לראשונה מאז עונת 1993/94: מכבי ת"א תשחק בסיבוב א' בגביע המדינה

שחקני מכבי תל אביב | אודי ציטיאט

איגוד הכדורסל הודיע על הנהלים החדשים לקראת הגרלת המשחקים, לפיהם רק ארבע העולות לחצי הגמר בעונה האחרונה יעלו אוטומטית לשמינית. וגם: החלטות חדשות בנוגע לליגה הלאומית

(גודל טקסט)

איגוד הכדורסל הודיע הבוקר (רביעי) על הנהלים החדשים לקראת הגרלת סיבוב א' של משחקי גביע המדינה, לפיהם רק הקבוצות שהגיעו לחצי הגמר בעונה החולפת, הפועל ירושלים, עירוני נהריה, מכבי ראשון לציון ועירוני נס ציונה, יעלו אוטומטית לשמינית הגמר. המשמעות היא שמכבי תל אביב תשחק בסיבוב א' של הגביע לראשונה מאז עונת 1993/94.

בנוסף, האיגוד הודיע מספר החלטות בנוגע למבנה הליגה הלאומית וחוקיה בעונת המשחקים הקרובה. ראשית, הנהלת האיגוד החליטה לקבל את המלצת מנהלת הליגה הלאומית וקבעה כי תקציב המינימום לכל קבוצה יעמוד על מיליון שקלים.

כמו כן, נקבע כי במקרה שקבוצה מליגת המשנה תוותר על מקומה או לא תעמוד בתקציב המינימום, לא תעלה קבוצה אחרת במקומה ובליגה ישחקו 14 קבוצות. בכל מקרה שלוש קבוצות תרדנה בתום העונה מהלאומית לליגה הארצית. עונת 2020/21 תיפתח ב-27 באוקטובר כאשר בליגה ישחקו 15 קבוצות. העונה הסדירה תסתיים ב-6 באפריל בתום 28 מחזורים ושישה ימים לאחר מכן ייפתח הפלייאוף, שיגיע לסיומו ב-25 במאי.

מעבר לכך, בליגה הלאומית לגברים כל קבוצה תחויב לרשום לפחות חמישה שחקנים ישראלים צעירים (שחקנים שנולדו מיום 1/10/96 ואילך) בטופס המשחק, כשאלו יהיו חייבים להיות נוכחים במגרש ולבושים במדי משחק. יחד עם זאת, לא תהיה חובה לשתפם במשחק עצמו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי