שינתה כיוון: 80:100 לירושלים על בני הרצליה‎

סיימו את הסיבוב בטעם טוב
סיימו את הסיבוב בטעם טוב | צילום: דור קדמי

רבע שלישי אדיר של החבורה של דני פרנקו השכיח את הצרות. ניצחון לאילת

(גודל טקסט)

משחקי הסיבוב השני בליגת העל הסתיימו עם שני משחקים בעלי השלכות על הצמרת והתחתית. בארנה הביסה הפועל ירושלים 80:100 את בני הרצליה והגדילה את הפער ממכבי תל אביב. במשחק הנוסף ניצחה הפועל אילת את עירוני נס ציונה וסיבכה את הכתומים בתחתית.

 

הפועל ירושלים – הפועל אילת 80:100

אורי אלון יודע לבחור לאיזה משחקים להופיע. לעיני הבעלים שהגיע בבוקר מארה"ב, הפועל ירושלים סיימה את הסיבוב השני עם ניצחון 80:100 מרשים על בני הרצליה, והתאוששה מההפסד המביך לקרית גת במחזור הקודם.

 

 

דווקא האורחים פתחו טוב יותר את המשחק, ניצלו את ההגנה החלשה של האורחים שהזכירה ימים פחות טובים של האלופה, ובזכות דקות טובות של אבירם זליקוביץ' (9 נקודות ברבע הראשון) שלטו במשחק וסיימו את הרבע הראשון ביתרון (19:25). אך זה היה הרגע שהמקומיים התעוררו. בראשותו של דונטה סמית' הם חזרו למשחק והכינו את הקרקע למחצית השנייה.

 

דאנקן. הוכיח שהוא לא שכח לשחק (דור קדמי)

 

לאחר ההפסקה השחקנים של דני פרנקו יצאו מלוע של תותח. בראשותם של ג'וש דאנקן ויותם הלפרין הירושלמים יצאו לריצת 2:13 בפתיחת הרבע השלישי ולא הביטו יותר לאחור. כרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד, כאשר בסיום אפילו איגור מאיור ויוחאי צוקרמן הצעירים זכו לדקות משחק נדירות.

 

הלפרין סיים עם 21 נקודות עם 5 מ-7 מהשלוש ו-30 נקודות מדד. דאנקן הוכיח שהוא לא שכח איך לשחק עם 18 נקודות ב-23 דקות. סמית' וארל רולנד הוסיפו 15 נקודות כל אחד. דרו קרופורד בלט בשורות המפסידים עם 19 נקודות.

 

מהלך המשחק

אבירם זליקוביץ' פתח טוב עם שלשה וסימן מה עתיד לבוא בהמשך. האדומים השיבו בהתקפה, אך ההגנה היתה שוב נקודות טורפה והשחקנים של מיקי גורקה ברחו וסיימו את הרבע ביתרון 19:24. שחקני הרצליה המשיכו להפציץ מרחוק, אך הם שכחו שהסטטיסטיקה עתידה להתיישר. דונטה סמית' ניצל את ההחטאות של האורחים כדי להחזיר את ירושלים ולאחר סל של דאנקן המארחים עלו ליתרון ראשון (40:41). סדרת החטאות של שתי הקבוצות הורידה אותם להפסקה בשוויון 45:45.

 

טימור. צלף מכל פינה (דור קדמי)

 

במחצית השנייה ראינו ירושלים אחרת. השחקנים של פרנקו רצו ל-2:13 ועלו ליתרון דו ספרתי (47:58). האורחים המשיכו עם הזריקות מבחוץ וארל רולנד ובר טימור ניצלו את זה כדי לקלוע סלים קלים בדרך ליתרון 15 (52:67). הרצליה התחילה לצמק את היתרון לקראת סיום הרבע, אך שלשה של טימור הורידה את ירושלים ביתרון 64:73 לרבע האחרון. השחקנים של פרנקו המשיכו לצלוף מכל פינה ברבע האחרון וסיימו עם ניצחון 80:100.

עירוני נס ציונה – הפועל אילת 85:76

רק לפני חודש שקלו באילת לוותר על קאליף וויאט, אך מול נס ציונה הוא הוכיח שההחלטה להשאיר אותו היתה נכונה. 33 נקודות קלע הגארד של עודד קטש עם 9 מ-12 לשלוש, כולל שלשה מחצי מגרש שחתמה את הרבע השלישי.

 

וויאט. הוכיח שהיה שווה להשאיר אותו (אודי ציטיאט)

 

הניצחון הקפיץ את אילת אל המקום השמיני בעוד המארחים סיימו את הסיבוב השני במקום הלפני אחרון והיא בשוויון עם האחרונה, קרית גת.

 

סנדיאטה גיינס בלט בשורות הקבוצה של עופר ברקוביץ' עם 18 נקודות, כאשר מיטשל וואט, בהופעת בכורה פושרת (10 נק' ו-8 ריב'), עדיין לא נכנס לנעליו של דיימון סימפסון. אפיק ניסים הוסיף 14 נקודות, מרביתן ברגעים מכריעים, לזכות אילת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי