מכבי ת"א חגגה במסעדת 206, זוסמן: "אחשוב על עתידי כשיגיע הזמן"

יובל זוסמן | דני מרון‎

הצהובים זכו בגביע המדינה בפעם ה-45 והתמוגגו מגיבור הניצחון על ראשל"צ, שלהט עם 16 נקודות ועשוי לעזוב בקיץ בתום חוזהו: "שיגיע המשא ומתן נדבר על זה". ספרופולוס: "יובל סיפק הופעה שלמה"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב קטעה אמש (חמישי) בצורת בת ארבע שנים כשזכתה בגביע המדינה בפעם ה-45 בתולדותיה והראשונה מאז 2017, בזכות ניצחון 69:86 על מכבי ראשון לציון. אלופת המדינה לא הרשימה מול סגניתה שהגיעה עם סגל קצר שכלל רק זר אחד, אך במהלך הרבע השלישי הצליחה להתרחק להפרש של כ-10 נקודות ושמרה על הפער עד הסיום כדי לצאת עם התואר. אחרי שחגגו את החזרת הגביע לארון עם האוהדים שהגיעו להיכל בחולון, הצהובים המשיכו לחגיגות המסורתיות במסעדת 206, מהן נעדרו מספר שחקנים כשההגעה לא הייתה חובה.

מי שהצטיין עבור מכבי תל אביב בגמר היה יובל זוסמן, שנבחר ל-MVP של המשחק אחרי שקלע 16 נקודות, הוריד 6 ריבאונדים ומסר 5 אסיסטים. בקבוצה החמיאו לגארד הישראלי, כאשר באופק עזיבה אפשרית שלו עם תום חוזהו בסוף העונה הנוכחית. "זוסמן היה מצוין גם בהתקפה וגם בהגנה. במחצית השנייה הוא פשוט סיפק הופעה שלמה", אמר המאמן יאניס ספרופולוס. "מהרגע שהגעתי לכאן שיניתי את התפקיד שלו בקבוצה, קידמתי אותו לחמישייה גם ביורוליג ולא רק בליגה. הייתה לו שנה קשה עם שתי פציעות שמנעו ממנו לשחק כמו שהוא מסוגל, אבל עכשיו הוא במצב טוב פיזית ומנטלית".

זוסמן עצמו התייחס לעתיד בלי לספק הרבה פרטים: "אחשוב על זה כשיגיע הזמן, כרגע אני לא מתעסק בזה אפילו קצת. אם אתחיל לחשוב על העתיד, אהיה פחות טוב עכשיו ואני רוצה להיות הכי טוב. כשיגיע המשא ומתן נדבר על זה".

יובל זוסמן | דני מרון‎

על התחושות לאחר הופעה טובה בגמר סיפר הישראלי: "מסופק אני לא, מאושר מאוד כן. זה משחק שלא התחיל טוב כמו שציפינו. כיף מאוד לזכות בגביע, פעם ראשונה שאני זוכה בתור שחקן משמעותי, כיף גדול לעשות את זה מול הקהל שלנו. לא שיחקתי מול אולם מלא הרבה זמן וזה היה מרגש וכיף. אולי אני לא מראה את זה כלפי חוץ, אבל אני מאושר בפנים בצורה שאי אפשר להסביר".

למרות שהפך מזמן לחלק בלתי נפרד מהרוטציה, פעמים רבות זוסמן הפגין חוסר ביטחון מסוים בכל הנוגע ללקיחת זריקות. אתמול הוא הפתיע קצת באסרטיביות שלו, כשהמשיך לזרוק אחרי שסיים את המחצית הראשונה עם 1/6 לשלוש, וזה אכן השתלם לו, כאשר בסוף הערב הוא עמד על 4/11. על כך אמר: "ראשל"צ נתנו לנו את הזריקות וקיוו ליום לא טוב שלנו. פתחתי עם 1/6 אבל כולן היו זריקות טובות, לא הכרחתי משהו. המשכתי להאמין כי אני יודע שאני קלעי, השחקנים אמרו לי להמשיך לזרוק. צריך להיות מי שאתה ולא לפחד".

הגארד בירך גם את היריבה על התצוגה המכובדת בסגל שכמעט כולו ישראלי: "ברכות לראשון לציון שבאו והפתיעו אותנו מההתחלה. לא היינו מוכנים לזה. הם שיחקו יוצא מן הכלל. זה מרשים, הם באו להילחם והם שחקנים צעירים שיחסית לא נמצאים הרבה זמן בליגה. בעיניי הם עשו עבודה יוצאת מן הכלל. כל הכבוד להם. השחקן הישראלי קודם כל צריך להראות שהוא בא להילחם, לשמור ואם תבנה את המשחק שלך על זה – זה ייצר לך אופציות לפתח את המשחק שלך משם".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים זכייה גביע המדינה | דני מרון‎

עוד שחקן שבלט בגמר אצל הצהובים היה סקוטי ווילבקין, שקלע 16 נקודות משלו, ימים ספורים אחרי הסיום העצבני למשחק ההפסד מול הפועל ירושלים. למרות אותה תקרית, ספרופולוס הודה כי הכוכב שלו משחק באנרגיות חיוביות יותר לאחרונה: "כל השחקנים הם בני אנוש. בעונה ארוכה כזו, קשה לשמור על יציבות. זה נכון שסקוטי עכשיו במומנטום טוב ונהנה לשחק. אנחנו בסוף העונה והמשחקים יותר חשובים, שחקנים כמו סקוטי אוהבים משחקים כאלה וזה מה שיושב לו בראש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי