פדרמן: נחצו קווים בניסיון לפגוע במכבי ת"א

פדרמן
פדרמן | צילום: עדי אבישי

בעלי הצהובים לרדיו 103FM: "מקווה שלא ימנעו מאיתנו לשחק בליגה"

(גודל טקסט)

איום ברמת ה"תחזיקו אותי" או שמא מהלך ממנו אין דרך חזרה? מכבי ת"א הודיעה היום (שני) על פרישתה מכל פעילות במסגרת מנהלת הליגה, בעקבות טענותיה לפגיעה מכוונת מצד ראשי הכדורסל הישראלי בכוח של המועדון.

דייויד פדרמן, אחד מבעליה של מכבי ת"א, עלה לראיון בתכנית הספורט של רדיו 103FM וניסה להסביר את העמדה של הצהובים, שחשים כי חוק הצעירים, חוק המתאזרחים שיטת המשחקים וחלוקת כספי האבטחה נועדו כדי לפגוע בקבוצה.

"ההרגשה שלנו, ואני מקווה שאני טועה, היא שאנשים שכחו שיש קווים אדומים שלא חוצים אותם. העניין הזה של לנסות לפגוע במכבי… אני חושב שחצו את כל הקווים האדומים", תקף פדרמן. "כשבאו לחלק את הכסף מהאבטחה נעלמה לאנשים הבושה. יושבים אנשים שיש להם אינטרס מהותי בעניין ומחלקים כספים בינם לבין עצמם. אין להם טיפה הגינות להגיד לדירקטוריון של המנהלת 'תעשו את זה אתם'. הכסף עצמו לא מעניין אותי, גם אם היו לוקחים מיליון שקלים". 

על נושא טיילור רוצ'סטי אמר הבעלים: "אני לא עובד במשרד הפנים או בממשלה, בן אדם שהוא יהודי ועולה לישראל זכאי לקבל תעודה. אלה החוקים. לא מעניין אותי אם רוצ'סטי נרשםכ כזר או כישראלי. לא היה מפריע לי אם הוא היה נרשם כזר. אז למה רשמנו אותו כישראלי? כי זה מה שהוא".


"הוא ישראלי". רוצ'סטי (צילום: דני מרון)

"לא נשב בדירקטוריון, לא נמלא תקנות לא חוקיות. העבירה הפלילית היא של המבצע ולא של מי שקבע את התקנה", הדגיש פדרמן. "לאן זה מוביל? אני לא יודע. שאלו במכבי אותו דבר. אני באמת ובתמים לא יודע". 

"זה לא מהלך של שלוף, אנחנו מדברים על זה יותר משנה", הבהיר הבעלים, והמשיך: "לפרוש מהליגה? לא אמרתי את זה. אנחנו קבוצה ישראלית שרוצה לשחק בליגה הישראלית. אני מקווה שאי אפשר למנוע את זה מאיתנו".

"חוק השחקנים הצעירים נעשה במפורש כדי לפגוע במכבי תל אביב. שאלו את מי שחוקק ומי שהציע והוא יענה בגאווה גדולה שזה בשביל לפגוע במכבי", טען פדרמן. "באיזו עוד מדינה יש כזה דבר? אנחנו יותר חכמים מכולם?". 

פדרמן התייחס גם לשיטת הכרעת הליגה: "שיחקנו נגד מכבי חיפה בסדרה של שני משחקים וחילקנו בינינו מיליונים. אם הייתה סדרה, היו הרבה מיליונים. למה ביורוליג יש פיינל פור? כי עושים מיליוני יורו בשיטה הקיימת, למה הם צריכים לשנות? היורוליג במצבו הנוכחי עושה 2-2.5 מיליון יורו אחרי הוצאות".


בטן מלאה. פדרמן (צילום: עדי אבישי)

"תקרת שכר? אני לא יודע, לא חשבתי על זה. אני רק יודע שאת כל התקנות שקובעים כאן לא מוצאים אותן בשום מקום אחר בעולם", סיכם פדרמן. "אם תהיה תקנה לא חוקית, לא נבצע ושיעשו מה שהם מבינים. יכול להיות שלא יקבלו את זה נכון, אבל זה עבר את כל הגבולות אפשריים. אין לנו כוח לזה". 

כשנשאל על המבנה שהוא מציע, השיב: "אולי זה יוביל לזה שתהיה מנהלת שמורכבת לא מראשי כל הקבוצות אלא מ-4-5 אנשים נייטרלים. ביורוליג יש דירקטוריון של חברי הקבוצות, אבל למנהלת וברטומאו יש כוח אדיר מתוקף החוקים. צריך להחליט: או שלוקחים קומישינר ונותנים לו את כל הזכויות או שלא יושבים שם ואפשר להתבטא רק באסיפת בעלי מניות. למה שהקומישינר יחליט, אני אסכים. לכן זה תענוג שם ולא תענוג להיות פה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי