מכבי ת"א לא מסתכלת לצדדים

מזרחי. ירושלים לא מעניינת אותו
מזרחי. ירושלים לא מעניינת אותו | צילום: עדי אבישי

החתמת יבזורי נעשתה משיקולים כלכליים. הם רוצים לשמר את השליטה

(גודל טקסט)

1.  מי שחושב שגניבתו של דגן יבזורי באישון לילה היא ניסיון של מכבי תל אביב לזנב בהפועל ירושלים בעקבות זכייתה באליפות, כנראה לא מבין עדיין את סוד כוחם של הצהובים. דגן יבזורי הוא לא חנן קרן, אלא שחקן משלים, כזה שהרגליים שלו כנראה חזקות יותר מאלה של סילבן לנדסברג, וכמובן שהוא ישראלי שאפשר לשלם לו כפול ממה שהוא מקבל במכבי חיפה, ועדיין יהיה מדובר בדמי כיס. הסטירה הזו להפועל ירושלים היא על הדרך. מכבי לא מסתכלת לכיוון של הפועל ירושלים – עדיין לא – אלא על עצמה, והסדקים ביתרון הכלכלי הם בסיס ההשתוללות שלה עכשיו – בין אם בהחתמות אמיתיות ובין אם בהדלפות מכוונות.

 

על פי הערכות, תציב מכבי ת"א בעונה הבאה תקציב גבוה מ-80 מיליון השקלים שהציבה בשנים הקודמות. מדברים על השקעה של קרוב ל-20 מיליון שקל יותר – גידול של 25 אחוז בתקציב. לא מעניין אותה ש-32 מיליון השקלים של הפועל ירושלים ניצחו אותה, אלא מעניין אותה לא לאבד את בסיס ההכנסות הגדול שלה – הקהל.

 

 

2.  לקהל של מכבי יש תלונות, ובצדק. אתה לא יכול להתחרות באירופה עם סגל בינוני, אתה לא יכול לגרום להזדהות ללא ישראלים אותנטיים ואתה לא יכול לגמור עונה עם 20 הפסדים. אליפות זה רק עניין משני, מכבי מובטחת ביורוליג. למשחק נגד צדביטה זאגרב הביאה מכבי את 11 אלף הצופים הקבועים, ואילו למשחק החמישי נגד אילת רק 9,000. זה לא באמת מעניין אותם, אולי רק את שמעון מזרחי. מה שמעניין את הקהל הצהוב זה לקבל תמורה להשקעה הכספית שלו. מחיר מנוי במנורה מבטחים הוא מטורף, ולמרות שמדובר בסולד-אאוט, גם הקהל של מכבי הוא ישראלי. וישראלים הם העם הכי לא פראייר בעולם.

 

וכשהחשב של מכבי מריץ על האקסל שלו את ההכנסות הצפויות, עדיין ההכנסות מהקהל הן הגבוהות מכולן. מכבי בחרה באולם עירוני גדול כדי שבסיס ההכנסות שלה יגדל. בעוד שכולן התחרו בה, מכבי התחרתה על הכסף, לא רק ביריבות שלה: היא הציבה את אירופה כיעד, נכנסה לשותפות עם מותג ישראלי מזוהה, לקחה משבצת שידור יוקרתית בערוץ היחיד, וכמובן מכרה מנויים עוד לפני שמישהו ידע בכלל מה זה. מבחינתה, השליטה בכסף ביטלה כל אלמנט של תחרות. היא בעולמה. עד היום רוב הקבוצות בישראל המשיכו ללכת עם הראש בקיר ומכבי המשיכה ללכת בדרך שלה.

 

אורי אלון. המלה האחרונה טרם נאמרה (דני מרון)

 

3.  מכבי מקדימה כרגיל את זמנה. ההדחה בחצי גמר הפלייאוף היא לא טריגר. הבעיה של הצהובים היא שהם לא רוצים לגמור את העונה בדצמבר, אלא באפריל, וגם על זה היא נאבקת. וכדי שזה לא יקרה היא צריכה את הקהל שלה, שישלים את ההשקעה של הבעלים. לא כולם במכבי ששים לכך, בעיקר אלה שלא מסוגלים להשקיע ומעולם לא הצליחו להכניס יד עמוק כל כך לכיס. הם לא בליגה הזו. השותפים האמריקנים דווקא כן. מכבי מכוונת לשמירה על היתרון הכלכלי שלה – יורוליג, זכויות שידור, ספונסרים ומנויים משולבים.

 

יש לה רק בעיה אחת, היא לא מעריכה נכון את אורי אלון. יש לי תחושה שהמילה האחרונה טרם נאמרה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי