טבעי לה: ירושלים ניצחה 85:94 את מכבי ת"א

סמית'. הכוכב הבלתי מעורער של הליגה
סמית'. הכוכב הבלתי מעורער של הליגה | צילום: דני מרון

האדומים שמרו על מאזן מושלם בבית החדש מול היריבה הגדולה. סמית' להט

(גודל טקסט)

שתי הקבוצות הגיעו במומנטום הפוך, אך כנראה שבארנה מכבי תל אביב עדיין לא יכולה להפועל ירושלים. האלופה עמדה בכל מה שלצהובים היה לתת וניצחו 85:94.

 

לפני המשחק דיבר ז'אן טבק על אינטנסיביות בהגנה, אך בפתיחה שתי הקבוצות הציגו רק התקפה כששתי הקבוצות שמרו על אחוזי קליעה מדהימים מכל הטווחים. המשחק נרגע במחצית השנייה, אך שם היה ניתן לצפות בקרב האישי הכי טוב שיש לליגה שלנו להציע.

 

דווין סמית', עם 29 נקודות, שמר את מכבי ת"א במשחק, אך לא היווה יריב לדונטה סמית' שכמעט וסיים עם טריפל דאבל (22 נק', 14 ריב', 9 אס') ושלט בכל אספקט של המשחק, כשלקינוח גרם לאיבוד קריטי של הפוורוורד הצהוב שסיים את המשחק.

 

סמית' את סמית'. המצ'אפ הטוב ביותר שיש לכדורסל הישראלי להציע (דני מרון)

 

הכוכב הירושלמי סיים עם 45 נקודות מדד, כשהוא מקבל סיוע מג'וש דאנקן וליאור אליהו עם 16 נקודות. בצד המפסיד השחקן היחיד שסייע לסמית' היה סילבן לנדסברג שסיים עם 20 נקודות והוכיח שהוא הופך להיות שחקן משמעותי ביד אליהו.

 

כעת התפקיד של דני פרנקו לשמור על רמת האנרגיות של שחקניו לקראת המשחק מול סראטוב ביורוקאפ ביום רביעי. המשימה של טבק תהיה הפוכה, כאשר הצהובים יפגשו את אולימפיה לובליאנה באותו המפעל.

מהלך המשחק

רבע ראשון

לפני המשחק נערכה דקת הוקרה לשני הרוגי הפיגוע בפאב בתל אביב אלון בקל ושמעון רוימי ז"ל. בקל היה אוהד מושבע של האדומים. המשחק עצמו נפתח בסערה ובשלוש הדקות הראשונות קלעו ב-100% מהשדה ובסיומם הצהובים הובילו 8:12. רוצ'סטי (6 אסיסטים ברבע) ודווין סמית' (9 נק' ו-100% מחוץ לקשת) ניסו לברוח, אך דונטה סמית' (10 נק') שמר את האדומים במשחק והקבוצות ירדו בשוויון 28:28.

 

סמית' את סמית'. שמרו את המשחק צמוד (דני מרון)

 

רבע שני

 

דווין סמית' פתח עם סל יפה את הרבע, אך דונטה סמית' קלע שלשה גדולה ושלח את קבוצתו לריצת 0:9 והאדומים עלו ליתרון 31:39. שלשה של רוצ'סטי ומהלך שלוש נקודות של אמבקווה החזירו את הקבוצה של ז'אן טבק למשחק, אך האדומים לא הורידו את הרגל מהדוושה ושמרו על יתרון קטן, 44:47. ירושלים ניסו לברוח אך סילבן לנדסברג לא נתן להם לברוח, 47:52 לאדומים בהפסקה.

 

לנדסברג. לא נתן לירושלים לברוח (דני מרון)

 

רבע שלישי

 

המשחק נרגע עם פתיחת המחצית, כששתי הקבוצות מתקשות לקלוע סלים קלים כמו בפתיחה. לנדסברג, בעזרתו של דווין סמית', ניצל את הקושי של המקומיים והחזיר את היתרון לצהובים לאחר זמן רב, 61:62. ג'וש דאנקן וסמית' התעוררו ויצאו לריצת 0:9 לקראת הסיום והקבוצה של דני פרנקו ירדה ביתרון, 65:71.

 

דאנקן. הוציא את ירושלים לריצה לקראת סיום הרבע (דני מרון)

 

רבע רביעי

האדומים המשיכו את הריצה לתוך הרבע האחרון (4:17) ובעזרתם של אליהו ורולנד העלו את ירושלים ליתרון 66:78. טבק החזיר את סמית' למשחק, הפורוורד קלע 8 נקודות רצופות והצהובים צימקו, 78:86 לירושלים. אבל כבר שנראה שמכבי ת"א חוזרת מהקבר, סמית' איבד כדור קריטי, דונטה יצא למתפרצת אותה סיים ליאור אליהו והמשחק היה גמור. 85:94 לירושלים.

 

שחקני מכבי ת"א. עדיין ללא ניצחון ליגה בארנה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי