0:1 קטן: הפועל י-ם גברה על הפועל ת"א 67:75 בשיניים

אליהו. משחק פלייאוף כמו שכתוב בספר
אליהו. משחק פלייאוף כמו שכתוב בספר | צילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

אליהו וגפני הכריעו את קטש וחניכיו בפתיחת סדרת רבע גמר הפלייאוף

(גודל טקסט)

שלוש סדרות פלייאוף נערכו בהיסטוריה בין הפועל ירושלים להפועל ת"א: בכולן ניצחו האדומים מהבירה את המשחק הראשון, אך בכולן הם ירדו מנוצחים בסופו של דבר. גם הערב (ראשון) פתחו חניכיו של דני פרנקו עם ניצחון 67:75 בשיניים, אבל מהפך תל אביבי נראה הרבה פחות סביר הפעם.

 

למרות ההפסד, ת"א חזרה להראות את האגרסיביות והקשיחות שאיפיינו אותה באמצע העונה, ואלמלא הייתה תקועה עם שני כלים התקפיים בודדים (רביב לימונד בחוץ ויינסי גייטס בצבע), אולי הייתה יכולה גם לנצח. האורחים נתנו פייט גדול, התאוששו ממחצית ראשונה חלשה וגם כפו שוויון ברבע האחרון, אבל 21 איבודי כדור ושלוש שלשות בלבד ב-25% מנעו מהם כל סיכוי להפתעה.

 

מהעבר השני, קיבלה ירושלים את יותם הלפרין בחזרה אחרי חמישה משחקים בחוץ ואת טוני גפני, שסגר את העונה הרגילה חלש, אבל היום היה נפלא בשני צידי המגרש וגם קלע את השלשה שהכריעה את האורחים. עם זאת, לפרנקו יהיו הרבה התלבטויות בנוגע לאיזה זרים לרשום לאור היכולת החלשה של ברייסי רייט (1 מ-5 מהשדה) ודיון תומפסון (נקודה בלבד, מדד 3- והגנה חלשה על גייטס).

 

משחק מס' 2 ייערך ביום חמישי בדרייב אין ורוב הסיכויים שנראה שם עוד מאותו הדבר. משחק לחוץ, עם הגנות קשוחות והתקפות שנתקעות לדקות ארוכות. האמת? לא נתלונן – פלייאוף במיטבו.

 

רבע ראשון

 

ת"א עלתה אגרסיבית יותר ופתחה ביתרון 2:6, אבל יותם הלפרין חזר רעב מההיעדרות ועם 9 נקודות מהירות העביר את ההולכה למארחים, 10:13. החבורה של קטש נראתה מבולבלת, אבל למזלה אליהו הגיע קצת לא מרוכז ופספס כמה גויאבות בצורה לא אופיינית. קליעת עונשין של טימור קבעה את תוצאת הרבע, 16:20 לירושלים.

 

לימונד. ת"א לא הסתדרה עם הלפרין בפתיחה (לירון מולדובן)

 

רבע שני

 

ירושלים הידקה את ההגנה בפתיחת הרבע השני ושני אסיסטים של מקי לאליהו קבעו 18:24, בדרך לפסק זמן זריז של קטש. האורחים לא הצליחו להיכנס לעניינים, מקי היה בכל מקום וחטיפה שלו ללימונד הגדילה את ההפרש לראשונה לדו-ספרתי, 24:35. ת"א שיפרה מעט את ההגנה ונאור הוריד מהקו ל-40:32.

 

רבע שלישי

 

האורחים חזרו מחדרי ההלבשה קצת חדים יותר ועם לייאפים במתפרצות של סקוט הורידו ל-45:41 בלבד ופתחו את המשחק. גייטס לקח פיקוד בצבע והמשיך במלאכת הצמצום, 52:51 בלבד אחרי פאול וסל שלו. ירושלים נקלעה לבצורת וקליעת עונשין של לימונד קבעה שוויון 52:52 אחרי 30 דקות.

 

גייטס. הוביל את הקאמבק (לירון מולדובן)

 

רבע רביעי

 

רייט וגפני קלעו שלשות שהדליקו את הארנה, אבל גייטס המשיך לחגוג בצבע ושמר על מרחק נגיעה, 64:61 בלבד. שתי הקבוצות נקלעו לבצורת ארוכה, אשר הקרדיט עליה מגיע להתקפות החלשות לא פחות מלהגנות הקשוחות. אליהו ולימונד החליפו סלים, אבל גפני הציל התקפה ירושלמית תקועה עם שלשה גדולה מהפינה, 67:71 עם דקה לסיום. אובאנון צעד, אבל ירושלים הסתבכה עם הוצאת החוץ וגפני איבד. אובאנון ניסה שלשה קשה, לא פגע אפילו בטבעת ואליהו הטביע בצד השני.

 

קלעים

 

הפועל ירושלים: אליהו 16, גפני 15, סמית' 14 (11 ריבאונדים, 5 אסיסטים), הלפרין 13, מקי (2 מ-11 מהשדה) ורייט 7 כ"א, טימור 2, תומפסון 1. אריאל לא קלע.

 

הפועל ת"א: גייטס 21 (9 ריבאונדים), לימונד 16 (5 מ-6 מהשדה, 5 אסיסטים), סקוט 12, תומפסון 7, אובאנון 4, סקוורר ונאור 3 כ"א, וורקמן 1. שולדבראנד לא קלע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי