פארגו צפוי לעזוב, רוצ'סטי יחתום. גודס מתנדנד

פארגו. הקבוצה לא צפויה לממש את האופציה עליו
פארגו. הקבוצה לא צפויה לממש את האופציה עליו | צילום: עדי אבישי

הזרים יעזבו. שמיר ואדלשטיין מועמדים, התלבטות בנוגע למקל

(גודל טקסט)

חילוקי דעות בהנהלת מכבי ת"א בנוגע להמשך דרכו של גיא גודס, יום לאחר ההדחה הכואבת בחצי גמר הפלייאוף מול להפועל אילת. אלה הקוראים להשארתו טוענים שהוא נאלץ להתמודד עם "חוקים לא הוגנים" ומכת פציעות קשה, ומזכירים שבלאו הכי תצטרך הקבוצה לשלם את משכורתו בעונה הבאה. גם דייויד בלאט "נהנה" מהעובדה שהחזיק בחוזה לעונה נוספת אחרי אובדן האליפות ב-2013, אבל במקרה שלו הסכומים היו גדולים בהרבה.

 

מנגד, יש לא מעט קולות שטוענים שהמערכת חייבת זעזוע, ושלא ייתכן שאחרי עונה כל כך רעה בכל החזיתות המאמן ימשיך לקבל קרדיט. במידה וייפרד ממכבי ת"א, המועמדים המובילים להחלפתו הם ארז אדלשטיין, דן שמיר או מאמן זר. לטענת גורמים בקבוצה, ניקולה וויצ'יץ' עשוי לתמוך באופציה האחרונה, כאשר יש בהנהלה גם כאלו שמפנטזים על שרונאס יסיקביצ'יוס. פיני גרשון, ששימש כעוזר מאמן, יעזוב וככל הנראה יחזור לשמש כפרשן בעונה הבאה.

 

 

בגזרת השחקנים, הקבוצה הולכת למיני-מהפכה. דווין סמית' וסילבן לנדסברג חתומים לעונה נוספת, יוגב אוחיון יחתום כבר בשבוע הבא על חוזה ארוך טווח וגם האופציה על בריאן רנדל תמומש. מרקיז היינס, סופוקליס שחורצאניטיס, ג'ו אלכסנדר וכנראה גם ג'ייק כהן צפויים לעזוב. נייט לינהארט עדיין מתנדנד, ולמרות שבקבוצה מעריכים אותו מאוד, כרגע גוברים הסיכויים שימצא לעצמו בית חדש.

 

ג'רמי פארגו, עליו מחזיקה הקבוצה באופציה לעונה נוספת, לא צפוי להמשיך. בהנהלת הקבוצה קיימת מחלוקת לגביו מהרגע שחזר לעונה נוספת, כאשר גודס היה מהתומכים הגדולים בו. לאחרונה נשמעו קולות שקראו להשארתו, אך ההופעות החלשות שלו בשלושת ההפסדים לאילת יגרמו כנראה לשחרורו. מי שיתפוס את מקומו הוא טיילור רוצ'סטי, שכבר סיכם את תנאיו בקבוצה ויחתום בקרוב באופן רשמי לשתי עונות.

 

דילמה נוספת נוגעת לאלכס טיוס. על יכולותיו המקצועיות אין עוררין, אבל במשך שתי עונותיו בקבוצה, הצליח הסנטר המתאזרח להרגיז לא מעט אנשים בגישה שלו. לא פעם טען הצוות הרפואי שהוא כשיר לשחק כאשר הוא עצמו התעקש שהוא לא יכול, אבל בחוק הרוסי, הוא למעשה שחקן זר על תקן ישראלי ועל כך יתקשו הצהובים לוותר. טיוס מסיים חוזה וצפוי לבקש שידרוג משמעותי, כאשר פרט לעניין באירופה, גם הפועל ירושלים תעשה מאמץ להחתימו. כרגע מסתמן שמכבי תיכנס איתו למו"מ, אך אם הדרישות שלו יהיו גבוהות מדי, דיאור פישר ששיחק העונה בקאזאן צפוי לתפוס את מקומו.

 

יעד הרכש מספר 1 יהיה גם הקיץ גל מקל, אך איתו הסיפור עוד יותר מסובך. רכז הנבחרת עשוי לבקש לצאת למחנות הקיץ בשאיפה להשיג חוזה נוסף ב-NBA, ולא בטוח שמכבי תהיה מוכנה לחכות לו. פרט לכך, יש גורמים בקבוצה שעדיין נוטרים לו על המגעים הכושלים וההאשמות בתקשורת במהלך העונה החולפת, ולא בטוחים שיש צורך בהוצאה כספית כבדה כל כך כשלקבוצה יש כבר את אוחיון.

 

מקל. יחזור למכבי? (עדי אבישי)

 

דגן יבזורי ושון דאוסן הם שחקנים נוספים שעלו כמועמדים לחזק את הקבוצה, אך הראשון מבוקש גם בהפועל ת"א ואילו השני חתם לאחרונה על חוזה חדש במכבי ראשל"צ. כך או כך, הצהובים יעדיפו להתחזק בישראלים בעמדות אחרות, מכיוון שיש להם את לנדסברג וגיא פניני.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי