גמר הגביע ייערך עד ה-15 ביוני, ראשל"צ תבקש מהזרים לשוב ארצה

שחקני מכבי ראשון לציון מאוכזבים | דני מרון

איגוד הכדורסל החליט לסיים את כל המפעלים עוד העונה והכתומים, שאיבדו שלושה זרים ואמורים לפגוש את מכבי ת"א ב-27/5, בישרו כי יפנו לשחקנים כדי שיחזרו לישראל, זאת במקביל למאמצים לדחות את המשחק בשבועיים וחצי

(גודל טקסט)

הנהלת איגוד הכדורסל החליטה היום (חמישי) לפסול את בקשתה של מכבי ראשון לציון לדחות את גמר גביע המדינה לפתיחת העונה הבאה, וקבעה כי המשחק יידחה ל-15 ביוני לכל המאוחר, אם הכתומים ומכבי תל אביב, הפיינליסטית השנייה, יקבלו החלטה כזו במשותף. כזכור, גמר הגביע תוכנן במקור ל-13 במאי, אך נדחה בשל המצב הביטחוני ונכון לעכשיו אמור להיות משוחק ב-27 במאי.

סגנית האלופה ביקשה להזיז את מועד המשחק מספר חודשים קדימה לאחר ששחקניה הזרים החליטו לעזוב את ישראל בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני. ג'רמי פארגו, דריל מונרו וג'אמיל ווילסון טסו לארצות הברית ונכון לעכשיו, הקבוצה מעיר היין שקיבלה מהמנהלת היתר להחתים זרים חלופיים כמו שאר קבוצות הליגה, אמורה להתייצב לקרב על התואר בסגל חסר במיוחד ונחות באופן ניכר מזה של מכבי תל אביב.

"בישיבה שקיימה ההנהלה הוחלט לעשות מאמץ שכל הליגות והגביעים יסתיימו השנה של המגרש ובצורה הספורטיבית ביותר. ההנהלה חיזקה את ידיהם של תושבי הדרום והאזורים שנפגעו ונפגעים מטילי החמאס ובמיוחד את קבוצות הכדורסל באזור", נמסר בהודעת איגוד הכדורסל.

בעקבות החלטת האיגוד, בראשל"צ הוציאו הודעה רשמית ובישרו כי יבקשו משחקניהם הזרים לשוב ארצה: "בשעה האחרונה עודכנו באמצעי התקשורת השונים על כך שהנהלת איגוד הכדורסל החליטה היום לדחות את בקשתנו לדחייה של משחק גמר גביע המדינה. עם קבלת הודעה מסודרת מפיקוד העורף על הפסקת אש, המועדון יפנה לשחקנים הזרים שבחרו לעזוב את הארץ עקב המצב הבטחוני, בבקשה לשוב לשחק. בהתאם להחלטתם, נשקול את צעדינו במעמד מכובד זה".

פארגו ומונרו כבר עזבו את הארץ | אלן שיבר

מעבר לכך, הנהלת האיגוד החליטה שהליגה הלאומית לגברים תוכרע על המגרש. במקרה שיתאפשר בהתאם למצב הביטחוני, משחקי הבית התחתון יחודשו ב-26 בחודש ומשחקי רבע הגמר, בהם מעורבות אליצור אשקלון ומכבי אשדוד, יתחדשו ב-30 בחודש. סדרות חצי הגמר יתקיימו בשיטת הטוב מחמישה משחקים ובכל מקרה העונה תסתיים עד ה-15 ביוני – המועד שקבעה פיב"א. אם סדרות חצי הגמר יסתיימו לפני מועד זה, יתקיים משחק גמר בין שתי הקבוצות שכבר יבטיחו את עלייתן לליגת העל. עוד נקבע כי קבוצה אשר איבדה זר עקב המצב הבטחוני תוכל להחתים זר אחר ללא כל הגבלות, כל עוד הקבוצה של אותו זר סיימה את העונה.

כל הליגות במדינת ישראל יחזרו לפעילות חמישה ימים אחרי שפיקוד העורף יכריז על חזרה מלאה לשגרה. פרט לליגות הבכירות לנוער ונערים, שיסתיימו עד ה-20 ביוני, ניתן יהיה להמשיך לשחק גם בחודש יולי לפי הצורך.

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי