ניצחון שלישי ברצף לחיפה ולנס ציונה

אופייבו וגרייבס. חגגו מול אילת
אופייבו וגרייבס. חגגו מול אילת | צילום: ערן לוף

הירוקים טיילו ל-61:79 על הפועל אילת, הכתומים עם 73:88 על קרית גת וטפירו

(גודל טקסט)

אחרי שמכבי תל אביב הביסה 74:102 את בני הרצליה, המחזור ה-13 של ליגת העל המשיך הערב (ראשון) עם שלושה משחקים נוספים, כשבמוקד ניצחה מכבי חיפה את הפועל אילת ונצמדה לצמרת. במשחקים הנוספים, מאיר טפירו הובס כשחזר לראשונה לנס ציונה ונהריה ניצחה בקרב המפתיעות את מכבי אשדוד.

 

מכבי חיפה – הפועל אילת 61:79

מכבי חיפה הוכיחה כי הניצחון על הפועל ירושלים בגביע לא היה מקרה. הירוקים חזרו הערב לרוממה למשחק שהיה עלול להיות מוקש, אך סיימו עם ניצחון 61:79 על הפועל אילת שממשיכה להסתבך בתחתית.

 

 

הירוקים ברחו כבר ברבע השני עם ריצה 0:16 בראשותם של וויל גרייבס וג'ון דיברתולומאו ולא הביטו לאחור עד הסיום ואפשרו לרמי הדר לבצע ניסיונות לקראת ההמשך.

 

גרייבס הוביל את רשימת הקלעים עם 24 נקודות והוסיף 8 ריבאונדים. רנה רוז'ו סיים ערב סולידי עם 14 נקודות ודיברתולומאו הוסיף 13 משלו (כולם במחצית הראשונה). קאליף ווייאם (15 נק') ואלאדה אמינו (12 נק' ו-12 ריב') ניסו אבל לא קיבלו הרבה עזרה מהחברים.

 

דיברתולומאו. צלף מחוץ לקשת (ערן לוף)

 

מהלך המשחק: 

 

הירוקים פתחו טוב את המשחק וכבר עלו ליתרון 5:10, אך אז יצא רנה רוז'ו בשתי עבירות ונכנס וויל גרריבס. האורחים ניצלו את  החילוף ועלו ליתרון 15:17. בשלב הזה גרייבס כבר היה חם ועם שלשה גדולה ועבירה החזיר את היתרון למכבי חיפה, לפני אפיק ניסים קבע את תוצאת הרבע, 19:22 לירוקים. השחקנים של רמי הדר עלו חמים ובראשם ג'ון דיברתולומאו שקלע שתי שלשות רצופות שהעלה את הירוקים ליתרון 19:30. גם פסק הזמן של דן שמיר לא עזר ושחקני מכבי חיפה רצו ל-0:16 מפתיחת הרבע. הדרומיים הצליחו לחזור מעט, בהנהגתו של קאליף וייאט, לקראת סוף המחצית, 31:43 למכבי חיפה.

 

הרבע השלישי המשיך בדיוק מהנקודה בה הקודם הסתיים, כאשר גרייבס הוביל את הקבוצה של רמי הדר והירוקים ירדו לרבע האחרון ביתרון 47:65. הרבע הרביעי היה גארבג' טיים מוחלט ונראה היה שעודד קטש זרק את המטפחת הלבנה, 61:79 למכבי חיפה בסיום.

 

עודד קטש. צריך לעשות חושבים (ערן לוף)

 

עירוני נס ציונה  – מכבי קרית גת 73:88

מאיר טפירו, שהגיע לאחר סל הניצחון על הפועל ת"א בגיע, חיפש להמשיך את המומנטום של קרית גת מול אקסית נוספות, אך נכנע לנס ציונה 73:88 במשחק שהוכרע הרבה לפני שריקת הסיום.

נעימי. הברומטר של נס ציונה (אודי ציטיאט)

 

הדרומיים דווקא פתחו טוב ובעזרת כמה סלים קלים של מרקו קילינגסוורת', אך המשחק נגמר עם פציעתו של רומאו אוסבי, שככל הנראה קרע את הקצועה הצולבת, ופונה לביה"ח. מכאן והלאה היתה רק קבוצה אחת על המגרש והמשחק הפך לגארבג' טיים מתמשך. האירוע המעניין היחיד הגיע לקראת הסיום כשתומר לוינסון הצעיר (15) קיבל קצת זמן פרקט מול הילדים הגדולים.

 

יובל נעימי בלט בשורות המנצחים עם 19 נקודות ו-10 אסיסטים, כאשר דיימון סימפסון סיים עוד ערב בעבודה עם 17 נקודות ו-9 ריבאונדים. 17 נקודות גם לקמרון ג'ונס. בקרית גת קילינגסוורת' סיים עם 22 נק' ו-11 ריב' ואלאנדו טאקר הוסיף 20 משלו.

 

עירוני נהריה – מכבי אשדוד/באר טוביה 82:91

 

עירוני נהריה עשתה לעצמה חיים קשים מול מכבי אשדוד, אבל הצליחה להשאיר את הניצחון בעין שרה, לאחר שגברה על הקבוצה של צביקה שרף 82:91.

 

שרף. נקטע הרצף (עדי אבישי)

 

הסגולים פתחו את המשחק בסערה ולאחר 35 נקודות ברבע הראשון סיימו את המחצית ביתרון 19. הרבע השלישי התנהל על מי מנוחות, אך המשחק התעורר ברבע הרביעי עם משחק נפלא של צ'ארלס תומס (31 נק') ודיאנטה גארט (24 נק') אבל זה היה כבר מעט מידי ומאוחר מידי.

 

דאבל דאבל לריצ'רד האוול (23 נק' ו-12 ריב') וקמרון קלארק (21 נק' ו-11 ריב'), כאשר מייקל אומה הוסיף 20 נק' בשורות המנצחים. אייזיה סוואן סיים רק עם 11 נקודות עבור האורחים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי