94:100 למכבי ת"א על ראשל"צ, מילסאפ קלע 12

מקל ומילסאפ. שינויים שהצילו את העונה?
מקל ומילסאפ. שינויים שהצילו את העונה? | צילום: עדי אבישי

לנדסברג הצטיין, דאבל דאבל למקל. ירושלים גירדה 71:73 על עירוני נהריה

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב אומנם עדיין הקבוצה הגדולה של הכדורסל הישראלי, אבל כנראה נגמרו הימים שהיא גומרת משחקים כבר ברבע הראשון. למרות יתרון דו ספרתי לקראת סיום המשחק, הצהובים הזיעו כדי להשיג ניצחון 94:100 מול מכבי ראשון לציון, שממשיכה להוכיח שהיא לא אופנה חולפת.

 

גל מקל המשיך להוכיח לכולם שההגעה שלו, אולי הצילה את העונה של מכבי ת"א. הרכז שוב כיכב וסיים עם 17 נקודות ב-100% מהשדה, אך גם עם 12 אסיסטים, רובם בדיוק ברגע הנכון, וניהול משחק מצוין.

 

 

מהצד השני קיבלנו בפעם-המי-יודע-כמה עוד תצוגה נפלאה של דריל מונרו שסיים את המשחק עם 28 נקודות ושמר את קבוצתו צמודה ברוב שלבי המשחק. אך לצערו, שרון דרוקר בחר לשחק עם רוטציה קצרה והעייפות היתה הגורם המכריע במשחק, כשניסיון  הקאמבק של מארק ליונס (29 נקודות) הגיע קצת מאוחר מידי.

 

סליבן לנדסברג הוכיח שהוא הפך לשחק משמעותי אצל ז'אן טבק וסיים כקלע המוביל של המנצחים עם 19 נקודות. אייק אופייבו הוסיף 17 משלו ואלייז'ה מילסאפ סיים עם 12 נקודות ב-15 דקות בבכורה שלו בצהוב. שון דוסון סיים עם 19 נקודות ב-66% מהשדה.

 

לנדסברג. הפך לשחקן משמעותי (עדי אבישי)

 

מהלך המשחק

 

הצהובים פתחו את המשחק בריצת 0:6, אך האורחים לא נבהלו בהובלתו של כריס רייט הפכו את התוצאה (9:11). לנדסברג (9 נקודות ברבע הראשון) התעורר והחזיר את הצהובים ליתרון 6 (15:21), אך דריל מונרו, מארק ליונס ורייט לא נתנו להם לברוח והרבע הראשון הסתיים ביתרון מינימלי, 25:26 למכבי ת"א. הכתומים פתחו טוב את הרבע השני ואף עלו ליתרון (26:29), אך סדרת איבודים ואפילו סל ראשון של אלייז'ה מילסאפ, החזירו את המארחים למשחק (29:30). מונרו (17 נקודות במחצית) המשיך לעשות צרות, אך קיבל מאבק יפה מהזר החדש של הצהובים (7 נקודות ברבע השני) וראשל"צ ירדה להפסקה ביתרון מינימלי, 44:45.

 

מונרו חוגג עם רייט. חגג מתחת לסלים (עדי אבישי)

 

לנדסברג וגל מקל התעוררו ברבע השלישי והובילו לריצת 2:10 (47:54) שהעבירה את המומנטום אליהם באופן מוחלט. הרכז ואייק אופייבו המשיכו ללחוץ על הדוושה הגיעו ל-34 נקודות ברבע השלישי והורידו את קבוצתם ביתרון 63:78. האורחים פתחו טוב את הרבע האחרון וז'אן טבק מיהר לקחת פסק זמן. הצהובים המשיכו לקלוע טוב בהתקפה, אך זייפו בהגנה ונתנו לשון דוסון להחזיר את הקבוצה של שרון דרוקר למשחק (79:84). מי שהחזיר את המומנטום לצהובים היה גיא פניני, שקלע שלשה ומיד לאחר מכן אופייבו ניצל החטאה של מונרו והחזיר את קבוצתו ליתרון 10 (81:91). האורחים עוד ניסו לחזור בסיום עם 8 נקודות רצופות של ליונס, אך הניצחון נשאר צהוב, 94:100 למכבי ת"א.

 

ליונס. התעורר מאוחר מידי (עדי אבישי)

 

הפועל ירושלים – עירוני נהריה 71:73

אחרי שסיימה את דרכה באירופה, האלופה הצליחה לטפס החוצה מבור עמוק בבית וניצחה בזכות דאנק מאוחר של ליאור אליהו. הצפוניים כבר הובילו בפער של 12 נקודות ארנה ברבע השלישי, לפני שאיבדו שליטה ושתי הטבעות של הפורוורד מאסיסטים של דונטה סמית', השני במרחק 2.5 שניות מהבאזר האחרון, סגר סיפור.

 

פישר. שמר על הסל במחצית השנייה (דור קדמי, אתר הפועל ירושלים)

 

ניב ברקוביץ' חש ברע לפני המשחק וחסר לאורחת. בהיעדרו, עודד ברנדוויין השתלט על העניינים והכתיב קצב שהביא את נהריה להפסקה ביתרון 9 נקודות. ביציאה מחדר ההלבשה ירושלים הידקה את ההגנה וברבעים השלישי והרביעי החזיקה את החבורה של אריק אלפסי על 15 נקודות ברבע.

 

אי.ג'יי רולנד הוביל את קלעי המנצחת עם 18 נקודות, ליאור אליהו הוסיף 13 ו-7 ריבאונדים ודנוטה סמית' סיים עם 7 נקודות לצד 7 האסיסטים שלו. מנגד, מייקל אומה סיפק את עיקר הסחורה עם 27 נק', ריצ'רד האוול סיים עם 15 ו-9 ריבאונדים. בעקבות הניצחון הירושלמים השתלטו מחדש על המקום הראשון בטבלה ובמחזור הבא יתארחו באילת בשחזור הגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי