ירושלים עשויה לפטר את פרנקו במקרה של הפסד

פרנקו. לא מתכוון להניח את המפתחות
פרנקו. לא מתכוון להניח את המפתחות | צילום: אודי ציטיאט

המשחק מול הרצליה קריטי לגורלו של המאמן. גרשון מועמד. דאנקן ייחתך?

(גודל טקסט)

המשבר החריף ביותר תחת ההנהלה הנוכחית של הפועל ירושלים. הרוחות מסרבות להירגע אצל האלופה שרשמה שפל עונתי חדש עם הפסד מבזה 101:78 אצל העולה החדשה מכבי קרית גת, שהיה העשירי ב-13 משחקיה האחרונים.

 

מזה תקופה שרבים מאוהדיה של הקבוצה קוראים למאמן, דני פרנקו, להניח את המפתחות, אולם במפלה שהתרחשה באולם העירוני באשקלון נשבר שיא כאשר כמעט כל מאות האוהדים האדומים שהיו ביציע קראו במקהלה למאמן להתפטר.

 

 

גורם בכיר בענף העריך כי הסיכויים שפרנקו אכן יתפטר הינם נמוכים עד קלושים, אולם בשל העובדה כי הוא אינו מצליח לעצור את המפולת ואת המשחק הרפה של קבוצתו, יתכן כי הוא יפוטר אם האלופה תפסיד במחזור הקרוב לבני הרצליה, הפסד שעשוי לגרור את איבוד המקום הראשון בסיום הסיבוב השני.

 

"הכל עניין של אלטרנטיבה", הסביר אותו גורם והצביע על העובדה שכרגע אין מאמנים בכירים בשוק מלבד ארז אדלשטיין ופיני גרשון. המנכ"ל גיא הראל מעדיף לראות מאחורי הקווים את אדלשטיין, שאינו מעוניין לחתום על חוזה במהלך העונה ואינו מעוניין להתחייב בשלב זה על חתימה בקיץ הבא. כמו כן, בתקופה האחרונה רוחש הענף שמועות רבות לפיהן קיים סיכום כלשהו בין אדלשטיין לבין מכבי תל אביב, ועל כל פנים המאמן הלאומי שומר לעת עתה את הקלפים קרוב לחזה.

 


פיני גרשון. אלון רוצה, הראל פחות (עדי אבישי)

 

הסוגיה המעניינת יותר היא גרשון. בינו לבין הראל שוררים יחסים טובים והשניים אף מרבים לשוחח בעניינים מקצועיים, אולם הראל לא מעוניין לראות אותו מאמן בבירה, בשל נטייתו להתערב בקבלת ההחלטות המקצועיות, נטייה שתחליש את מעמדו של הראל בירושלים. "פיני יגיע רק אם הראל יהיה חלש מספיק ויכתיבו לו את זה". אורי אלון כן מעוניין לראות את גרשון בבירה.

 

יחד עם זאת, סוגיה נוספת שיש לשקול בעניינו של גרשון היא התנגדותו הנחרצת של חלקים מהקהל לראות אותו מאמן בבירה בשל הדם הרע שעבר בין הצדדים בתקופה בה אימן גרשון את מכבי תל אביב והרבה להשמיץ את האדומים במגוון הזדמנויות. מן העבר השני, יותר ויותר קולות בקהל קוראים לסלוח לגרשון ולמנות אותו למען המועדון.

 


דאנקן עם רולנד. עשוי לעזוב (דני מרון)

 

בעיצומו של המשבר, ניתן להוסיף כי העובדה כי מרבית האש מופנית לפרנקו נוחה להראל, שכישלונו המקצועי מוסווה תחת הכישלון של פרנקו

 

 מבחינה מקצועית, חוסר הוודאות והמצב הרעוע משתקים את הקבוצה ויוצרים פחד מקבלת החלטות לשינויים בסגל. מועמדותו של הגארד האמריקני אדגר סוסה מפטרוכימי האיראנית לא ירדה מהפרק, אולם עקב העובדה שהעונה באיראן טרם הסתיימה מועמדות זו פחות רלוונטית לשלב זה. בקו הקדמי, ההערכה היא שאם תהיה אפשרות להחתים מועמד טוב בעמדת הסנטר הדבר יתבצע במקביל לשחרורו של ג'וש דאנקן, שבינו לבין פרנקו שוררים יחסים פושרים ביותר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי