בלי תקלות: הפועל ירושלים והפועל חולון עלו לרבע גמר גביע המדינה

עידן זלמנסון, ג'אמיל ווילסון | דני מרון

מחזיקת התואר הנוכחית הדיחה את הפועל אילת בארנה עם ניצחון 81:90, חמישה משחקניה קלעו בספרות כפולות. הסגולים טיילו ל-67:87 על הפועל עכו מהלאומית, מגי בלט עם 14 נקודות

(גודל טקסט)

אחרי שמכבי תל אביב הבטיחה בתחילת השבוע את מקומה ברבע גמר גביע המדינה, משחקי שמינית הגמר נמשכים הערב (שבת) בהשתתפות שתיים מהקבוצות הגדולות בליגה. במשחק הראשון, הפועל חולון גברה בקלות 67:87 על הפועל עכו מהליגה הלאומית, בדרך לשלב שמונה האחרונות. מאוחר יותר, מחזיקת הגביע הפועל ירושלים עשתה צעד בדרך להגנה על התואר כשהדיחה את הפועל אילת, בזכות ניצחון ביתי 81:90. כזכור, זוהי העונה האחרונה בה הקבוצות משתי הליגות הראשונות נפגשות בגביע, כאשר החל מהעונה הבאה ייפתח מפעל חדש ונפרד לכל אחת מהליגות. ביום שלישי בשעה 12:00 תיערך הגרלת רבע הגמר.

הפועל ירושלים – הפועל אילת 81:90

הרבע הראשון היה צמוד, כאשר שלשות של תמיר בלאט העלו את ירושלים ליתרון אבל ג'וש ניבו הגיע לספרות כפולות בשלב מוקדם ועזר לאילת לחזור לשוויון 20:20 בתום 10 דקות. ברבע השני המארחת ברחה מעט בזכות יכולת טובה של טיישון תומאס וכריס קרמר, יהונתן שולדבראנד ניסה להשאיר את הדרומיים בתמונה, אך ג'ייקובן בראון הצטרף לתומאס והשניים הובילו ליתרון 39:48.

האדומים מהבירה הגדילו את הפער ברבע השלישי עם התקפות יפות של תומאס, קרמר וסולימאן בריימו, בדרך ליתרון דו ספרתי ראשון שבהמשך צמח ל-16 הפרש, 50:66, אך אילת השיבה בשמונה נקודות ללא מענה והתקרבה שוב. למרות זאת, רבע אחרון יציב ופורה התקפית, בו הירושלמים קלעו 24 נקודות, העניק להם את הניצחון והכרטיס לשלב הבא.

כריס קרמר | דני מרון
טיישון תומאס. ערב מוצלח שלו | דני מרון
רגלנד מתוסכל. אילת תתרכז בליגה | דני מרון

קרמר הוביל את קלעי הפועל ירושלים עם 19 נקודות והוסיף גם שבעה אסיסטים, תומאס ובריימו תרמו 16 כל אחד, ג'אמיל ווילסון רשם הופעת בכורה מוצלחת עם 14 ותמיר בלאט הוסיף דאבל-דאבל, עם 10 נקודות ו-10 אסיסטים. בצד האילתי שלושה שחקנים חצו את רף 20 הנקודות, אך השאר לא ממש הופיעו: ג'וש ניבו סיים עם 22 ותשעה ריבאונדים, ג'ו רגלנד וקייסי פראת'ר קלעו 21 כל אחד, כשהאחרון גם הוריד שמונה כדורים חוזרים.

ג'וש ניבו הצטיין, אך זה לא הספיק לדרומיים | דני מרון
בכורה מוצלחת לווילסון | דני מרון

הפועל עכו – הפועל חולון 87:67

אחרי רבע ראשון של גישושים שהסתיים בתוצאה 13:17 לזכותה, הפועל חולון לחצה על הדוושה וקלעה 28 נקודות בכל אחד משני הרבעים הבאים, כאשר יריבתה נעצרה על 17 ו-21 בהתאמה בלבד, וכך למעשה נותרה הרחק מאחורי הסגולים שדהרו לעבר רבע הגמר.

חמישה שחקנים קלעו בספרות כפולות בקבוצה של סטפנוס דדאס. טיירוס מגי נדחק אל מחוץ לסגל לאחרונה, בעקבות החתמתו של מקסים דה זאו שבאה לגבות את הסגל על רקע הפציעות בחולון. הערב הגארד לקח את ההזדמנות לשוב לפרקט והוביל את המנצחת עם 14 נקודות ושמונה אסיסטים. ווילי וורקמן סייע לו עם 13 ושבעה כדורים חוזרים, עודד ברנדוויין, גיא פניני ודה זאו הוסיפו 11 כל אחד. בצד המפסיד, לירן מורן בלט עם 26 נקודות שלא מנעו תבוסה.

מגי לקח את ההזדמנות בשתי ידיים | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי