סיומה של תקופה מוצלחת: אורן עמיאל עוזב את נימבורק

אורן עמיאל | האינסטגרם הרשמי של נימברוק

המאמן שסיים חוזה בקבוצה החזקה בצ'כיה יעזוב לאחר שהצדדים לא הצליחו לסכם על המשך דרכו. עמיאל זכה בשמונה אליפויות מקומיות ואף זכה בתואר מאמן העונה בליגת האלופות של פיב"א. יגיע להפועל ירושלים בעונה הבאה?

(גודל טקסט)

אמנם הוא נמצא רחוק מאור הזרקורים, אך אורן עמיאל הפך לאחד המאמנים הישראלים המצליחים בשנים האחרונות. במשך יותר מעשור, עמיאל היה חלק מצוות האימון של נימבורק, הקבוצה החזקה ביותר בכדורסל הצ'כי, במספר תפקידים שונים, כולל במשרת המאמן הראשי. היום המסע שלו בצ'יכה הגיע לסיומו, לפי הודעת המועדון.

"כל סיפור נגמר לפעמים. קשה להיפרד, בטח כשמדובר בבן משפחה. אחרי כל השנים ביחד, אנחנו מתייחסים לאורן כחלק ממשפחת הכדורסל שלנו, אך הגיע העת שדרכנו ייפרדו", אמר מנכ"ל המועדון. הצ'כים רצו להמשיך בשיתוף הפעולה עם המאמן בן ה-49 שסיים חוזה, אך הם לא הצליחו להגיע לסיכום על חוזה חדש: "לאור ההצלחות שהיו לו, הערך שלו התחיל לעבור את היכולות הכלכליות שלנו. אין לנו ספק שהוא יקבל הזדמנות להפגין את יכולותיו בקבוצות גדולות עוד יותר באירופה. נחזיק לו אצבעות, ומי יודע, אולי הוא עוד יחזור יום אחד".

עמיאל הגיעה לקבוצה ב-2010, ושימש כעוזר המאמן של ישראלי אחר, ננו גינזבורג. הוא היה עוזר המאמן עד 2013, ולאחר מכן לקח שנתיים הפסקה. ב-2015 עמיאל חזר לקבוצה כעוזר, ושנתיים לאחר מכן החליף את גינזבורג. הוא זכה בשמונה אליפויות צ'כיה – חמש מהן כעוזר ושלוש כמאמן הראשי. בליגת האלופות של פיב"א, המאמן הוביל את הצ'כים בשתי העונות האחרונות לשלב רבע הגמר, ובעונת 2019/2020 אף נבחר למאמן העונה במפעל. שמו של עמיאל עלה כמועמד להגיע להפועל ירושלים בקיץ הקרוב, וייתכן כי כבר בעונה הבאה הוא יופקד על שיקום הקבוצה, שחוותה עונה לא פשוטה הן בזירה המקומית והן בזירה האירופית.

אורן עמיאל
אורן עמיאל | נימבורק, האתר הרשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי