הגביע יעבור שינוי שיטה החל מהעונה הבאה, בליגה הלאומית התנגדו

שחקני הפועל ירושלים, מירי רגב, גביע המדינה
שחקני הפועל ירושלים, מירי רגב, גביע המדינה | דני מרון

לפי המלצת הוועדה המקצועית, המפעל יכלול את שמונה הקבוצות הראשונות בליגת העל בסיום הסיבוב הראשון שישחקו זו נגד זו משלב רבע הגמר. שמואל פרנקל בירך, יו"ר מנהלת הלאומית תקף: "לבטל את תקצוב הגביע לאלתר"

(גודל טקסט)

עכשיו זה רשמי: החל מהעונה הבאה ולמשך שתי עונות, גביע המדינה יעבור שינוי מהותי בפורמט המוכר שלו כאשר ישתתפו בו שמונה קבוצות בלבד המשחקות בליגת העל, בניגוד לשיטה המונהגת כיום בה משחקות במפעל גם קבוצות הליגה הלאומית. כך פירסם היום (שני) איגוד הכדורסל הישראלי.

בהודעה רשמית שיצאה מטעמם, נמסר כי "הנהלת איגוד הכדורסל קיבלה את המלצת הועדה המקצועית והחל מהעונה הבאה ולמשך שתי עונות, גביע המדינה לגברים יכלול את 8 הקבוצות הראשונות בליגת העל בסיום הסיבוב הראשון. 4 הקבוצות שיהיו במועד זה במקומות 1-4, יוגרלו נגד הקבוצות שבמקומות 5-8. מועדי משחקי רבע הגמר ייקבע ע"י ועדת הליגה והגביע ומשחקי חצי הגמר והגמר יתקיימו כנהוג עד היום בשבוע אחד במהלך חודש פברואר".

יש לציין כי הפורמט החדש נהוג כבר כיום במדינות רבות ברחבי אירופה, ביניהן צרפת, איטליה, פולין, ספרד, ליטא וגרמניה. באיגוד מקווים כי השיטה החדשה תגביר את עניין הקבוצות בליגה הסדירה, ותייצר מתח רב לקראת משחקי הנוקאאוט בגביע עצמו.

גביע המדינה בכדורסל
גביע המדינה בכדורסל | דני מרון

גם יו"ר המנהלת, שמואל פרנקל, בירך על המהלך: " אני מודה לראשי איגוד הכדורסל ויו"ר הוועדה המקצועית עמוס פרישמן שהחליטו על שינוי שיטת הגביע, שינוי אליו מנהלת הליגה דחפה כבר זמן רב. אין לי ספק שזה יוביל למתח ולעניין רב בשלב הראשון של הליגה".

לעומת פרנקל, בליגה הלאומית הביעו התנגדות נחרצת למהלך. יו"ר מנהלת הליגה הלאומית, עוגן יוחננוב, פנה לשר התרבות והספורט בדרישה לבטל החלטה זו, כששלח לו מכתב רשמי בו נכתב בין היתר: "יש לפעול לביטול ההחלטה על שינוי מתכונת משחקי גביע המדינה, ולהחזיר את המתכונת הקודמת".

יוחננוב המשיך לתקוף: "גביע המדינה בכדורסל, אשר מייצג את כלל הכדורסל הישראלי ונועד להביא לידי ביטוי את כלל מדינת ישראל מכלל קצותיה, הן הגאוגרפיים והן החברתיים, לא יכול להתקיים עבור קבוצות הליגה הראשונה בלבד. מנהלת הליגה וקבוצות הלאומית רואות בחומרה את ההדרה מגביע המדינה בכדורסל. אנו תקווה כי בכוחות משותפים של כלל משפחת הספורט ההחלטה הרעה הזו תבוטל במהרה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי