מקל: "לא מקשיב למי שהמעיט בערך הסגל של ספרד"

גל מקל | FIBA

קפטן נבחרת ישראל דיבר ב-103FM על הניצחון הגדול על אלופת העולם: "ברבע השלישי יצאנו כמו מלוע של תותח. לא זוכר רבע כזה מהנבחרת". הציפיות מאליפות אירופה ב-2022: "עם זוסמן, בלאט, דני וים, יש בסיס לשנים"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל נמצאת בעיצומו של קמפיין מוקדמות היורובאסקט 2022 ואתמול (שבת) שמרה על מאזן מושלם עם ניצחון שלישי במספר, שהיה ללא ספק המרשים ביותר מזה זמן רב: הכחולים-לבנים גברו 87:95 על אלופת העולם ספרד, זאת לאחר שמחקו פיגור בן 18 נקודות ברבע שלישי נהדר. אחרי השמחה מהניצחון הראשון של הנבחרת על אדמת ספרד מאז 1995, ולפני המפגש עם נבחרת פולין מחר (17:30) בו ישראל תוכל להבטיח סופית העפלה לאליפות אירופה, הקפטן גל מקל התראיין ל-103FM והתייחס לשני המשחקים בבועה בוולנסיה.

האזינו לראיון המלא:

מקל פתח את דבריו בהתייחסות למשחק הגדול מול ספרד: "יש הרבה דברים שקשה להסביר, דברים שקורים במשחק שקשורים למומנטום ואנרגיה. בחצי הראשון הם הוציאו אותנו מהקצב ולא עשינו את העבודה כמו שצריך בהגנה. ברבע השלישי עלינו כמו מלוע של תותח, לא זכור לי רבע כזה מנבחרת ישראל. הצלחנו לחזור למשחק וקיבלנו ביטחון ואנרגיות".

גל מקל ועודד קטש
"לא זכור לי רבע כזה מהנבחרת". מקל עם קטש | איגוד הכדורסל

רכז הנבחרת המשיך: "לא היה שינוי במחצית, עודד אמר לנו שאנחנו שווים יותר מהתוצאה, ואחר כך פשוט עלינו בטירוף. ברור שגם הגנתית עשינו נקודה טובה, זה היה מה שעודד דיבר עליו, חלק מתכנית המשחק, לעצור להם את השטף. האינטנסיביות של המשחק הספרדי זה משהו שרוב החבר'ה אצלנו לא רגילים אליו ועודד ידע את זה. בגלל זה עשינו הרבה חילופים כדי להוציא אותם מהקצב ולדחוף למשחק של אחד על אחד. גם אם זה הגבוהים שלנו מול הגארדים שלהם. בנוסף היה לנו מזל שהם החטיאו זריקות שנכנסו ברבע הראשון".

שחקנה של מלאגה, שהיה מושבת למשך מספר שבועות בשל פציעה וחזר לכשירות זמן קצר לפני פגרת הנבחרות, דיבר על ההתאוששות: "הרגשתי טוב, מבחינתי יכולתי לשחק עם הקבוצה כבר בשבוע שעבר אבל הם לא רצו לסכן אותי. מגיע למועדון מילה טובה על זה ששחררו אותי, לא מכיר הרבה קבוצות שהיו משחררות ככה שחקן שחזר מפציעה. בלי קשר לפציעה, זה תמיד כיף לשחק בנבחרת. אני וגיא השחקנים עם הכי הרבה ניסיון והתפקיד שלנו זה להוביל".

הסגל המשני של הספרדים: "מול כל קבוצה שאנחנו מגיעים אנחנו מאמינים, גם מול הנבחרות החזקות ביותר. גם אם ספרד הייתה מעמידה את הסגל הכי חזק שלה, זה לא היה פוגע באמונה ובביטחון שלנו בעצמנו. גם בסגל הזה היו ארבעה שחקנים שהיו בסגל של ספרד באליפות העולם בה הם זכו. אני מכיר אישית את כל השחקנים, כולם ברמה מאוד מאוד גבוהה ועושים סכומים משמעותיים בליגה הספרדית והצעירים שם יהיו חלק משמעותי מהסגל הראשון בשנים הקרובות. אני לא מקשיב לדיבורים מסביב שהמעיטו בערך הסגל שלהם".

"עודד אמר לנו שאנחנו שווים יותר מהתוצאה, ואח"כ פשוט עלינו בטירוף" | FIBA

המשך הדרך בנבחרת: "אנחנו רוצים להשלים את המשימה ולעלות ליורובאסקט, ולעשות את זה כבר מחר. אנחנו כבר רגל וחצי בשלב הבא, ואני מאוד מאוד מקווה שזה יקרה מחר. מה שמבחינתנו חשוב זה להמשיך לבנות את הנבחרת ולשחק כדורסל טוב. עם הדורות האחרונים של נבחרות העתודה יש עתיד ורוד לכדורסל הישראלי".

הקפטן החמיא לנבחרת הפולנית: "הפולנים לא כישרוניים כמו הספרדים, אבל הם גרזנים אחד-אחד וזה יהיה משחק מאוד מאוד פיזי".

לסיכום, מקל דיבר על הציפיות מאליפות אירופה שתיערך בעוד פחות משנתיים: "לחלום זה טוב. לבוא ולהגיד עכשיו מה יהיה בעוד שנתיים, זה קצת יומרני. נכון שמשהו טוב קורה בכדורסל הישראלי עם הדור הצעיר וההישגים מהזמן האחרון. יש בסיס טוב מאוד, החל מזוסמן ותמיר בלאט, וכמובן דני וים, יש בסיס להרבה שנים קדימה".

"יש עתיד ורוד לכדורסל הישראלי" | FIBA

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי