על הבאזר: נתניה מנעה מאשקלון עלייה לליגת העל

שחקני אליצור נתניה חוגגים | לירון מולדובן‎

פחות משנייה לסיום, רועי פריצקי קלע וקבע 87:88 לאורחת מהשרון, שצימקה ל-2:1 בסדרה וכפתה משחק רביעי אצלה בבית. הדרומיים עדיין רחוקים ניצחון אחד מחזרה לליגה הבכירה

(גודל טקסט)

דרמה גדולה התרחשה הערב (רביעי) בליגה הלאומית בכדורסל. אליצור אשקלון אירחה את המשחק השלישי בסדרת חצי גמר הפלייאוף מול אליצור נתניה, כשהיא ביתרון 0:2 וניצחון היה מבטיח לה עלייה לליגת העל, אלא שהאורחת מהשרון ניצחה 87:88 על הבאזר וכפתה משחק רביעי אצלה בבית, בו תוכל להשוות את התוצאה בסדרה.

הפתיחה הייתה כולה של אשקלון, כששחקניה ניצלו איבודי כדור של הנתנייתים בדרך ליתרון 2:11. ברייס וושינגטון ועבדולאיה גואייה עצרו את הסחף עם נקודות בצבע, וחדירה של איתי מושקוביץ קיזזה ל-22:16 לדרומיים בתום הרבע הראשון. דודו שמריז פתח את הרבע השני עם שתי שלשות, אך האורחים קלעו שתי שלשות משלהם וקבעו 26:28 למארחת. שתי הקבוצות המשיכו לקלוע מחוץ לקשת, אך הדרומיים עשו זאת בהצלחה רבה יותר ושמריז קבע 34:44. בן אלטיט קבע 41:52 לאליצור איתו אשקלון לאחר 20 דקות של כדורסל. עם פתיחת הרבע השלישי, פול דילייני הוביל את קבוצתו ליתרון 46:61, אלא שמכאן מושקוביץ וגואייה החלו בקאמבק אדיר ושלשה של האחרון קבעה 65:67 בלבד למקומיים בסוף הרבע השלישי.

רועי פריצקי פתח את הרבע האחרון עם חמש נקודות ברצף והיתרון עבר לראשונה במשחק לאליצור נתניה – 69:72. המשחק הצמוד נמשך ושלשה של קלארק רוזנברג הפכה את התוצאה – 81:82 לאשקלון. שני הזרים של האורחת ספגו עבירה חמישית, אך קבוצתו של אריק אלפסי לא ניצלה זאת והובילה 81:85, דקה לסיום. פריצקי הוריד ל-85:84 מהקו ואיתי מושקוביץ פספס ליי-אפ פשוט. בצד השני, אארון אפאס קבע 84:87, 20 שניות לסיום. רועי פריצקי שוב נשלח לקו, והפעם דייק פעמיים. אשקלון איבדה כדור בהוצאה מתחת לסל ובמהלך האחרון שוב היה זה פריצקי, שהשתלט על ריבאונד התקפה וקלע עם הקרש כדי לנצח את המשחק על הבאזר.

פריצקי הכריע בסל דרמטי | לירון מולדובן‎
מושקוביץ ואהרוני חוגגים | לירון מולדובן‎

כזכור, מדובר בשתי קבוצות שרשמו קדנציות מכובדות בליגת העל, אך מאז התפרקו בעקבות קשיים כלכליים והוקמו מחדש בגרסאות שונות. אשקלון נשרה מהליגה הבכירה בסיום עונת 2012/13, בעוד נתניה ירדה ללאומית שנה לאחר מכן.

הרבו לקלוע לאליצור אשקלון: ברייס וושינגטון 23 (11 ריבאונדים), רועי פריצקי 21 (8 ריבאונדים), איתי מושקוביץ 18, עבדולאיה גואייה.

הרבו לקלוע לאליצור נתניה: אארון דבון אפאס 20 (12 ריבאונדים), פול דילייני 17 (13 אסיסטים), קלארק רוזנברג 16, אלונזו קולמן 12, דודו שמריז 11.

שמריז. חגיגות העלייה יחכו לפחות עוד משחק אחד | לירון מולדובן‎
דילייני. דאבל דאבל שלו לא הספיק | לירון מולדובן‎

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי