גדול עליה: מכבי ת"א נכנעה לאשדוד ושרף

פניני
פניני | צילום: עדי אבישי

המאמן הוותיק שוב עשה בי"ס לאקסית עם 86:96 בבית. טבק השתולל והורחק

(גודל טקסט)

אם ההפסד 88:83 בסיבוב הקודם היה חלק ממפולת בלתי נשלטת, הפעם זה כבר היה הישג אמיתי. מכבי אשדוד של צביקה שרף ניצחה 86:96 במשחק בשליטה מוחלטת, תיסכלה את האורחים וגם הביאה לאובדן עשתונות את ז'אן טבק, שהתפרץ על השופטים במהלך הרבע השלישי והורחק. אחרי שני ניצחונות קשים בחיפה ובניז'ני, נראה שהדרך להבראה עדיין ארוכה מאוד. 

 

שחרורו הבין-לאומי של גל מקל לא הגיע בזמן, בשל בעיות מול הכוכב האדום, והופעת הבכורה שלו תידחה למועד אחר. כמו כן, לא נרשמו למשחק דווין סמית' ואייק אופייבו, שקיבלו מנוחה. גם זה לא מתקבל כתירוץ ליכולת עלובה כל כך בהגנה מול הקבוצה האנרגטית של צביקה שרף. 

 

 

ואם כבר עסקנו במאמן הוותיק בליגה, קשה שלא להחמיא לו. מכבי אשדוד הגיעה מוכנה בצורה נהדרת, עלתה לכל רבע בצורה מאוד נחושה ואגרסיבית ולא אישפרה לתל אביבים להכתיב את הקצב. אמרו עליו שהוא מקובע או מיושן? כדורסל, שוב מתברר, הוא משחק פשוט ותלוי הרבה יותר ברצון ובאחידות מאשר בכשרון.

 


צביקה שרף, שועל קרבות ותיק (עדי אבישי)

 

מהלך המשחק 
המארחת פתחה טוב יותר ורצה ל-2:13, שאילץ את טבק להזעיק פסק זמן. דגן יבזורי ויוגב אוחיון עלו מהספסל, אבל התל אביבים התקשו להיכנס לקצב בהתחלה. כשהם התעוררו, ההפרש צומק ל-26:20 בסיום הרבע הראשון. אשדוד חזרה לאגרסיביות ושלשה של צ'ארלס תומאס פתחה פער דו-ספרתי מחדש. דרגאן בנדר הצעיר עיקם את רגלו וירד בחזרה לספסל, אבל קור הרוח של פניני החזיר את האורחת לתמונה והמאבק נפתח רק לפני הירידה לחדר ההלבשה. 29 שניות למחצית לנדסברג דהר למתפרצת ואיזן ל-47:47. המהפך הושלם, אבל שלשה של יונתן שולדבראנד קבעה 48:50 בהפסקה.

 


מקל, הפעם רק צפה מהצד (עדי אבישי)

 

צביקה שרף כנראה שטף את שחקניו בחדר ההלבשה כי הם יצאו ממנו כמו מלוע של תותח והתחילו להרביץ שוב בהגנה. ההתקפה של מכבי ת"א נתקעה והפער של צמח ל-61:73. טבק איבד עשתונות בטענה לעבירה שלא נשרקה, התפרץ על השופט והורחק, המארחת ניצלה את המומנטום כדי להגיע לרבע האחרון ביתרון 63:77 מרשים.

 

באמצע הרבע המכריע הפער עמד על 13, אבל מכבי תל אביב חזרה בכוח למשחק ורצה 0:7 לפני שתומאס סיפק מהלך של סל ונקודה מהקו. בהתקפה הבאה הוא הוסיף עוד 2 ואבי אבן, שהחליף את טבק המורחק, שוב הזעיק פסק זמן. אחרי פיגור 10, אוחיון תפר שלשה גדולה 40 שניות מהסיום. זה לא ממש הספיק. 86:96 גדול לאשדוד בסיום.

 


הפנים אמרו הכל (עדי אבישי)

 


גם בהנהלה (עדי אבישי)


מגיע קרדיט לאשדוד (עדי אבישי)

הפועל חולון – נס ציונה 87:80 

פסטיבל הקאמבק של שלומי הרוש סחף 4,000 צופים להיכל הביתי, אבל חולוניה חזרה לסורה. החבורה של עופר ברקוביץ' התאוששה מרצף של שני הפסדים עם פוינט גארד חדש, שבהופעת הבכורה שלו החל לפרוע שטרות. סנדיאטה גיינס השתלט על המשחק, הפגיז 7 מ-9 מעבר לקשת יחד עם סיוע של טל קרפלס, שקלע שיא קריירה של 15 נקודות, הכתומים חזרו הביתה עם ניצחון. 

דן שמיר, שעדיין מחכה לסנטר, ראה הפעם את שחקניו נכנעים 40:27 בריבאונד וקיבל מהרוש רק 4 נק'. ראמל בראדלי קלע 21 נק' לזכות המארחת עם 6 מ-14 מהשדה, כאשר אייזיק רוזפלט תרם 16 התפוקה של וויל קלייבורן עמדה על 15. גיינס קלע 24 לזכות המנצחת, איוון אסקה סיפק 14.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי