מחזיקת הגביע עפה: מכבי ראשל"צ בגמר אחרי 84:90 על הפועל ירושלים

ג'ייקובן בראון, סולימאן בריימו | דני מרון

כישלון נוסף לאדומייטיס: זוכת השנתיים האחרונות סיימה את דרכה למרות יתרון דו ספרתי ו-27 נק' של בריימו. גוט הוביל את הכתומים של גודס עם 22 נק' (5 מ-10 לשלוש), 17 לטיילור שהתעורר בדקות ההכרעה בדרך למהפך

(גודל טקסט)

חצי גמר גביע המדינה הראשון כבר מאחורינו והעולה הראשונה נקבעה: מחזיקת גביע המדינה בשנתיים האחרונות, הפועל ירושלים, הפסידה 90:84 בתום משחק דרמטי ב"היכל שלמה" ואחרי שנתיים בהן ניצחה את מכבי ראשון לציון בחצי הגמר ובגמר, הפעם היא נוצחה ודאיניוס אדומייטיס איבד תואר נוסף אחרי ההדחה מליגת האלופות של פיב"א.

הפועל ירושלים נוצחה בארבעה מששת משחקי הליגה האחרונים וגם הערב איבדה יתרון דו ספרתי וקרסה ברבע האחרון בדרך לסיום דרכה במפעל, בזכות יכולת נפלאה של ארבעה משחקניו של גיא גודס – גולן גוט שסיים עם 22 נקודות במשחק בו קלע 5 מ-10 מחוץ לקשת, אוקיל מיטשל הוסיף 16 נקודות, איזייאה טיילור סיים עם 17 נקודות ומהן סלים קריטיים בסיום וכמוהו גם ג'וזף לואיס שקלע 15. למרות ניצחון בודד בחמשת המחזורים האחרונים, מכבי ראשון לציון העפילה לגמר ובהחלט הפכה את מצבה העונה.

בירושלים היו זה סולימאן בריימו שהיה מעל כולם עם 27 נקודות וגם מלקולם היל בלט עם 23 נק', במשחק בו רק שלושה שחקנים שלה קלעו בספרות כפולות – ג'ייקובן בראון היה השחקן הנוסף שקלע 11 נק' וגם מסר 8 אסיסטים, אך זה לא הספיק כדי לשמור על הגביע אחרי שנתיים שהיה בארון בבירה. עבור מכבי ראשון לציון יהיה זה הגמר הרביעי בתולדותיה והיא תחפש זכייה ראשונה אי פעם בתואר.

מכבי ראשון לציון חוגגת עלייה לגמר הגביע | דני מרון
גולן גוט. מטווח מחוץ לקשת במשחק ענק | דני מרון

קלעו למכבי ראשון לציון: גולן גוט 22 נקודות, אייזיאה טילור 17, אקיל מיטשל 16, ג'וזף לואיס 15, דריל מונרו 8 (11 ריבאונדים), נמרוד טישמן 4, נועם אביבי ונועם דברת 3 כל אחד, עידו פליישר 2.

קלעו להפועל ירושלים: סולימאן בריימו 27 נקודות, מלקולם היל 23, ג'ייקובן בראון 11, טיישון תומאס 7, עידן זלמנסון 6, תמיר בלאט 5, ג'מיל ווילסון 3, עדי כהן סבן 2.

אוהדי מכבי ראשון לציון
שמונת אוהדי ראשל"צ חוגגים העפלה לגמר | דני מרון

מהלך משחק

ראשל"צ פתחה בחמישייה עם אייזיה טיילור, גולן גוט, נועם אביבי, אקיל מיצ'ל ודריל מונרו, בעוד הפועל ירושלים עלתה עם תמיר בלאט, ג'ייקובן בראון, מלקולם היל, סולימאן בריימו וטיישון תומאס.

גוט החל את מסכת הקליעות בשלשה, בראון חדר יפה בצד השני ובלאט שלח את היל לקרש-סל, אבל גוט הפך בשלשה נוספת ודאנק של מיצ'ל קבע 5:8. גוט המשיך במטווח עם שלשה שלישית וגם בריימו המשיך לעשות ככל העולה על רוחו, אבל סל של מיצ'ל ושלשה של טריי לואיס שלחו את אדומאייטיס לפסק זמן בפיגור 18:14. עדי כהן סבן קלע ביד אחת, עידן זלמנסון דייק פעמיים מהקו והיל קלע נקודות מריבאונד התקפה, אבל גוט הגיע לספרות כפולות מהקו וקבע 20:22 אחרי 10 דקות.

סולימאן בריימו
סולימאן בריימו | דני מרון

בפתיחת הרבע השני, ג'מיל ווילסון קבר שלשת בכורה באדום-שחור אחרי 10 החטאות והעלה את קבוצתו ליתרון 23:25. היל מיד הכפיל את מספר השלשות ואחרי קליעה של מונרו מחצי מרחק, צלף עוד אחת, ירושלים עלתה ל-25:31. מיצ'ל הביא את ראשל"צ ל-3 מ-9 מהקו, תומאס קלע סל ראשון ובריימו בשניים רצופים קבע 28:37. מיצ'ל המשיך להתקדם באחדות, שלשה של בלאט פתחה פער דו-ספרתי, אבל לואיס ועידו פליישר הורידו ל-40:33. גוט בשני סלים מהירים המשיך לנגוס בפער ונמרוד טישמן חתם את המחצית ב-39:41 לירושלים.

טיישון תומאס, סולימאן בריימו
טיישון תומאס, סולימאן בריימו | דני מרון

בראון שהיה שקט מאוד במחצית הראשונה התחיל את השנייה בשלשה ובריימו הגדיל ל-39:46 בסל קל. למרות ניסיונות של גוט להשאיר את ראשל"צ צמודה, בלאט שוב מצא את בריימו לקרש-סל, היל צלף מבחוץ, בראון הותיר את זלמנסון לליי-אפ וירושלים שוב ברחה קלות ל-49:56. דוברת עלה על הלוח עם שלשה, מיצ'ל קלע הוק נאה, בראון ענה בחדירה אופיינית, אבל גוט בשלשה חמישית צמצם ל-58:57 בלבד. בראון שוב חדר טוב לטבעת, מונרו קלע 1 מ-2 מהקו וטיילור עם הבאזר קבע שוויון 60:60 אחרי 30 דקות.

גודס חושב כיצד הופכים את המשחק | דני מרון

הדרמה הגיעה לשיאה ברבע הרביעי והאחרון. אביבי השלים מהפך בשלשה, בראון הגיע לספרות כפולות עם חדירה אגרסיבית ומיצ'ל ענה בצד השני כדי לקבוע 62:65. בריימו העיר את מחזיקת הגביע עם חמש נקודות רצופות ותומאס בסל קל שלח את גיא גודס לפסק זמן בפיגור 69:65. דאנק של מיצ'ל חתך את הפער בחצי ושלשה של לואיס הפכה את התוצאה, 69:70 לראשל"צ לקראת אמצע הרבע.

בריימו קבר עוד שלשה, אבל טיילור הגיב בריצת 0:6 פרטית ושלח את אדומאייטיס לפסק זמן נוסף בפיגור 78:74. בריימו המשיך להחזיק את ירושלים בתמונה, אלא שמונרו קלע בסיבוב, בריימו וטיילור איבדו, היל החטיא מחצי מרחק וטיילור בסל ועבירה הגדיל ל-74:83, יתרון השיא של הכתומים.

תואר נוסף הלך לאיבוד. אדומייטיס | דני מרון

תומאס קלע סל קל בצבע, טיילור ומונרו החטיאו ושלשה של בריימו צימקה ל-83:79 בלבד, 50 שניות לסיום. מיצ'ל שוב קלע 1 מ-2 מהקו והיל שדייק פעמיים הוריד ל-84:81, 33 שניות לבאזר. כהן סבן שלח לקו את טישמן, שקלע בקור רוח פעמיים, בראון החטיא מבחוץ וטיילור סגר עניין מהקו, סל ועבירה של היל כבר לא שינה דבר, 84:90 בסיום לראשל"צ.

dannymaron40-55 |

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי