מכבי ראשל"צ והפועל ת"א ברבע הגמר, עירוני נהריה הודחה

אקיל מיצ'ל | עודד קרני

סגנית האלופה גברה בביתה 80:87 על באר שבע, מיצ'ל ומונרו כיכבו. קאמבק לאדומים ב-70:77 על נתניה, פיינליסטית העונה שעברה נכנעה 75:83 לגלבוע. מכבי חיפה הביסה את רמה"ש מהלאומית ועלתה גם היא לשלב הבא בגביע

(גודל טקסט)

יום המשחקים העמוס ביותר בשמינית גמר גביע המדינה בכדורסל נערך הערב (ראשון), ובמשחק הראשון מכבי ראשון לציון הדיחה את הפועל באר שבע, עם ניצחון ביתי 80:87. בהמשך, מכבי חיפה טיילה ל-80:101 על רמת השרון מהלאומית ועירוני נהריה, פיינליסטית העונה שעברה, הודחה בתום הפסד 83:75 לגלבוע/גליל. במשחק האחרון, הפועל תל אביב הכניעה 70:77 את אליצור מכבי נתניה מליגת המשנה.

מכבי ראשון לציון – הפועל באר שבע 80:87

סגנית האלופה, שהגיעה אשתקד עד לחצי גמר הגביע, התקרבה צעד נוסף לעבר אותו שלב אחרי שגברה על החבורה מבירת הנגב, שנהנית מפתיחת עונה מרשימה בליגה אך איבדה לפציעה את הכוכב שלה, קיילב אגאדה. אקיל מיצ'ל ודריל מונרו כיכבו עם דאבל-דאבל כל אחד, הראשון עם 24 נקודות ו-13 כדורים חוזרים, חברו לקו הקדמי קלע 19, הוריד 10 ריבאונדים וגם מסר שבעה אסיסטים. טריי לואיס ואייזיאה הוסיפו 14 כל אחד. בבאר שבע בלט אמיר בל שקלע 25 נקודות, ספנסר וייס תרם 24 ותשעה ריבאונדים ואריק גריפין רשם 12, לצד כמות ריבאונדים זהה.

אחרי רבע ראשון צמוד והתקפי שבסיומו הובילה באר שבע 26:27, האורחת הספיקה לעלות לפלוס שבע במהלך הרבע השני, אך הכתומים סגרו חזק יותר את המחצית וסיימו אותה ביתרון נקודה, 47:48. ריצת 0:13 בסיום הרבע השלישי אפשרה לקבוצה של גיא גודס לברוח ליתרון דו ספרתי, הדרומיים הצליחו להקטין את הפער לנקודה ברבע האחרון, אבל מונרו ומיצ'ל הביאו את המארחת לחוף מבטחים.

מונרו. ראשל"צ ברבע הגמר | עודד קרני

א.ס רמת השרון – מכבי חיפה 101:80

הירוקים, ששקועים במקום הלפני אחרון בליגה אחרי שלושה הפסדים רצופים, סידרו לעצמם מעט נחת על חשבון היריבה מליגת המשנה. מכבי חיפה שמטה יתרון של 14 נקודות במחצית הראשונה ובסיומה הובילה בשלוש בלבד, אך החל מהרבע השלישי חיזקה את ההגנה וספגה 32 נקודות בלבד לאחר ההפסקה, כאשר ההפרש הגיע בשיאו ל-28 נקודות, בדרך לרבע הגמר.

רומן סורקין התפוצץ בשורות החיפאים עם 27 נקודות ו-10 ריבאונדים, ריגוברטו מנדוזה הוסיף 21, אבי בן שימול תרם 19 ונאור שרון, שקלע תשע נקודות, מסר 12 אסיסטים. בצד השני, 24 נקודות של ג'קואן לואיס היו מעט מדי עבור רמת השרון.

רומן סורקין. דאבל-דאבל מרשים | דני מרון

עירוני נהריה – הפועל גלבוע/גליל 83:75

עוד קבוצה ששרויה במשבר היא זו של דני פרנקו, שקיוותה להתאושש עם העפלת שלב במפעל בו הגיעה עד לגמר בעונה שעברה. אלא שלחבורה של ליאור ליובין היו תכניות אחרות. היתרון התנדנד מצד לצד במחצית הראשונה ודווקא כשנהריה עלתה לפלוס שש במהלך הרבע הרביעי, האורחת מגן נר העלתה הילוך והשתלטה על המשחק. ג'ו תומאסון הוביל את המנצחת עם 16 נקודות, נתנאל ארצי ואייזיאה קאזינס קלעו 11 כל אחד, גיל בני ויותם חנוכי הוסיפו 10 כל אחד. בצד הסגול, מייקל יאנג הוביל עם 21 נקודות, ג'רון בלוסומגיים תרם 14, קיילין לוקאס סיים עם 13 ואור לאומי עם 12.

אליצור מכבי נתניה – הפועל תל אביב 77:70

אחרי שקטעו את רצף ההפסדים בליגה לפני שבוע, האדומים ניצלו את המפגש עם היריבה מהליגה הלאומית בשביל להמשיך במומנטום החיובי ולהבטיח את מקומם ברבע הגמר, אם כי הדרך לשם כלל הייתה קלה או מעודדת עבור הקבוצה של יאניס קסטריטיס. הפועל תל אביב נקלעה כבר ברבע הראשון לפיגור דו ספרתי וההפרש צמח עד ל-15 נקודות לקראת ההפסקה, אולם ברבע השלישי האורחת החלה לנגוס בהפרש וריצת 0:11 ברבע האחרון אפשרה לה להשלים מהפך ולהמשיך לניצחון.

גייב יורק הוביל את הפועלים עם 18 נקודות, ים מדר הוסיף 15, רג'י אפשואו תרם 11 ויונתן מור 10. בצד השני, 24 של איתי מושקוביץ' ו-19 של ברייס וושינגטון לא הספיקו לנתניה.

ים מדר. הפועל ת"א עלתה שלב | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי