עודד קטש: "זה ניצחון מיוחד, שיכול לתת לנו הרבה ביטחון להמשך"

עודד קטש | FIBA

מאמן נבחרת ישראל אחרי ה-87:95 על ספרד, אלופת העולם, במוקדמות אליפות אירופה: "האמנו בעצמנו ונשארנו חיוביים, גם כשהיינו בפיגור. האווירה כאן והגישה של השחקנים אדירות"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל בכדורסל הביאה הערב (שבת) לא מעט כבוד לספורט הלאומי, עם ניצחון 87:95 על ספרד, אלופת העולם למי ששכח, בדרך למאזן מושלם בתום שלושה משחקים במוקדמות היורובאסקט. למרות פיגור שהגיע בשיאו ל-18 נקודות ועמד על 16 בהפסקה, הכחולים-לבנים ידעו לעצור את היריבה על 35 נקודות בלבד במחצית השנייה. בסיום המשחק, המאמן עודד קטש התייצב למסיבת עיתונאים וסיכם את הערב המוצלח.

"זה ניצחון מעולה עבורנו, לא רק כי ניצחנו יריבה גדולה כמו ספרד, אלא גם בגלל הדרך", אמר קטש. "הקאמבק שעשינו במחצית השנייה היה מיוחד, מאמץ גדול של השחקנים. הרגשתי שבמחצית הראשונה שיחקנו טוב יותר ממה שלוח התוצאות הראה. אמרתי לשחקנים שרק ייצמדו לתכנית המשחק ויאמינו שאפשר לעשות את זה. זה היה משחק נהדר וניצחון מיוחד ,שיכול לתת לנו הרבה ביטחון להמשך, במיוחד לנבחרת צעירה כמונו. מבחינת כדורסל, ההחלטה לשחק עם שני מובילי כדור עבדה טוב עבורנו, אפילו שהתקשינו במשך 12 דקות במחצית הראשונה. אני מאוד גאה בדרך שבה עשינו את זה".

"נגד שחקנים נהדרים כמו הספרדים, אתה צריך לוותר על חלק מהדברים", הסביר המאמן הלאומי על תכנית המשחק, "היינו מוכנים לוותר על זריקות מסוימות, אבל הם קלעו באחוזים מעולים. מיהרנו קצת בהתקפה כי היינו בפיגור, אמרתי לשחקנים שרק יאמינו וישחקו בקצב יותר גבוה. ג'ייק כהן בעמדת הסנטר, בפתיחת הרבע הראשון והשלישי עזר לנו מאוד, באופן כללי אנחנו משחקים עם שלושה פורוורדים בקו הקדמי. זה היה מאמץ הגנתי גדול, עשינו כמה התאמות ודיברנו על דברים קטנים. תכנית המשחק הייתה זהה וזה מה שהפך את הניצחון למיוחד, כי נצמדנו לתכנית והאמנו בעצמנו, לכן אמרתי שזה יכול לתת לנו ביטחון לעתיד".

צפו: שחקני נבחרת ישראל חוגגים את הניצחון

כמה זה ישליך על המשחק נגד פולין בשני: "הכי חשוב שנתאושש, כי חלק מהשחקנים נתנו מאמץ יוצא דופן. אנחנו רוצים להמשיך להשתפר, אנחנו נבחרת צעירה מאוד וזה תהליך שהתחלנו לפני שלוש שנים. יש לנו אווירה אדירה בנבחרת, גם הגישה של השחקנים. הראנו את זה לא רק במחצית השנייה, אלא גם במחצית הראשונה כשהיינו בפיגור, כי נשארנו חיוביים".

על קינו קולום, שהצטיין בספרד: "ידענו שהוא שחקן מצוין ומאוד קשה לשמור עליו. לא רק הוא, יש להם 2-3 גארדים שמאוד קשה לעצור וחלק מהזריקות תלויות רק בהם. עם חלק מהזריקות אפשר לחיות, שחקנים כאלה אפשר רק להאט, לא לעצור לגמרי".

מנקו וזיו שמחים. ערב ענק לנבחרת | FIBA

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי