דרמה בלאומית: כל ארבע הסדרות ילכו למשחק שלישי ומכריע

אליצור נתניה, עירוני קריית אתא | מנהלת הליגה הלאומית

לאחר שהפסידו במשחקן הראשון בפלייאוף, נתניה, אשדוד, רמת גן וחבל מודיעין ניצחו, השוו את הסדרות ל-1:1 וכפו משחק שלישי. דאבל-דאבל מדהים למקשפרד באשדוד. בתחתית, רעננה והוד השרון ניצחו והתקרבו להישארות

(גודל טקסט)

סדרות רבע הגמר של הליגה הלאומית בכדורסל נמשכו היום (שישי), כאשר אליצור נתניה, מכבי אשדוד, מכבי עירוני רמת גן והפועל חבל מודיעין ניצחו והשוו את הסדרות בדרך למשחק שלישי וקובע על הכרטיס לחצי הגמר. בתחתית, עירוני רעננה ומכבי הוד השרון ניצחו בחוץ והתקרבו להישארות בליגה.

אליצור נתניה – עירוני קרית אתא 55:83 (1:1 בסדרה)

הקבוצה של רובן נייברגר, שקיבל לפני המשחק גביע לרגל בחירתו למאמן העונה, נראתה נהדר ושטפה את המגרש החל מהרבע השני, תוך שהיא מציגה משחק הגנה משובח. הפתיחה הייתה שקולה וסטו דאגלס בזריקה קשה חתם את תוצאת הרבע הראשון – 22:19 לצפוניים. ברבע השני, הקבוצה של שרון אברהמי נכנעה בכל קרב בגובה ועמית אהרוני בחדירה קבע 28:32 למארחת. בהמשך הרבע היתרון של הביתיים נשמר ועם הגנה ואגרסיבית הלוח הראה 32:40 במחצית.

איתי מושקוביץ ועבדולאי גויה הגדילו את הפער של הצהובים ל-34:48 באמצע הרבע השלישי, והוא הסתיים ב-43:61 למקומיים. הרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד, ונתניה המשיכה לחגוג בדרך לניצחון ששולח את הסדרה למשחק שלישי. רועי פריצקי ועבדוליא גויא הובילו את המנצחת עם 18 נקודות, 18 לאלייז'ה הירש מנגד.

עבדולאי גויה | מנהלת הליגה הלאומית

הפועל עפולה – מכבי אשדוד 83:81  (1:1 בסדרה)

לאחר שהצפוניים השיגו ניצחון חוץ יקר בפתיחת הסדרה, גם הפעם הם פתחו נהדר. הפועל עפולה נהנתה מיכולת אדירה של ג'ימי הול שהוביל את קבוצתו ליתרון 7:21. האורחים נעזרו בבילי מקשפרד כדי לסגור את הרבע הראשון בפיגור 13:24 בלבד. ברבע השני, הקבוצה שירדה בעונה שעברה מליגת העל נהנתה משתי שלשות של נועם לייש ומאחת של שלומי הרוש, בדרך לפיגור קטן של 45:42 במחצית.

האורחת רשמה ריצת 1:15 שהחלה ברבע השלישי ונמשכה אל תוך הרבע האחרון, בדרך ליתרון 66:69. גוני יזרעאלי וג'ימי הול עצרו את המומנטום והלוח הראה 78:78, 2 דקות לסיום. הול היה יכול לקרב את הביתיים לניצחון אבל החטיא פעמיים מהקו ומנגד שגיב דוד העניש בשלשה – 83:81. קרון דשידלס לקח אחריות אבל החטיא שלשה ושלח את מכבי אשדוד לחגוג. מקשפרד הוביל את המנצחת עם דאבל-דאבל מדהים 24 נקודות ו-22 ריבאונדים, תומר כהן בלט מנגד עם 25 משלו.

מכבי עירוני ר"ג – אליצור אשקלון 63:66 (1:1 בסדרה)

אלופת העונה הסדירה פתחה את המשחק באחוזי קליעה רעים וקלעה 10 נקודות בלבד ברבע הראשון מול 18 של המארחת. אשקלון התקשתה לקלוע גם בפתיחת הרבע השני, כשלא קלעו סל שדה במשך יותר מארבע דקות, עד שאארון אפס חילץ את קבוצתו עם שלשה חשובה וצימק ל-14:22. עד למחצית היתרון של רמת גן נשמר ועמד על25:31 אחרי 20 דקות. גם ברבע השלישי שתי הקבוצות התקשו לקלוע וכל אחת קלעה 7 נקודות ב-7 דקות. דודו שמריז קלע ארבע נקודות ברצף מהקו ואפס צימק ל-43:47 לאחר שלושה רבעים.

הדרומיים המשיכו במומנטום ועלו ליתרון 54:52, אך בני בוטרייט לקח אחריות ועם נקודות חשובות השווה ל-61:61. גיא פרבר צלף שלשה אדירה והעניק לקבוצה הביתית יתרון 62:64, תשע שניות לסיום. קלארק רוזנברג ניסה להשוות במהלך החשוב של המשחק, אבל נחסם על ידי ריקי טרנט בדך להפסד כואב בזיסמן עבור אלופת העונה הסדירה. טרנט הוביל את קלעי המנצחת עם 19 נקודות, 18 לאלונזו קולמן מנגד.

הפועל חבל מודיעין – הפועל גליל עליון 82:86 (1:1 בסדרה)

דניאל דנינו היה נהדר ברבע הראשון עם 9 נקודות וסחב את המארחת ליתרון 15:19 בסיומו. אלון ספיר ועומר טל הובילו ריצת 8-2 בפתיחת הרבע השני, ולאחר מכן האורחים המשיכו לשלוט. אלון ספיר וקנדל אנטוני שמרו על היתרון בדרך ל-40:35 במחצית. ברבע השלישי דניאל דנינו ולייס דאן קבעו מהפך, אך אייזיאה אייזנדורף שמר את גליל עליון במשחק . הרבע המשיך להיות שקול, ולייס דאן קבע 57:59 לאחר שלושה רבעים. ברגעי ההכרעה, דאן קבר שתי שלשות ברצף והוסיף נקודה מהעונשין בדרך לשיוויון בסדרה.

הפועל חבל מודיעין, הפועל גליל עליון | מנהלת הליגה הלאומית
אוהדי הפועל חבל מודיעין | מנהלת הליגה הלאומית

הפועל עכו/מטה אשר – עירוני רעננה 89:80

מחוץ למאבקי סדרות הפלייאוף, רעננה עשתה צעד משמעותי אל עבר הבטחת הישארות בליגה. הקבוצה מהשרון קיבלה ברבע הראשון 23 נקודות משותפות מצמד הזרים, קווינטרל תומאס ואנטינו ג'קסון, אך ג'יי אר הולדר וג'ורדן לואיס הובילו את הביתיים ליתרון 25:26 בתום הרבע. גם בפתיחת הרבע השני שני הזרים של האורחים המשיכו לייצר נקודות, אך מנגד גם לירן מורן החל לצבור נקודות וושלשה שלו קבעה 29:35. הקבוצה של יוסי בונן ניצלה את הצבע הפרוץ של המארחים בדרך ליתרון 47:49 בהפסקה.

ברבע השלישי רעננה נראתה נהדר, בעיקר בהגנה, והצליחה לעלות ליתרון 66:60. תומאס היה בלתי ניתן לעצירה ובסוף הרבע השלישי הלוח הראה 66:75. ברבע האחרון חניכיו של בונן הצליחו לשמור על הפער והבטיחו ניצחון יקר במאבקי התחתית. קווינטרל תומאס להט עם 39 נקודות, אנטינו ג'קסון הוסיף 25. ג'יי אר הולדר הוביל את המפסידה עם 22.

מכבי קרית מוצקין – מכבי הוד השרון 78:75

הקבוצה של אלון שטיין ידעה כי היא חייבת לנצח בכדי להלחיץ את יבנה ועכו/מטה אשר, ועמדה במשימה שלה. המשחק היה שקול לכל אורכו ולאחר שלושה רבעים הלוח הראה 51:57 לאורחים. ברבע האחרון, ראשד מאדן לקח אחריות ועם שלשה קיזז ל-66:63 בלבד. מנגד, אפי טיומקין הגיב עם שתי שלשות רצופות, ואחת נוספת של זק ישר, שגם הוסיף נקודות בצבע קבעה 78:72. המנצחת מתרחקת שלושה משחקים מהקו האדום, בעוד קרית מוצקין תזדקק לנס על מנת להישאר בליגה.

תוצאה נוספת: א.ס רמת השרון – הפועל רמת גן גבעתיים 77:90

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי