מכבי ת"א ומקל מתאימים זה לזה

עיתוי טוב
עיתוי טוב | צילום: האתר הרשמי - מכבי תל אביב

חזרתו של הגארד טובה לכולם. שילינג אופטימי, אך גם מזהיר: זה עוד ייקח זמן

(גודל טקסט)

פחות משנתיים לאחר הטרבל המפורסם, נמצאת מכבי ת"א בעיצומו של אחד מהמשברים החמורים בתולדותיה. שנתיים מאז שמסר אסיסטים לדירק נוביצקי, נמצא גל מקל בנקודת השפל של הקריירה שלו.

 

לא ברור מי יותר צריך את מי, מכבי את מקל בכדי להציל את העונה שלה ולא לאבד אליפות שנייה ברציפות לראשונה מאז הסיקסטיז, או מקל את מכבי בכדי לשחק סוף סוף כדורסל באופן סדיר, ובקבוצה בכירה. אבל די ברור שבמצב הנוכחי עשוי החיבור בין המשבר הקבוצתי הצהוב למשבר האישי של רכזה של נבחרת ישראל להוליד תוצאות חיוביות לשני הצדדים.

 

 

מכבי ת"א עשתה מהלך מתבקש, ומוטב מאוחר מאשר לעולם לא. ראשית, היא נפטרה מעולו של ג'ורדן פרמאר המדוכא והמדכא, ששפת הגוף שלו שידרה עד כמה הוא לא רוצה להיות פה כבר חודשים. במקומו היא מקבלת שחקן רעב למשחק ולהצלחות, שכבר הוכיח בעבר יכולת הסתגלות מהירה למערכות גם באמצע עונה.

 

המועדון מרוויח כמובן גם שחקן ישראלי שגדל בקבוצת הנוער המקומית, נכס חשוב עבור  אוהדי המותג הנמצא בצניחה חופשית. אבל התועלת העיקרית אותה אמורה להפיק הקבוצה מן המהלך נמצאת כמובן במישור המקצועי.

 

שפת הגוף שלו אמרה הכל. פרמאר (דני מרון)

 

הכדורסל המודרני המבוסס על מהלכים קצרים ומהירים (בעידן שעון ה-24 וה-14) ועל מהלכי פיק אנד רול (בעיקר במחוזותינו) מצריך לפחות שני מוליכי כדור על המגרש בכל זמן נתון. מאחר ויוגב אוחיון נוטה להיעדר לתקופות לא מבוטלות בשנתיים האחרונות, ובשל העובדה שעם צמד שומרים איומים כמו רוצ'סטי ופרמאר פשוט אי אפשר לשחק יחד, התקשה ז'אן טבק לשחק עם הרכבים כאלה.

 

במקומם הציב חמישיות עם מוליך כדור אחד ולידו גארדים גבוהים (לנדסברג וסמית') שאינם שחקני פיק אנד רול, והתוצאה הייתה התקפה לא יעילה שנוטה לאיבודי כדור רבים כמו במשחק האחרון בחיפה. כעת יוכל המאמן הקרואטי לשחק עם הרכבים שיכללו את מקל (או אוחיון) ביחד עם רוצ'סטי, הרכב מאוזן יותר התקפית ועם חור אחד "בלבד" בהגנה. עם מקל יש למכבי לראשונה גם גארד שהוא שחקן פיק אנד רול איכותי, ושחקן נוסף לצד אוחיון שחושב קודם כל מסירה ורק לאחר מכן קליעה. יש לה גם גארד עם רגליים חזקות שמסוגל ללחוץ על הכדור ביעילות ואף להתמודד מול סקוררים פיזיים, מצרך נדיר במיוחד ברוסטר הנוכחי.

 

מקל. חושב קודם מסירה (AFP)

 

ברור שהמהלך אינו חף מסיכונים ובעיות פוטנציאליות. הקליעה של מקל רחוקה מלהיות יציבה והיא לא יותר מסבירה גם בימים טובים שלו. ציוות שלו בהרכב יחד עם אוחיון איננו אידיאלי מאחר והוא כולל שני גארדים שמכיוונם יכולה ההגנה לבלף ולהביא עזרות.

 

עם מקל יש למכבי כרגע רביעיית גארדים (צמד הישראלים פלוס רוצ'סטי ולנדסברג, שהפך לפייבוריט של טבק לאחרונה) שכל אחד מהם רואה עצמו כראוי לחמישייה ולדקות משמעותיות, ולא יקבל בקלות ישיבה ממשוכת על הספסל. צריך לזכור גם שמקל הוא כאמור שחקן בין שניים מצוין, אך ללא גבוה ראוי לשתף עימו פעולה הוא יתקשה להביא לידי ביטוי את מלוא יכולותיו. ומעבר לכל אלה, ואולי בראש ובראשונה – מדובר בשחקן חלוד מאד, שבשנתיים האחרונות בילה הרבה יותר דקות בחדר הכושר מאשר על הפרקט.

 

למרות אותן בעיות, ובזכות אותם היתרונות שמיניתי לפניהם, אני סבור שהקדנציה השלישית של גל מקל במכבי ת"א תהיה טובה בהרבה מקודמותיה. קצת אורך רוח מצידם של טבק, החברים לקבוצה והקהל, הרבה דקות משחק בתקופה הקרובה בליגה להורדת החלודה, והרבה עבודה קשה – המומחיות הידועה של מקל, והתוצאה עשויה להיות טובה, אולי אפילו טובה מאוד.

 

זקוק לאורך רוח. טבק (עדי אבישי)

 

מכבי עשויה לקבל לא רק שחקן טוב נוסף אלא גם מנהיג מן הסוג שכך כך חסר לה. האם זה יספיק בכדי להציל לה את העונה, לפחות בגזרה המקומית? כלל לא בטוח, אבל צירוף של גבוה סביר בנוסף להחזרתו של מקל עשוי לעשות את העבודה. יתכן שעוד נראה העונה חיוכים על פניהם המיוסרות של מזרחי, טבק ושות. העיקר שנראה כאלה גם על פניו של גל מקל. אין לנו יותר מדי שחקנים ברמתו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי