שרף: "קטש משתפר מדי שנה, הסגנון שלו דומה לזה של אובראדוביץ'"

עודד קטש | דני מרון

מי שאימן ביוון בעבר ניתח עבור "יורוהופס" את מינויו של הישראלי בפנאתינייקוס: "הוא יותר טוב ממה שהיה לפני חמש שנים. זו הקבוצה החלשה ביותר ב-15 השנים האחרונות. הסיטואציה קשה, מאמן הוא לא קוסם"

(גודל טקסט)

עודד קטש מונה היום (חמישי) רשמית למאמנה החדש של פנאתינייקוס והפך לסיפור הגדול בספורט היווני. המאמן הישראלי, שנפרד מהפועל ירושלים בתום כשלוש שנים שבהן הוביל אותה לשתי זכיות בגביע המדינה, יעמוד בפני המשימה הקשה לשקם את הקבוצה הענקית מאתונה, שנמצאת במקום ה-15 ביורוליג עם שישה ניצחונות בלבד מ-18 משחקים ומדורגת שלישית בליגה המקומית, בעיקר מכיוון שקיימה שני משחקים פחות מפריסטרי המוליכה.

כידוע, קטש נחשב לסמל במועדון הירוק בזכות גביע אירופה שבו זכה עם פאו בשנת 2000, אך לצד ההתרגשות מחזרתו והזיכרונות המתוקים מתקופתו כשחקן, ביוון מנסים להבין האם בתפקיד המאמן יש לישראלי את מה שנדרש על מנת להצליח באימפריה של משפחת ינאקופולוס. לשם כך, באתר "יורוהופס" פנו אל אחד מארבעת הישראלים שאימנו במדינה בעבר, אשר מכיר את קטש היטב: צביקה שרף.

"אגיד את מה שאמרתי לו. הוא יותר טוב ממה שהיה לפני חמש שנים וממשיך להשתפר בכל שנה. הוא הראה את זה במהלך הקדנציה שלו כמאמן נבחרת ישראל", סיפר שרף. "זו פנאתינייקוס החלשה ביותר ב-15 השנים האחרונות, אבל כל אחד צריך להסכים להצעה לאמן שם. זו סיטואציה קשה והקבוצה חלשה. מאמן הוא לא קוסם. קטש רוצה ללכת בדרך שלוש וזקוק לזמן. הם לא יעלו לפלייאוף, בואו נהיה מציאותיים, אבל מסוגלים לעשות את העבודה".

בהתייחסו לסגנון המשחק בו דוגל המאמן, שרף השווה את קטש למאמן הגדול ביותר בתולדות פאו: "משחק ההתקפה של קטש מבוסס על פיק אנד רול ויצירתיות, הסגנון שלו דומה לזה של אובראדוביץ'. כמובן שאין לו 'אס' כמו דיאמנטידיס בשרוול. שלווין מאק שיחק תחת קטש לפני הפגרה, אבל היו שני שחקנים נוספים שהריצו את הפיק אנד רול – בלאט ובראון. זה החלק הכי חשוב בהתקפה שלו".

"מבחינה הגנתית זה ייקח זמן", הוסיף שרף, "פנאתינייקוס מאוד חלשה מהבחינה הזו. ההגנה לא בראש סדר העדיפויות של השחקנים. אפשר להחביא שומר גרוע אחד, אבל לא כמה".

קטש יערוך את הופעת הבכורה שלו על הקווים כבר מחר, זאת לאחר שיעביר אימון אחד בלבד בקבוצתו החדשה, והיריבה ממול תהיה כזו שנמצאת במגמת עלייה וניצחה את כל ארבעת המשחקים האחרונים שלה ביורוליג: פנרבחצ'ה. מעבר לאיכות היריבה, המאמן הישראלי יתמודד עם קושי נוסף: הגארד יואניס פאפאפטרו לא ישחק בעקבות פציעה בברכו, בעוד הזר הווארד סנט-רוס בספק בשל נקע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי