עדיין מושלמת: ישראל ניצחה 71:79 את רומניה

ג'ייק כהן | FIBA

קטש ושחקניו רשמו ניצחון חמישי מחמישה משחקים במוקדמות היורובאסקט. סורקין הצטיין עם 18 נקודות, 14 לג'ייק כהן ו-10 לבלאט שמסר שבעה אסיסטים. ביום ראשון: הופעת הפרידה של המאמן, נגד ספרד

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל בכדורסל שמרה הערב (שישי) על מאזן מושלם במוקדמות אליפות אירופה 2022, עם ניצחון 66:66 על נבחרת רומניה. כזכור, המשחקים מתקיימים בבועה בעיר גליביצה שבפולין והכחולים-לבנים כבר הבטיחו את מקומם ביורובאסקט בזכות הניצחונות בכל ארבעת המשחקים הקודמים במוקדמות, כאשר הערב נרשם הניצחון החמישי. ביום ראשון, שחקניו של עודד קטש – ככל הנראה בהופעת הפרידה שלו על הקווים – יפגשו את נבחרת ספרד במשחק האחרון בטורניר.

נגד רומניה, שעדיין לא השיגה ניצחון במוקדמות, נועם דוברת וספנסר וייס רשמו הופעת בכורה במדים הלאומיים. רומן סורקין קיבל תפקיד משמעותי יותר ברוטציה בשל הדילול בעמדת הסנטר, לאור הידבקותו של עידן זלמנסון בנגיף הקורונה, ושחקנה של מכבי חיפה החזיר במשחק נפלא שכללה 18 נקודות.

ישראל פתחה בחמישייה עם תמיר בלאט, יפתח זיו, רפי מנקו, תומר גינת וג'ייק כהן. שלשות של בלאט ומנקו ואסיסט של הרכז לזיו קבעו 6:10 מוקדם, סורקין עלה טוב מהספסל והוסיף חמש נקודות מהירות לפני שווייס קלע נקודות בכורה והעלה את הנבחרת ליתרון 12:22. היריבה קיזזה חצי מההפרש עד לסיום הרבע הראשון. רומניה המשיכה במומנטום בתחילת הרבע השני, אבל בלאט קבר שלשה ובהמשך הוביל ריצה ביחד עם סורקין, בחסות הגנה טובה של כל הכחולים בדרך ל-31:45 מבטיח בהפסקה.

סורקין. הצטיין בהיעדרו של זלמנסון | FIBA
זיו מטביע. ישראל עדיין מושלמת | FIBA

ישראל עלתה לרבע השלישית פחות חדה והרומנים הקטינו שוב, אבל כהן התעורר ותרם שלשה חשובה. סורקין ענה לשלשות של היריבה בנקודות ששמרו על הפער וסגר את הרבע עם גג אדיר וסל נוסף, שהעניקו לנבחרת 49:62 בתום 30 דקות. בפתיחת הרבע האחרון הכחולים-לבנים רצו לשבע נקודות ללא מענה, שהגדילו את ההפרש ל-17, אך ריצת 2:13 מן העבר השני הקטינה את הפער ורומניה הצליחה להתקרב למינוס ארבע, אך זה היה מאוחר מדי עבורה וישראל יצאה עם הניצחון ביד.

קלעו לנבחרת ישראל: רומן סורקין 18, ג'ייק כהן 14, תמיר בלאט (7 אסיסטים) וים מדר 10 כ"א, רפי מנקו 7, גיא פניני 5, תומר גינת, ספנסר וייס ויפתח זיו 4 כ"א, בן קרטר 3.

קטש. הופעת הפרידה ביום ראשון | FIBA
פניני נאבק על כדור | FIBA
מנקו סיים עם 7 נקודות | FIBA

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי