מועמדות זוסמן ובלאט והניצחון על מכבי ת"א: עודד קטש מדבר

עודד קטש
עודד קטש | Panagiotis Moschandreou / Contributor

אחרי שהביס את הצהובים ("חווים משבר"), מאמן פנאתינייקוס דיבר ב-103FM והתייחס לדיווחים על כך שהסווינגמן בדרך ליוון ("הייתי שמח שישחק אצלי"), להתאמת הרכז ליורוליג ("בדרכו למעלה"), לקשיים בקבוצתו ועוד

(גודל טקסט)

משבר מקצועי ומכת קורונה היו רק חלק מהקשיים שעודד קטש התמודד עמם מאז שמונה למאמן פנאתינייקוס. יחד עם זאת, ביום חמישי האחרון קבוצתו נראתה הרבה יותר טוב מהיריבה שעמדה מולה – מכבי תל אביב, שהובסה 81:63 על ידי הישראלי ושחקניו במסגרת היורוליג. אתמול (ראשון) קטש ניתח את הניצחון על הצהובים בראיון ל-103FM והתייחס גם לדיווחים על כך שסימן את יובל זוסמן ותמיר בלאט כמועמדים לחזק את הירוקים מאתונה בעונה הבאה.

"מכבי חווים משבר מסוים", אמר קטש, "אפשר להרגיש את זה באנרגיות, בשפת גוף, על ווילבקין. זה לא סוד. הם לא בשיא שלהם, אבל גם אנחנו עדיין מתאוששים מהקורונה וחסרים את נדוביץ' וחסר רכז אמיתי. יש הרבה חסרונות בקבוצה שלנו, אבל אנחנו מצליחים לכפר על זה, גם במשחקים האחרונים שהפסדנו באירופה, עם הגנה טובה וגודל שמקשים על קבוצות לשחק נגדנו".

כמה ההיכרות שלו עם מכבי השפיעה: "אני רואה יורוליג כבר הרבה שנים, אז אני מכיר אבל כמובן שאת מכבי אני מכיר הרבה יותר טוב ויצא לי לראות אותם הרבה יותר, שיחקתי נגדם יותר. אבל גם ספרופולוס מכיר אותי קצת יותר מאשר את יתר המאמנים ביורוליג".

הרבע הרביעי: "זה לא ששינינו יותר מדי. חזרתי להרכב שפתחתי איתו את המשחק, שהוא קצת יותר יציב הגנתית. בסך הכל שלטנו בכל המשחק והבאנו את הסגנון שלנו. הייתה להם ריצה עם כמה זריקות של ווילבקין ודורסי, זה בעיקר נבע מאיבודי כדור שלנו. זה מה שאנחנו סובלים ממנו, כמו שאמרתי חסר רכז שיקבל החלטות וייתן שטף התקפי. אנחנו לא יכולים לשחק בקצב המהיר שאני אוהב ורגיל אליו ולהגיע לסקור שהקבוצות שלי רגילות. גם אני לומד לעשות התאמות למה שיש, אבל איבודי הכדור הם בהחלט מפתח".

סקוטי ווילבקין, עומרי כספי
ווילבקין וכספי. "מכבי חווה משבר" | Panagiotis Moschandreou / Contributor

מועמדות זוסמן ובלאט: "אלה כל מיני שמועות, בטח לא דברים שדיברו עליהם. אנחנו כן מנסים לחשוב על זרים לשנה הבאה, אבל קודם כל לתמיר בלאט יש חוזה בקבוצת יורוליג לשנה הבאה. זוסמן עכשיו נפצע וצריכים לראות מה יהיה איתו. אני מאוד אוהב את שניהם והייתי תמיד שמח שישחקו אצלי, אבל זה כרוך בעוד הרבה מאוד דברים אחרים. לפי מה שמסתמן כרגע, התקציב בעונה הבאה לא יהיה גדול בהרבה. נהיה בתחתית היורוליג מבחינה תקציבית ולכן נצטרך לברור את ההחתמות בקפידה. שחקנים מוכחים עולים הרבה יותר כסף מזוסמן ודומיו".

האם בלאט רכז יורוליג לגיטימי: "כן. כנראה שלא רק אני חושב כך, אלא גם אלבה ברלין. הוא בדרכו למעלה, הוא שחקן שמתפתח כל שנה ומשפר כל הזמן את הפיזיות וההגנה. הקליעה שלו ויכולת המסירה ברמות הכי גבוהות. לי חסר ממש רכז, זה רק מראה שאין הרבה כאלה למצוא. אין לי ספק שהוא יהיה טוב יותר עם השנים".

זוסמן. בשנה הבאה ביוון? | דני מרון

הקשיים בפנאתינייקוס: "אני אוהב לשחק לפעמים עם שניים ושלושה רכזים על המגרש וכרגע אין לי אחד טבעי. אני אוהב שיש לי גבוה אחד דומיננטי ואולי פאפאיאניס ממלא את זה, אבל כשהוא היה פצוע גם זה היה חסר. מסביב יש הרבה מאוד פורוורדים עם יכולות שאני אוהב. ליאור ליובין עוזר לי מאוד ולקח לנו כחודש להבין איך להשתמש בשחקנים כדי להיות כמה שיותר תחרותיים".

איך יעמדו במטרות ללא השקעת הבעלים: "הציפיות באות עם השם ועם המסורת. לגבי מעורבות הבעלים, אי אפשר לדעת כי זה תלוי בהחלטה שלו. זה לא נגמר לו הכסף, הוא קיבל החלטה עקרונית אז קשה לדעת. אם יחזור הקהל, זה שווה 2-2.5 מיליון יורו בתקציב".

תמיר בלאט. מתאים ליורוליג | Xavier Bonilla/NurPhoto via Getty Images

החיסונים ביוון: "זה קורה ממש באיטיות ולא מתקרב לגילאים שלנו. אני מחוסן, אבל כאן עוד לא מדברים על ספורטאים ולא ברמות האלה. ליד המקום שאני גר בו נפתח מרכז חיסונים ובאים לשם רק מבוגרים. יש בישראל גם דברים טובים".

מעקב אחרי הפועל ירושלים: "אני כבר מוכן עם פיצוחים למשחק שמתחיל עוד רבע שעה, לא מפספס דקה. אני דווקא מרגיש שהכל פתוח להמשך העונה. יש כמה קבוצות מעניינות שיכולות לעשות הישג יוצא דופן, כמו אילת, באר שבע, גלבוע, אם יתחבר להן ברגע הנכון".

שחקנים טובים יצאו מהליגה בישראל: "לאורך הרבה מאוד שנים יש שם טוב לליגה הישראלית. היכולת לגייס אליה היא טובה ולכן השחקנים שבדרך למעלה ירצו להגיע, בגלל המעמד והמקפצה שיש בה. כולם יודעים את זה ומסתכלים על הליגה שלנו באדיקות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי