בעלי הפועל גלבוע/גליל חיים אוחיון נפטר לאחר מאבק במחלה קשה

חיים אוחיון
חיים אוחיון | האתר הרשמי

עוד יום עצוב בכדורסל הישראלי: הלך לעולמו האיש שהוביל את הקבוצה הצפונית לאליפות היסטורית ב-2009/10 ואחראי להעברת הקבוצה מגליל עליון לגן נר. אושפז לפני כחודש אחרי שחלה החמרה במצבו

(גודל טקסט)

בעלי הפועל גלבוע/גליל, חיים אוחיון, הלך הבוקר (שלישי) לעולמו אחרי מאבק במחלה קשה והוא בן 59 במותו. אוחיון, שרכש את הקבוצה בשנת 2003, רגע לפני שהמועדון נכנס להליך פירוק, היה תומך גדול של הכדורסל הישראלי והיה לאיש שעשה את הצעד השנוי במחלוקת כשהעביר את הקבוצה מגליל עליון לגן נר – שבסופו של דבר הסתיים עם זכייה היסטורית באליפות בעונת 2009/10.

אוחיון נאבק במחלה במשך קצת יותר מחצי שנה. הוא עבר ניתוח להשתלת מח עצם לפני מספר חודשים וכבר השתחרר מבית החולים, אך אושפז לפני כחודש ובמהלך התקופה האחרונה חלה החמרה במצבו. משפחתו ליוותה את גלבוע במהלך המסע שלה לגמר הפלייאוף לפני כשבוע וחצי, כשעל הפרקט ניצבו אשתו, אחיו ובתו. אוחיון לא היה במגרשים בשנה האחרונה בשל מצבו הרפואי, אבל היה בין האנשים שדחפו לא לסגור את ליגת העל בעונה שעברה גם בזמן משבר הקורונה. ההחלטה האחרונה שקיבל הייתה למנות את אבישי גורדון למאמן במקומו של ליאור ליובין שעזב לפנאתינייקוס.

הוא הבעלים/יושב ראש השלישי בכדורסל הישראלי שהולך לעולמו כתוצאה ממחלה קשה רק בתקופה האחרונה, אחרי מוטי אמסלם, יו"ר הפועל אילת, וניסים אלפסי, יו"ר עירוני נהריה.

חיים אוחיון, נאור גלילי
חיים אוחיון, נאור גלילי | אלן שיבר, מנהלת ליגת העל בכדורסל

מאיגוד הכדורסל נמסר: "איגוד הכדורסל מרכין את ראשו ומשתתף בצערה של משפחת אוחיון, עם פטירתו של חיים, חבר הנהלת איגוד הכדורסל והבעלים של קבוצת גלבוע גליל, אחרי מאבק במחלה קשה. חיים היה יזם, איש עסקים ואיש כדורסל ערכי במיוחד שהביא את הכדורסל לגלבוע ובזכותו המועדון המקומי הפך לשם דבר בגילאי הילדים והנוער וכמובן שגולת הכותרת היא קבוצת הבוגרים. חיים היה איש נעים הליכות, מנומס, יצרתי וחבר אמיתי לדרך. איגוד הכדורסל מבקש לשלוח נחמה למשפחתו ולאישתו תירצה וימצא את הדרך להנציח את זכרו. על מועד הלוויה ומיקום השבעה תצא הודעה נוספת".

מהמנהלת נמסר: "מנהלת הליגה, הקבוצות ויושב הראש שמואל פרנקל המומים וכואבים עם הידיעה הקשה על מותו של חיים אוחיון. אוחיון היה מנהיג בכל רמ"ח אבריו. אדם שברגע שפתח את פיו כולם היו משתתקים ומקשיבים. אדם אצילי, חכם, יצירתי ומקורי שהיה ממובילי הדרך במנהלת ובאיגוד הכדורסל. תרומתו לכדורסל בגליל עליון, בגלבוע גליל ולקידום הכדורסל הישראלי היא אדירה. שמואל פרנקל: "אבידה ענקית לכדורסל הישראלי. אדם משכמו ומעלה, איש יקר וצנוע שמרגע שנכנס לכדורסל הישראלי הפך כל אבן כדי שהליגה תהיה שיוויונית ותחרותית וקידם עשרות שחקנים ומאמנים צעירים שחייבים לו את הקריירה. תנחומיי לתרצה ולכל המשפחה. יהי זכרו ברוך".

מועצה אזורית הגלבוע ספדה: "המומים, כואבים ובצער עמוק קיבלנו את ההודעה הקשה על מותו בטרם עת של חיים אוחיון. זו אבידה גדולה ובלתי נתפסת לספורט הישראלי ולכדורסל בגלבוע בפרט. אנו מבכים את לכתו, כואבים ותומכים במשפחה, ושולחים את תנחומינו למשפחת אוחיון, לכל סגל קבוצת הפועל גלבוע/גליל, עובדים ולחברים הקרובים והכאובים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי