המאבק על מעמדו של המאמן הישראלי: נקבע נוהל חדש למינוי זרים

סטפנוס דדאס | דני מרון

"המושבה היוונית" בליגת העל הובילה את איגוד הכדורסל ומשרד הספורט לקבוע קריטריונים חדשים. השר טרופר: "המטרה - להבטיח כי המאמן הישראלי לא נשאר מאחור"

(גודל טקסט)

מגמת ריבוי המאמנים הזרים בליגת העל בכדורסל יצרה אנטגוניזם גדול בקרב המאמנים המקומיים בשנה האחרונה. לצד אנשי מקצוע בעלי רזומה מרשים כמו יאניס ספרופולוס שמדריך את מכבי ת"א, המאמנים הישראלים פחות אהבו לראות את המושבה היוונית מתרחבת עם הגעתם של סטפנוס דדאס להפועל חולון ויאניס קסטריטיס להפועל ת"א, בנוסף לכך שמאמן אמריקאי, בראד גרינברג, מוביל את עירוני נס ציונה ודניאל סאואנה מוונצואלה מדריך את מכבי חיפה.

לאור העובדה שהשמות הנ"ל, מלבד ספרופולוס כאמור, לאו דווקא נחשבים למנוסים או מוכשרים יותר ממאמנים ישראלים מוכחים שנותרו ללא קבוצה, החל מאבק לשמירה על מעמדו של המאמן הישראלי והיום (ראשון) פורסמה התוצאה שלו: משרד התרבות והספורט קבע יחד עם איגוד הכדורסל נוהל חדש וקריטריונים למאמנים זרים המבקשים לאמן בליגות הכדורסל, כך שישפרו את רמת מאמני הכדורסל המבקשים לאמן בישראל ויחזקו את מעמד המאמן הישראלי. בכך משרד הספורט ואיגוד הכדורסל מיישרים קו עם המדינות המובילות בכדורסל האירופי.

על פי הנוהל החדש, מאמן שמבקש לעבוד בישראל יהיה כזה שעומד לפחות באחד מהקריטריונים הבאים: אימן ב-12 השנים האחרונות לפחות ארבע שנים מלאות במדינה בה אימן בליגה הבכירה ביותר, או שנתיים לפחות בליגת NCAA בכירה, השתתף לפחות בשתי אליפויות יבשת כמאמן ראשי בבוגרים, זכה עם קבוצה במפעל אירופי או יבשתי חשוב, אימן עונה אחת ב-NBA או WNBA, אימן שתי עונות מלאות ביורוליג, או שלוש ביורוקאפ/ליגת האלופות. התקנה היא לגבי מאמנים זרים ולא עולים חדשים והיא תיכנס לתוקפה בתחילת 2021.

ספרופולוס. לא כל הזרים עם רזומה כמו שלו | אודי ציטיאט

שר התרבות והספורט חילי טרופר מסר: "העלאת רמת הכדורסל בארץ תלויה גם ברמת המאמנים. מדובר בצעד חשוב שגם מעלה את הרמה וגם מחזק את מעמד המאמן הישראלי. מטרת התיקונים הללו היא להבטיח בין השאר כי המאמן הישראלי לא נשאר מאחור. השחקנים והשחקניות על המגרש ומחוצה לו יקבלו מקסימום מקצוענות כראוי לענף הכדורסל. אני מאמין כי שמירה על המאמנים הישראלים שלנו בעלי האיכויות והישגיהם המרשימים יעלו את מדינת ישראל מעלה לקטוף הישגים רבים ובו בזמן לשמור על המאמנים כחול לבן."

יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי הוסיף: "אני מברך את משרד התרבות והספורט והשר טרופר על ההחלטה שבאה להגן על מעמדו של המאמן הישראלי. המאמנים הישראלים הוכיחו לאורך השנים שהם בצמרת המאמנים באירופה ובעולם ואני מודה על הסדרת אמות המידה להעסקת מאמנים זרים בארץ כמקובל במדינות כדורסל מובילות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי