אורי אלון: "דני פרנקו לא יפוטר, זה לא הפתרון"

פרנקו אולי עשה טעויות
פרנקו אולי עשה טעויות | צילום: דני מרון

בעלי הפועל ירושלים: "נתחזק בקרוב בשחקן אחד או יותר, שחקנים לא מחויבים יעזבו"

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים נמצאת בתקופה האחרונה בקריסה מקצועית, וביום שני האחרון רשמה שפל חדש עם הפסד 103:78 לעולה החדשה מכבי קרית גת. האלופה נמצאת בסחרור גדול, כותרות האתרים והעיתונים צועקים על עריפת ראשים מתקרבת וכולם מחכים למוצא פיו של בעל הבית, אורי אלון, היושב בניו יורק.

 

אלון החליט לשים סוף לשתיקתו המתמשכת ועלה לשידור נרחב בתכנית הספורט של 103FM, במהלכו ביקש להרגיע את הרוחות, לבצר את מעמדו של המאמן דני פרנקו וגם להבטיח בצורה נחרצת כי הקבוצה תתחזק בקרוב, יתכן אף ביותר משחקן אחד.

 

 

 

ההפסד לקרית גת. "אמורים לנצח משחקים כאלה" (אודי ציטיאט)

 

"ההפסד לא אמור היה לקרות, אנחנו קבוצה יותר טובה ואנחנו אמורים לנצח משחקים כאלה. זה לא צריך לקרות אבל צריך להבין למה זה קורה ולתקן", פתח אלון את הראיון עם התייחסות למפלה בקרית גת. "אנחנו נתקן, כמו שהראנו בעבר אנחנו יודעים לתקן ונתקן גם הפעם. אנחנו הולכים לדרך מסוימת שהיא הסיבוב השלישי, הפלייאוף והפיינל פור. המטרה שלנו היא לזכות באליפות ונעשה מה שצריך כדי להגן על התואר שלנו. כמו שהראיתי בעבר זה לא משהו שאני מפחד לעשות. אנחנו נחזק את הקבוצה ואתם תראו בקרוב על מה אני מדבר".

 

"אנחנו עדיין מקום ראשון בליגה. אנחנו לא נראים כמו שאני רוצה שניראה אבל למרות ההפסדים האחרונים אנחנו עדיין ראשונים", ביקש הבעלים להרגיע את הרוחות, והבהיר כי הוא בוחן את מצב העניינים בצורה קרה. "בואו נבין איפה אנחנו עומדים, אנחנו עדיין במקום הראשון. אני כמובן לא רוצה שזה ישתנה אבל שום דבר לא מושלם".

 

"אני לא הססן, זה שאני לא מתלהם לא אומר שאני הססן", הדגיש. "תסתכלו על מה שעשינו בשנתיים בהפועל ירושלים, תסתכלו על דברים אחרים שעשיתי בחיים ותבינו. אנחנו האלופה, אנחנו רוצים לזכות שום באליפות ונעשה את השינויים שצריך".

 

לא הססן. אלון (דני מרון)

 

"אני לא מפטר את המאמן, הלאה". הצהיר אלון בצורה נחרצת והבהיר כי פרנקו לא ילך ביוזמת הבעלים. "לא שקלתי את זה. זה שמתפרסמים דברים לא אומר שהם אכן קרו. אני מנהל חברה של למעלה ממיליארד דולר, אני מנהל דברים טיפה יותר גדולים מהפועל ירושלים. זה שאני נותן לקהילה, אל תתבלבלו פה לרגע. יש לנו דרך, יש כיוון, פרנקו לא יפוטר. הוא עשה טעויות אבל זה לא הפתרון. תסתכלו מה קרה לקבוצות אחרות שפיטרו את המאמן ואיפה הן היום. אנחנו צריכים חיזוק לסגל".

 

"אחרי כמעט שלוש שנים שאני הבעלים של הקבוצה הזאת, למדתי לא להתרגש יותר מדי", המשיך. "יש עליות ומורדות. לא סטינו מהדרך, כרגע הקבוצה משחקת פחות טוב ויש סיבות לכך: יש ירידת מתח מסוימת, יש ליגה ארוכה ויכול להיות שהשחקנים מאמינים ש'יהיה בסדר' כי יש לנו הרבה כשרון. באמת, אנחנו קבוצה עם הסגל אולי הכי טוב בליגה. נכון שזה לא אמור לקרות כרגע, מקצועית כן צריך לחזק את הקבוצה. יכול להיות שפרנקו עשה טעויות, לא אמרתי שהכל מושלם. אמרתי שצריך לשים דברים בפרופורציות. אם מסתכלים על העונה כעונה שלמה, בסך הכל אנחנו עדיין במקום הראשון בליגה".

 

אולי עשה טעויות, אבל לא ילך הביתה. פרנקו (דני מרון)

 

"את היורוקאפ צריך לחלק לשני חלקים", התייחס אלון לזירה האירופית. "היו לנו משחקים טובים מאוד בסיבוב הראשון כמו לדוגמה הניצחון על גלאטסראי, ועלינו מבית שהיה מאוד קשה. בשלב השני לא נראינו כמו שרציתי לראות. הציפייה שלי הייתה לעלות שני שלבים באירופה, עלינו רק שלב אחד, אבל כמו שאמרתי אני לא פה ליום יומיים או לעונה אחת. יש דרך עם הרבה מהמורות. יש הרבה דברים שלמדתי השנה ולא תראו בשנים הבאות, הדרך הנכונה היא לא לפטר".

 

"נכון שאפשר לעשות מה שרוצים", שב הבעלים להתייחס לדעיכה ביכולת של הקבוצה. "גם בשנה שעברה פרסמתי פוסט וגם אמרתי את זה ואמרתי לשחקנים: 'לא משנה מי אתה ואיך קוראים לך, אם לא תראה 100% אתה תלך הביתה'. מאותו רגע שפרסמתי את הסטטוס הזה ניצחנו את כל המשחקים חוץ משלושה. אני עושה עכשיו דברים בדרך שלי. אף אחד לא מרגיש שיש לו חיסיון כלשהו או איזושהי הגנה. כל אחד עושה את התפקיד שלו בקבוצה, אתם צריכים להבין שבעונה לא משנה אם זה בקבוצה או בחברה יש עליות ומורדות, התפקיד של התקשורת זה לבקר וזה בסדר".

 

אף אחד לא חסין (אודי ציטיאט)

 

"אני הולך לעשות שינויים והם יביאו אותנו לאיפה שאנחנו רוצים להגיע", הצהיר אלון. "האם יש שחקנים שצריכים לחשוש? אולי. שחקנים מסוימים יצטרפו, אולי אפילו יותר משחקן אחד. מי שלא נותן את כל כולו לקבוצה גם לא יהיה בקבוצה. על מי שאני חושב ומה שצריך לקרות – אתם תדעו".

 

"אני כן מנסה לראות את רוב המשחקים, אני כן עוקב, כמובן שיש לי מנכ"ל ומאמן בארץ שמנהלים ביום יום", התייחס אלון לניהולה השוטף של הקבוצה, והבהיר שהוא בעצמו מקבל את ההחלטות המכריעות. "כשצריך לעשות את השינוי אני אעשה את השינוי, אני לא אפחד לפתוח את הכיס ולהביא שחקנים טובים כמו שעשינו עם ברייסי רייט, דיון תומפסון וטאי מקי בעונה שעברה. הבאנו שחקנים טובים וגם העונה אין לי בעיה לעשות את זה. עם המומנטום של חיזוק הקבוצה דברים טובים יקרו. אי אפשר להבטיח אליפות, אבל ברגע שיהיה חומר שחקנים טוב, עם הפוטנציאל שלנו נממש אותו לקראת הפלייאוף. אני מסכים שדברים שלא נעשו כמו שצריך, בקיץ נעשה את השינויים. במהלך העונה קשה לעשות את השינויים".

 

כמו שהם הגיעו, יגיעו שחקנים בקרוב. רייט ות'ומפסון (דני מרון)

 

"האנשים שאני מיניתי הםאנשים שאני מכיר לפני הפועל ירושלים", סיפר לגבי אנשי המפתח במועדון. "אם יש דבר אחד שאני בטוח בו במאה אחוז זה האנשים שלי שם. הם גם עשו טעויות אבל כולם עושים טעויות. יכול להיות ששחקנים יעזבו, אם נצרף כמה שחקנים אז שחקנים פחות מתאימים לא יהיו".

 

לסיום, הדגיש אלון: "מה שבטוח זה שצריך ריענון. חלק יגידו שברמת המאמנים, אבל אני רוצה יותר ברמת השחקנים. שחקנים לא מחויבים לא יהיו, שחקנים כן מחויבים, רעבים ושרוצים חוזים לעונות הבאות כן יהיו. בסופו של דבר אחרי הכל אנחנו בעמדה שאנחנו יכולים להצליח. הכרתם אותי ואני לא הולך לוותר על זה".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי