סמית', רנדל ואמבקווה מחוץ לסגל מכבי ת"א

שון ג'יימס
שון ג'יימס | צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

שלושת הזרים לא יירשמו מול חיפה, אך אוחיון חזר. ג'יימס הצטרף לאימונים של טבק

(גודל טקסט)

דווין סמית', בראיין רנדל וטרבור אמבקווה לא נרשמו למשחק החוץ של מכבי תל אביב מול מכבי חיפה (שבת, 20:10). יוגב אוחיון ערך אימון ראשון מלא עם הקבוצה אחרי תקופה בה היה מושבת. שון ג'יימס הצטרף לחבריו, אבל השתתף באימון בצורה חלקית בלבד. 

מי שחזר לסגל של ז'אן טבק הוא דראגן בנדר הצעיר בשאיפה לשחזר את הניצחון הצהוב מגביע המדינה. מהעבר השני, הצטרף דניאל קופרברג (18, 2.06 מ'), סנטר נבחרת העתודה ומכוכבי הליגה לנוער, לבוגרים של מכבי חיפה עם חוזה עד תום העונה, שכולל זכות ראשונים לחוזה לשלוש עונות נוספות. 

מכבי חיפה חתמה השבוע על הסכם חסות ראשי חדש ותיקרא באופן רשמי מכבי Hunter חיפה. בינתיים, צריכים להתעסק שם עם האתגר על הפרקט. המאזן בין הקבוצות ב-105 מפגשים בעונה הסדירה עומד על 8:97 לתל אביבים, כאשר כל שמונת הניצחונות של חיפה הושגו בבית. בסיבוב שעבר ניצחו הצהובים בפער של 40 נקודות (63:103) ובגביע שלשה של טיילור רוצ'סטי סידרה לקבוצתו 70:73 דרמטי. 

מכבי ת"א מגיעה למשחק אחרי שלושה הפסדים רצופים ביורוקאפ, האחרון שבהם ללובליאנה בסגל ממנו נעדרו סמית', אמבקווה, רנדל, אוחיון ובנדר. כעת שלושת הראשונים ינוחו לקראת הקרב במחזור האחרון מול ניז'ני על כל הקופה. המנצחת תתמודד בסדרת הטוב משני משחקים מול זניט סנט פטרסבורג. 

מבחינה סטטיסטית מדובר במפגש בין קבוצת ההתקפה הכי טובה בליגה (מכבי ת"א קולעת 88.1 נקודות לערב) לקבוצת ההגנה הכי טובה (חיפה סופגת רק 73.9 נקודות), כאשר שתיהן מובילות את הליגה בחטיפות.


רוצ'סטי, זוכרים איך זה נגמר בגביע (אודי ציטיאט)

"אנחנו נמצאים לפני שבוע חשוב ביותר, וזה מתחיל בחיפה", הזכיר ז'אן טבק. "זו קבוצה טובה מאוד, בטח במגרש שלהם. אנחנו זוכרים היטב את הקרב הקשה שהיה לנו בגביע. הם משחקים מאוד אגרסיבי, קבוצה איכותית ויש לי הרבה כבוד אליה".

"אנחנו סובלים מפציעות משמעותיות כבר הרבה מאוד זמן ולא צריך לדבר על זה יותר מדי, זה לא בשליטתנו", המשיך הקרואטי. "אנחנו צריכים לשחק חזק ולהגיב טוב לאגרסיביות שלהם. יוגב ערך איתנו אימון ראשון ונראה טוב, נראה איך הוא יקום בבוקר. שון התחיל להתאמן איתנו, אבל לא יותר מדי. מקווה שבאימונים הבאים נוכל לתת לו יותר".

לא פחות מחמישה משחקני מכבי ת"א הופיעו בעבר במכבי חיפה, שהייתה הקבוצה הקודמת בישראל של כולם: דגן יבזורי, אייק אופייבו, בראיין רנדל, גל מקל וסילבן לנדסברג. "מכבי תל אביב שידרגה והעמיקה את הסגל מאז המשחק האחרון מולנו", הזכיר מאמן הירוקים רמי הדר. "באופן טבעי, מול קבוצה חזקה צריך לצמצם למינימום את הטעויות ולא להוריד את רמת האגרסיביות לאורך המשחק כדי לסיים עם ניצחון".

רנה רוז'ו הוסיף: "זו הזדמנות מצוינת לבחון את הקבוצה שלנו ולראות איך היא מתאוששת אחרי ההפסד הקשה בשבוע שעבר. לא עובר יום שבו אני לא חושב על ההפסד בגביע למכבי תל אביב ואנחנו מחכים להזדמנות לנקום בהם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי