפק שתי שלשות ושלושה אסיסטים, שעזרו למארחת לרדת ביתרון 67:72 לקראת הרבע האחרון.

תומר גינת. ישראל שמרה על מאזן מושלם | FIBA

קולום המשיך במעלליו עם שני אסיסטים נוספים לחאבייר ביירן ולרובן גררו, אבל מקל ובלאט דאגו להשאיר את ישראל קרובה, 76:72. בריזואלה דייק פעם אחת מהקו, מקל ענה בשלשה, קולום חדר לסל קל אבל בלאט צלף גם הוא מעבר לקשת, גינת הפך ל-79:80 ואז הוסיף חטיפה ודאנק, בדרך יתרון של שלוש נקודות. בריזואלה צימק לנקודה מהקו, ג'ייק כהן השיב בהטבעה. קולום דייק מחצי מרחק, אך בלאט סחט עבירה וקלע שתי זריקות עונשין, כך עשה גם כהן אחריו ודקה וחצי לסוף, 83:88 לישראל. לופס קיזז מהקו, אבל מנקו קבר שלשה מהפינה, בלאט הגדיל את ההפרש מהקו ומדר קבע יתרון דו ספרתי, לפני שרבאסדה קלע שתי זריקות עונשין וחתם את תוצאת הסיום על 87:95.

ג'ייק כהן. משחק מצוין גם עבורו | FIBA
מקל. תצוגה אדירה מול יריבים שהוא מכיר היטב | FIBA

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי