ב-21:05: מכבי ת"א והפועל ירושלים במשחק העונה

קרב הסמית'ים
קרב הסמית'ים | צילום: דני מרון

רגע לפני השלב השני ביורוקאפ יגיע הקלאסיקו המקומי. רנדל ופישר ייעדרו

(גודל טקסט)

האלופה הפועל ירושלים נגד מכבי ת"א, אין יותר סקסי מזה. הצהובים, שנושלו בעונה שעברה מהתואר יתארחו הערב (21.05) בפיס ארנה בבירה למפגש פסגה לוהט. כיד להוסיף עניין למשחק, הוא גם יהיה מאבק ישיר על הפסגה, כאשר לשתי הקבוצות מספר ניצחונות זהה: 11 לעומת 3 הפסדים.

 

מכבי ת"א עדיין לא ניצחה בליגה בארנה, אולם דווקא מגמר גביע המדינה כן שבה עם תואר. ירושלים בעידן החדש, עם היו"ר והבעלים, אורי אלון, דווקא מרגישה בנוח ביד אליהו, אך אצלה בבית מדובר באופרה אחרת. שתי הקבוצות מגיעות למשחק בשוויון מוחלט, אך גם פרנקו ושחקניו יודעים שהיריבה מהמרכז נמצאת במומנטום מצוין, במיוחד בליגה. יריבה המגיעה למשחק בהרכב ממנו יעדרו יוגב אוחיון ודגן יבזורי ובריאן רנדל.

 

 

גם האלופה סובלת מהיעדרויות ופציעות. דיאור פישר שטס לארה"ב לאחר פטירת אביו, היה אמור לשוב ואף אחד בבירה לא יכול להבטיח מתי זה יקרה. טוני גפני שסבל מפציעה ונעדר מהמשחק האחרון של הקבוצה בנס ציונה, ירשם בטופס המשחק הערב ויעמוד לרשותו של פרנקו.

 

דאנקן. נראה מצוין בהיעדרו של פישר (דני מרון)

 

בהיעדרו של פישר, ג'וש דאנקן נראה מצוין בשני המחזורים האחרונים עם 17.0 נקודות, 10-11 מהקו, 5.5 ריבאונדים, 3.5 אסיסטים ומדד 24.5. לראשונה מאז המחזור השלישי, הוא עומד על רצף משחקי ליגה בדו-ספרתי.

 

מאז החליף ז'אן טבק את גיא גודס במכבי ת"א נראית הקבוצה מצוין, במיוחד במשחקי הליגה, בהם היא דורסת את יריבותיה. עם טבק ב-8 המשחקים בהן אימן את הקבוצה בליגת ווינר קלעו שחקניו בממוצע 90 נקודות למשחק. בתקופה בה גיא גודס אימן (6 משחקים) היא קלעה 84.8 נקודות. משמעותי יותר הוא מספר הנקודות שספגה הקבוצה בעידן טבק 70.7 נקודות למשחק. אצל גודס היא ספגה 76.5 נקודות.

 

הפועל ירושלים מפגרת במעט אחר יריבתה. היא קולעת בממוצע 88 נקודות למשחק וסופגת 77.3. המלצה. במשחקים בין השתיים תשכחו מהסטטיסטיקות התוצאות בין השתיים, בדרך כלל בלתי צפויות ולא קשורות ליכולות של השחקנים במשחקים קדמו לעימותים ביניהן.

 

סמית' את סמית'. האקס פקטורים במשחק (עדי אבישי)

 

טבק מנסה להקנות למכבי תל אביב שיטת משחק המתבססת על אישית, לעיתים לוחצת, מלווה במעבר מהיר מהגנה להתקפה. גם ירושלים אוהבת לרוץ והערב יהווה מבחן לשתיים שיכנסו השבוע למעגל המשחקים ביורוקאפ, מי מהן תצליח לעצור את משחק הריצה של היריבה וכאן יבוא החיסרון של פישר וגפני לידי ביטוי.

 

שני שחקנים אחד בכל קבוצה, יהוו את האקס פקטור. שניהם עם שם משפחה זהה – סמית'. דונטה קלע בעונה שעברה והעונה 75 נקודות ב-4 משחקים (בליגה בלבד) נגד מכבי. בעוד דווין הסתפק ב-73.

 

האלפים שיגיעו הערב למשחק יעמוד דקת דומיה לזכר שני הנרצחים, שלשום בפאב בדיזנגוף סנטר, שמעון רוימי ואלון בקל ז"ל. בקל, שניהל את הפאב, היה אוהד מושבע של הפועל ירושלים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי