ניסים: "המטרה ברורה, אבל זה לא יהיה קל"

הלפרין וניסים. לגמר הגיעו הקבוצות בכושר הטוב ביותר
הלפרין וניסים. לגמר הגיעו הקבוצות בכושר הטוב ביותר | צילום: עדי אבישי

במסע"ת לקראת גמר הפלייאוף דיבר קפטן אילת על הפועל ירושלים

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים והפועל אילת החלו אתמול (חמישי) בהכנות לקראת משחקי גמר הפלייאוף שיפתחו ביום שני. בתוך כך, שחקני ומאמני הקבוצות התפנו לערוך מסיבת עיתונאים, כחלק מאירוע הגאלה של מנהלת הליגה. במהלך הטקס יחולקו פרסי מצטייני העונה וייחשפו טבעות האליפות על ידי הקפטנים של שתי הקבוצות.

 

"אין ספק שהגענו לפני יומיים לשיא מסוים" אמר קפטן אילת, אפיק ניסים. "עם זאת, אנחנו יודעים שעוד לא סיימנו את העבודה ואנחנו עם הראש לירושלים. המטרה שלנו היא ברורה אבל אנחנו יודעים שזה לא יהיה קל".

 

 

 

"לא מעניין אותי מה הציבור יחשוב לגבי ולגבי הקריירה שלי, אבל עבור כל שחקן ישראלי לקחת אליפות בארץ זה אירוע גדול. נכון, לקחתי תארים בחו"ל, אבל אם נזכה זה בהחלט יהיה מיוחד עבורי".

 

פרנקו ושיבק. "אנחנו מגיעים חדים יותר" (עדי אבישי)

 

מאמן הקבוצה, אריק שיבק התייחס למנוחה אותה קיבלו שחקני ירושלים: "אני חושב שהעובדה ששיחקנו סדרות מלאות עזרה לנו מאד, כי נכנסו לכושר משחק מצוין. שיחקנו עשרה משחקים ב-30 יום ואנחנו מגיעים חדים יותר מאשר היינו בתחילת הפלייאוף".

 

"עייפות? אני שמח שיהיו רק שני משחקים, אבל אסור שתהיה לזה השפעה בגמר. לא ניתן להתכונן לצמד משחקים, אנחנו צריכים להגיע מוכנים לכל משחק בנפרד. 'בסדרה' כזאת אין חשיבות גדולה לביתיות ולכן אני חושב שהכל פתוח".

 

"לא משנה מה היה עד עכשיו" אמר קפטן ירושלים יותם הלפרין, "בסופו של דבר, שתי הקבוצות בכושר הטוב ביותר הגיעו לגמר. מגיע שאפו גדול לאילת על ההישג שלהם, אבל גם אנחנו מגיעים בכושר מצוין וכמו שתכננו. נצטרך לחשוב על כל משחק בנפרד ולא על שניהם במקביל".

 

גפני (מימין). "אילת ניצחו בצדק" (עדי אבישי)

 

גם טוני גפני התייחס למנוחה הרבה שקיבלו השחקנים: "היה לנו זמן רב להתכונן ואנחנו נגיע מרוכזים ביום שני. לא הופתעתי מהניצחון של אילת, מאז המשחק השלישי הם שיחקו את הכדורסל הטוב יותר מבין השתיים והם ניצחו בצדק".

 

"11 ימים זה יותר מידי זמן בתקופה כזאת", אמר מאמן ירושלים, דני פרנקו, "אבל אני חושב שהצלחנו למצוא את השילוב הנכון. אני מניח שתהיה לזה השפעה ברבע הראשון, אבל אני מקווה שנצליח להתמודד עם זה. בתקופת ההמתנה היינו עסוקים בעצמו, כל יתר הדברים לא היו מענייננו וכרגע אנחנו מתמקדים בהפועל אילת".

 

לגבי ההודעות שהוציאה הקבוצה: "בשני משחקים על תואר אין הגדרה של פייבוריט או אנדרדוג. בשש השנים האחרונות היו לנו היו לנו שלוש אלופות שונות, אז לדעתי זה אומר דרשני".

 

 

פרנקל. "ההוצאות כבדות" (עדי אבישי)

 

מנכ"ל מנהלת הליגה, שמואל פרנקל, התייחס למחירי הכרטיסים הגבוהים שגררו ביקורת ביומיים האחרונים: "העובדה שהאולם באילת מכיל רק 1300 מקומות כנראה שלא ישאיר כסף לחלוקה לקבוצות. ההוצאות מאד גדולות ולא יהיו אותם הכנסות כמו בעונה שעברה אז שיחקו ביד אליהו וברוממה. כמו כן, יש עלייה בתקציב האבטחה לאור העובדה שהמשטרה דרשה 100 שוטרים למשחק באילת".

 

לגבי החזרה לשיטת הפיינל פור בעונה הבאה: "יש לי דעה ברורה בנושא הסדרות, אני חושב שזה אבסורדי שהאליפות נקבעת בשיטת גביע. אני אנסה לשכנע את הדירקטוריון לפחות להחזיר את סדרות חצי הגמר, כי ראינו את העניין שזה יוצר בציבור. לצערי זה לא יהיה קל".

 

מצטייני העונה (עדי אבישי)

 

לאחר מסיבת העיתונאים התפנו לחלוקת הפרסים למצטייני העונה, למעט פרס השחקן המצטיין ומאמן העונה, שיוענקו לאחר משחקי הגמר. את תואר הישראלי המצטיין של העונה קטף ליאור אליהו שאמר: "תודה למי שבחר בי. הייתה עונה ארוכה, זה המקום להודות לצוות האימון וההנהלה. אנחנו מקווים לסיים את העונה הזאת כמו שצריך בישורת האחרונה".

 

את פרס השחקן הצעיר של העונה קטף שון דאוסן, שאמר לאחר הבחירה: "תודה רבה למי שסמך עליי. אני מקדיש את לחברים, למשפחה ולקבוצה". רוברט רות'בארט מעירוני נהריה זכה בפרס השחקן המשתפר של העונה. טוני גפני בפרס השחקן השישי של העונה ואמר: "החברים לקבוצה הפכו לאחים שלי העונה. אני מרגיש כבוד גדול להיות כאן".

 

בריאן רנדל קיבל את פרס שחקן ההגנה של העונה. לפרס השחקן המצטיין בפלייאוף נבחר אפיק ניסים. לחמישיית העונה נבחרו קאליף וויאט (הפועל אילת), שון דאוסן (מכבי ראשון לציון), דווין סמית' (מכבי ראשון לציון), ליאור אליהו (הפועל ירושלים) ואייק אופייבו (מכבי חיפה).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי