25 לרובינסון, 91:103 להפועל ת"א על ראשל"צ

רובינסון. בכורה גדולה
רובינסון. בכורה גדולה | צילום: אודי ציטיאט

שיאן ההטבעות של ה-NBA להט במדי האדומים בבכורה: "הגעתי כדי לעזור"

(גודל טקסט)

רבים חששו לפני המשחק מול מכבי ראשון לציון שההייפ סביב הגעתו של נייט רובינסון להפועל תל אביב ישפיע על יכולת הקבוצה. זה היה נכון ברבע הראשון, אך לאחר מכן האדומים התעוררו והשיגו ניצחון 91:103 יקר שייתן להם הרבה מומנטום בהמשך.

 

הכתומים לא התחשבו באיש השעה וברבע הראשון ברחו ליתרון של 18 נקודות, אך באותה הרגע התחילה הדרדרות, כשבשיאה קלעו 5 נקודות בלבד בשמונה הדקות הראשונות של הרבע השני. מארק ליונס עוד הוביל קאמבק אחרון ברבע השלישי, אך זה כבר היה מאוחר מידי ולדקות האחרונות הם הגיעו ללא אוויר ואפשרו למקומיים לתת קצת שואו לאוהדים.

 

 

"זה היה נפלא, האוהדים משוגעים וזה הזכיר לי את הבית" אמר רובינסון, שנבחר לשחקן המשחק. "אני כאן לעשות מה שיבקשו ממני, הגעתי כדי לעזור לקבוצה וכדי לשחק עם טרה סימונס".

 

הגארד להט בבכורה עם 25 נקודות, כולל שלשה מטורפת בסיום המשחק. ג'ון ווליאמסון הוסיף 22 נקודות ורביב לימונד סיים משחק מצוין עם 21 נקודות ו-9 אסיסטים. דאבל דאבל לג'ף אלן עם 18 נקודות ו-12 ריבאונדים. מארק ליונס הצטיין בראשל"צ עם 23 נקודות, שון דוסון הוסיף 20 משלו.

 

רובינסון. הסיפור הגדול של המשחק (אודי ציטיאט)

 

"כשמכניסים שחקן חדש לוקח לו זמן להיכנס, אבל נייט בא בגישה מדהימה" אמר בסיום שרון אברהמי. "ההגעה שלו גורמת לאחרים לפרוח. ציפיתי שזה מה שיקרה, אבל אי אפשר לדעת אחרי שני אימונים איך הוא ישתלב. שמענו סיפורים על נושא הגישה שלו, אבל הוא אדם מדהים והשחקנים התאהבו בו".

 

היה חסר לנו שחקן יצירתי שיפתח את המשחק ואני חושב שנייט מתאים לאנרגיות של הקהל הזה. הם מלווים אותנו כל העונה ואנחנו רק רוצים להחזיר להם. מתן נאור היה שחקן המשחק שלנו היום. היו לנו כל כך הרבה ניצחונות גדולים שאחריהם ציפינו שנשתחרר וזה לא קרה. אמרתי לשחקנים שאם הם רוצים לעשות פלייאוף הם חייבים להתייחס לכל משחק כגמר גביע".

 

אברהמי. "רובינסון מתאים לאנרגיות של הקהל הזה" (אודי ציטיאט)

 

מהלך המשחק

 

רבע ראשון

נייט רובינסון אומנם פתח בחמישייה וקלע נקודות מהירות, אך מי שנתנו הצגה היו דווקא האורחים. שון דוסון ומארק ליונס צלפו מכל פינה והקבוצה של שרון דרוקר עלתה ליתרון של 14 נקודות (14:28). מיד לאחר מכן, דריל מונרו ביצע עבירה ולאחר מכן קיבל גם עבירה טכנית, שאילצה אותו לרדת לספסל עם שלוש עבירות. עם זאת, השחקנים של שרון אברהמי לא ידעו לנצל את זה והרבע הראשון הסתיים ב-19:35 לזכות האורחים.

 

דוסון. פתיחה מסחררת (אודי ציטיאט)

רבע שני

האדומים עלו טוב יותר לאחר ההפסקה בין הרבעים, עצרו את האורחים על שתי נקודות בלבד לאחר חמש דקות וצימקו, הרבה בעזרתו של רובינסון, את הפער לחמש נקודות בלבד (32:37). הפועל ת"א המשיכה ללחוץ על הדוושה ולאחר סל נוסף של רובינסון (9 נקודות ברבע) השוותה את התוצאה (37:37). גם פסק זמן של דרוקר לא עזר והמארחים ברחו ליתרון של שמונה נקודות (40:48), לפני שהכתומים התעוררו בדקה האחרונה. 45:50 להפועל ת"א במחצית.


רובינסון. לקח לו רבע אחד להכנס למשחק (אודי ציטיאט)

רבע שלישי

השחקנים עלו מנומנמים מחדרי ההלבשה, אך האדומים הצליחו לעלות ליתרון השיא של 12 נקודות (54:66). בנקודה הזאת התעורר ליונס, הוביל קאמבק של האורחים והקבוצות ירדו לרבע האחרון בשוויון 67:67.

 

ליונס. הוביל קאמבק מרשים (אודי ציטיאט)

רבע רביעי

עשר הדקות האחרונות היו המותחות ביותר במשחק. שתי הקבוצות החליפו שוב ושוב את היתרון, לפני ששחקני ראשל"צ נפלו מהרגליים ואפשרו למארחים, בראשות רובינסון, לסגור את המשחק. 91:103 בסיום.

 

 

שחקני הפועל ת"א. נתנו שואו בסיום (אודי ציטיאט)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי