קרטר בסגל לפולין, קטש: "צריך לשים את הניצחון על ספרד מאחור"

גל מקל ועודד קטש
גל מקל ועודד קטש | איגוד הכדורסל

שחקן הפועל אילת נרשם במקומו של סורקין לקראת המשחק הקרוב במוקדמות היורובאסקט. המאמן: "היה ניצחון גדול, אבל הוא לא נותן לנו נקודות למחר". בלאט: "הם גדולים פיזית, אבל לנו יש לב גדול"

(גודל טקסט)

ביום שבת רשמה נבחרת ישראל של עודד קטש ניצחון ענק 87:95 על אלופת העולם ספרד במסגרת מוקדמות אליפות אירופה. מחר (שני) מצפה לה אתגר נוסף כשתפגוש את נבחרת פולין בתקווה לשמור על המאזן המושלם שלה. הערב פורסמה רשימת 12 השחקנים שיירשמו למשחק מחר, כאשר השינוי היחיד לעומת הסגל שהופיע מול ספרד הוא כניסתו של בן קרטר במקומו של רומן סורקין.

הסגל המלא: גל מקל, תמיר בלאט, ים מדר, יפתח זיו, גולן גוט, רפי מנקו, גיא פניני, נמרוד לוי, תומר גינת, בן קרטר, עידן זלמנסון, ג'ייק כהן.

המאמן עודד קטש הבהיר שהניצחון על ספרד כבר שייך לעבר: "היה כיף, ניצחון גדול אבל דבר חשוב ביסטואציות כזו – לשים את זה מאחורה. אנחנו לא מתחילים עם נקודה או שתיים יתרון. זה משחק חדש נגד קבוצה מאוד-מאוד טובה שנתנה תצוגת תכלית נגד הרומנים. צפוי משחק מאוד אגרסיבי ובקצב מאוד גבוה. אנחנו נצטרך לטפל בעייפות של כמה שחקנים ונשתמש ברוטציה רחבה יותר, אבל זה לא הולך להיות פשוט.

לפולנים יש יתרון גובה בצבע אפילו על הספרדים: "גם במשחק בפולין הם לקחו הרבה ריבאונד התקפה, המון סיטואציות כאלה היה לנו קצת מזל לנצח את המשחק. יש מן תחושה, בטח אם מתאוש פוניטקה ישחק, שהם קיבלו חיזוק משמעותי אמנם איי ג'יי סלוטר לא במשחק אבל זה הופך אותם ליותר קבוצתיים ולא פחות קשה להתמודד. זו תוכנית משחק שונה לגמרי ויש לנו רק יום אחד. אנחנו נצא לאימון וננסה לעשות התאמות".

נבחרת ישראל בכדורסל | איגוד הכדורסל

הכדורסל בפולין בעלייה, קורה משהו טוב: "הפולנים בהחלט הולכים ומתפתחים בעניין הזה, הם עשו רבע גמר אליפות עולם וזה מאוד מרשים. אסור לשכוח שאמנם אנחנו מאוד נרגשים והתרגשנו מהמשחק אתמול אבל גם הם ניצחו את הספרדים אחרי שהם הפסידו לנו כך שמאזן הבית הוא לא כזה שיש פייבוריטית גדולה. זה יהיה מששחק בקצב גבוה ואגרסיבי מאוד".

תמיר בלאט שהצטיין עם 21 נקודות ו-9 אסיסטים נגד הספרדים, סיפר מה עשה את השינוי במחצית השנייה: "עודד דיבר איתנו ואמר שאנחנו עושים עבודה טובה והתוצאה לא משקפת את היכולת שלנו. דיברנו בינינו עצמנו ויצאנו לחצי השני ועשינו הצגה. אני חושב שזה המשחק הכי טוב שלי בנבחרת. בסופו של דבר אני רק רוצה לנצח ועשינו פה ניצחון חשוב וגדול, אני מאוד שמח שהיה לי חלק מזה".

האם בנבחרת הוא לוקח יותר אחריות: "לא, זה של כל אחד ואחד פה. גם אלה שבבית וגם מי שפה. פשוט כיף לי, אני נהנה ורוצה להמשיך. ההנאה מוציאה ממני יותר. ככל שאני נהנה יותר, אני משחק יותר טוב ובזה אני מנסה להתמקד".

על פולין: "הם נבחרת מצוינת, באליפות העולם הם סיימו בערך מקום שביעי. יש להם מאמן טוב, שחקנים מצוינים. נתכונן ונעשה את המקסימום מחר".

המפתחות לניצחון: "להיות באגרסיביות איתם שווה בשווה, לרצות יותר, להוציא לפועל את תכנית המשחק שלנו. חשוב לסגור אותם לריבאונד כי הם הולכים חזק לריבאונד ההתקפה. הם גדולים, אבל לנו יש לב גדול ואנחנו נבוא לתת את כל כולנו".

בלאט עם תומר גינת אתמול. "עשינו הצגה" |

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי