למה גל מקל טוב מיוגב אוחיון?

|

לייזי גורדון מנתח את התכונות שיהפכו שחקן טוב לכוכב. למי עוד יש את זה במכבי?

(גודל טקסט)

מאת: לייזי גורדון     צילום: עדי אבישי

בוא נסתכל על דור העתיד שלנו. רוב השחקנים אצלנו הישראלים, ובכלל בעולם, הם גארדים. יש פשוט הרבה יותר נמוכי קומה בעולם מאשר אנשים גבוהים. במשחק המודרני של היום הממוצע של כל קבוצה הוא משהו כמו 2 מטר פחות או יותר. אז הרוב הוא עד שני מטר עם יכולות של גארדים. אז מה זה פוינט גארד? מה ההבדל בין גארד לפוינט גארד? למכבי יש שני פוינט גארדים שלא יכולים לתרום מהאטריבוטים (ATTRIBUTES) שלהם לקבוצה: גיא גודס וניקולה וויציץ שהיה פוינט גארד מעמדת הסנטר.

בוא נשווה בין יוגב אוחיון לגל מקל וכמובן נברו וחוזה קלדרון שעדיין משחק כבר מעל 10 שנים בנ.ב.א.

הקטגוריות:

VISION, מסירה, שליטה בכדור, חדירה, כושר אירגון, שליטה בקצב המשחק, עונשין, הגנה 1 על 1, הגנה קבוצתית, קור רוח, הבנת משחק, מהירות ואתלטיות ואוריאנטציה קבוצתית. למה מקל הגיע רחוק יותר מיוגב? כי למרות שבקטגוריות מסוימות שמניתי יוגב עדיף על גל?

גל הוא עושה משחק יצירתי יותר. מקל רואה מגרש ברמה יותר גבוהה ומשפיע על המשחק הקבוצתי הרבה יותר. אז מגיעים מהר מאוד למסקנה שככל שהשחקן רואה מגרש ומבין את המשחק הקבוצתי, הוא גם יגיע יותר רחוק בקריירה האישית שלו, למרות שהוא עסוק כל הזמן עם הקבוצה. עוד דוגמא בצד הספרדי: נברו היה בממפיס שנה אחת וחזר, בעוד קלדרון עובר עשור בנ.ב.א. למה? הרי נבארו הוא גיבור ספורטיבי בספרד הרבה יותר מחוזה קלדרון? איך? 

התשובה: skills level.

הרי הסיבה היא פשוטה כשרואים את יכולות הכידרור והקליעה של נבארו, יודעים ישר שזה לא מתאים לנ.ב.א בכלל. הוא גם לא תורם בבנייה ועשית משחק. וחסרים לו הרבה מהאספקטים ל"חבילת" שחקן שלו. קלדרון שייך ליכולות הנ.ב.א והצליח הרבה יותר, למרות כל התארים באירופה של נבארו.

אז איך יודעים למי יש את זה ולמי לא. פארגו? לא פוינט גארד. הוא השתפר מאד בללמוד להיות, אך יש לו מחסום שספק אם יוכל להדביק. תארו אותו עושה משחק כמו מקל עם יכולת החדירה של יוגב. הוא לא פה.

הטור הזה מוקדש לצעירים שיכולים להחליט איך הם מאבזרים את עצמם בכל הקטגוריות עם ראייה לעתיד, איפה הם רואים את עצמם ואת המשחק שלהם. ראיית משחק לא בונים בחדר כושר…

המצרכים: Game IQ – חוכמת משחק לא משיגים באימוני הקבוצה, לאימונים צריכים כבר לבוא עם זה מוכנים. עבודה עצמית לבד זו השיטה. להביא חוכמה למשחק זה משהו שעושים התלמידים הכי טובים של המשחק. תארו לכם את ג'ו אלכסנדר, שהיה נקודת אור במשחק מול ברצלונה, מסוגל להשפיע על כל המשחק ולא רק ב-1 על 1 של עצמו או הקליעה שלו מבחוץ המדהימה?

לא נפרט או נפשט את הטכניקות לשפר ולהעלות רמת VISION וקבלת החלטות בעקבות זאת, אך תוכלו לדמיין את השחקנים שמניתי ולהבין אותם ואת מגבלותיהם, וגם להחליט איפה אתם רוצים להיות בעוד זמן מסוים שהקצתם וכמה אתם מוכנים להשקיע!!!

נ.ב:

לא כל פויט גארד חייב להוביל כדור ולהיות נמוך קומה. אפשר לעשות הרבה עבודה עם vision מעמדות נוספות בקבוצה, ככל שיש כמה כאלה בקבוצה מתפתחת שפה חדשה וקומיוניקציה. עכשיו תעברו שחקן שחקן במכבי ותענו לעצמכם: למי יש את ה-VISION? תחשבו טוב ותקבלו את החמישייה הכי טובה של הקבוצה.

אפילו פניני חסר…

Bless

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי