"צביקה החזיר לנו את האמונה"

|

אורלנד מדבר על שינויי המאמנים באשדוד, הקרבה לבארי לייבוביץ' והשיא של שארפ

(גודל טקסט)

  מאת: יצחק ויסהוף  צילום: עדי אבישי

 

פגרת הגביע הגיעה ליהוא אורלנד בזמן לא טוב. במחזור האחרון, שנערך כבר לפני יותר משבועיים, הוא עשה היסטוריה כאשר קלע את השלשה ה-500 שלו בקריירה, הישג שעד אז הוחזק בלעדית על ידי דריק שארפ. הגארד הוביל את מכבי אשדוד לניצחון חוץ חשוב בהארכה על הפועל ת"א עם 24 נקודות ושש שלשות, והערב ינסה להמשיך איתה את המומנטום בקרב תחתית קריטי מול גלבוע/גליל (21:00).

 

 

עד למשחק מול הפועל ת''א, קלע אורלנד העונה 8.1 נקודות למשחק, ואחרי התצוגה מול קבוצתו של קטש הוא מדורג במקום הרביעי בליגה באחוזי הקליעה משלוש עם 43.8 אחוזים. בארי לייבוביץ', שחקנה האגדי של הפועל ת"א, הוא אביה של אלונה, רעייתו של יהוא. "בארי מדבר איתי אחרי כל משחק ולא רק בגלל הניצחון האחרון", מספר יהוא, "הוא שמח בשבילי, למרות שניצחתי את הפועל ת"א, פירגן ואמר כל הכבוד. הייתה בינינו שיחה סטנדרטית לגמרי".

 

שארפ. זהירות, יהוא מאחוריך (עדי אבישי)

 

אתה רואה את בארי כסוג של מנטור?

"לא יודע אם נכון להגיד מנטור, כי אני די מנוסה בכדורסל. אני מאוד מחובר אליו כי הוא אבא של אשתי, הוא מבין כדורסל ברמות וכיף לי לדבר איתו".

 

במהלך העונה הייתה לך תחושה שאיבדת את הידית?

"הייתה לי תחילת עונה נהדרת, אבל משהו התפקשש בדרך. הייתה גם פציעה ביד הקולעת, זה גרם לאיבוד ביטחון וזו הרגשה לא נעימה. היה חשש שיכולת הקליעה שלי נפגמה".

 

ואז הגיע המשחק נגד הפועל. אפשר להגיד שהידית חזרה?

"אפשר להגיד, אני מרגיש נהדר עכשיו, ואם צריך להרחיב – אוסיף שאין לשחקן הרבה רגעים שמחים כאלה, תמיד מתעסקים במה יהיה בשבוע הבא וחושבים איך לשמור על הגוף ולא להיפצע. בסיום המשחק נגד הפועל ת"א, הייתה אנחת רווחה של כיף ותחושה שחווינו רגע נפלא".

 

עברת את גבול 500 השלשות. חתיכת הישג.

"זה אכן חתיכת ציון דרך. בחלומות הכי ורודים שלי לא חלמתי להיות בין שלושת קלעי השלשות הגדולים בכדורסל הישראלי, זה כבוד גדול. כשהתחלתי את הקריירה בגיל נוער, אם מישהו היה אומר לי שאגיע להישג שכזה, הייתי עונה לו שהוא הזוי וצוחק לו בפנים. עכשיו מדובר ברגע שאפשר להגיד עליו כל הכבוד, על כל העבודה וההשקעה שלי במשך השנים".

 

עכשיו אני מניח שהמטרה היא לטפס למקום הראשון מבין קלעי השלשות?

"יש לי בעיה עם דורון ג'מצ'י. אף אחד לא יודע בדיוק כמה שלשות הוא קלע, כי לאורך הקריירה שלו לא תמיד הייתה סטטיסטיקה מסודרת. על פי הנקודות שהוא קלע, יהיה קשה לעבור אותו. אני מאמין שאוכל לעבור את דרק שארפ. מדובר בעוד 50 שלשות, ואפשר להגיע לשם".

 

איך אתה רואה את השינוי בעמדת המאמן שעברה מכבי אשדוד?

"לצביקה שרף יש כריזמה, כשהוא נכנס לאולם כולם מרגישים את זה. גם לליאור ליובין יש כריזמה, אבל ברגע שמפסידים קשה להתרומם אם לא עושים זעזוע. צביקה גרם לזעזוע הזה והחזיר את האמונה למערכת".

 

"לצביקה יש כריזמה" (עדי אבישי)

 

אשדוד תישאר בליגה?

"יהיה מאבק בין אשדוד, גלבוע/גליל, נהריה והרצליה – כאשר כולן ב"רמת סיכון" גבוהה. יש עוד 13 משחקים לסיום העונה והכל יכול לקרות. כל מי שמבין כדורסל יודע שיש קבוצה טובה באשדוד ואני מקווה שנוכיח זאת".

 

זכית במלגת לימודים בעקבות תואר שחקן השבוע. זה הגיע בזמן?

"ברור. אני לומד לתואר שני באוניברסיטה הפתוחה ואין ספק שזה יעזור. אני קורא לכל הישראלים: לכו ללמוד – זה טוב לגוף ולא רק למוח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי