"בטוח שמכבי ת"א כבר הבינה איפה טעתה"

ברקוביץ'. אתמול הייתי אוהד של אילת
ברקוביץ'. אתמול הייתי אוהד של אילת | צילום: דני מרון

מיקי ברקוביץ', אבא של ניב: "לא יכול להיות שיהיו כל כך מעט ישראלים דומיננטיים"

(גודל טקסט)

אחד האנשים הכי מאושרים על הפרקט אתמול (רביעי) בהיכל היה דווקא מיקי ברקוביץ', אולי הסמל הכי גדול של מכבי ת"א בכל הזמנים. בנו, ניב, שחקן הפועל אילת, היה שותף לסנסציה הגדולה בה הודחה מכבי ת"א כבר בחצי גמר הפלייאוף.

 

"אני גאה להיות חלק מההיסטוריה של מכבי ת"א, אבל אתמול בערב הייתי אוהד של אילת", סיפר מ.י.ק.י האגדי לתוכנית "משעל על הבוקר" ב-103FM, "גם אישתי וגם אני הלכנו עם הרגש והנשמה אחרי ניב. אני חושב שזה לא היה עניין של משחק אחד, כי לאורך כל הסדרה היה לאילת יתרון מבחינה מנטלית ומקצועית. המשחק אתמול היה אחד היפים ביותר העונה בליגה".

 

 

מס' 9 נשאל על הסיבות לנפילה של הצהובים: "למכבי ת"א, גם בתקופה שלי וגם עד שלהי העונה הנוכחית, היה כח הרתעה. כשקבוצה הגיעה לשחק בהיכל נגד מכבי, היא הייתה מתחילה את המשחק במינוס של נקודות, כי היה יתרון פסיכולוגי בזכות המסורת של המועדון. בסדרה הזו, אילת הראתה חוסן נפשי ושיחקה טוב. מפיגור 2:0 היא חזרה למשחק חמישי ומכריע, בו שיחקה טוב ולא נתנה למכבי לברוח. הם הראו שאפשר לנצח את מכבי ת"א ביד אליהו".

 

ברקוביץ', הדור הצעיר (עדי אבישי)

 

לברקוביץ' ברור מה הבעיה הכי גדולה של קבוצתו לשעבר: "למכבי ת"א היו הרבה משחקים טובים השנה, גם בגביע אירופה וגם בגמר גביע המדינה בירושלים, אבל הם לא נמצאים במומנטום טוב בתקופה האחרונה. גיד האכילס של המועדון בשנים האחרונות זה הישראלים. לא יכול להיות שיהיו שני ישראלים דומיננטיים בלבד שנולדו בארץ – ואחרי שפניני נפצע נשאר רק אחד".

 

"הנוסחה להצלחה של המועדון שלי, מכבי ת"א, תמיד הייתה הבסיס של השחקנים הישראלים: מוטי-מיקי, קטשפר, נדב הנפלד, דורון ג'מצ'י וכו' – היו הרבה שחקנים דומיננטיים במכבי לאורך השנים", מסביר כדורסלן העבר, "אני מאמין שכבר מאתמול בערב מכבי הבינה את הטעות שלה והחלה לחשוב על גיבוי הסגל בשחקנים ישראלים שיהיו אבן היסוד של הקבוצה – ואני בטוח שהתוצאות יהיו בהתאם כבר בשנה הבאה".

 

עם ברודי וגביע אירופה (שמואל רחמני)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי