צלחת כחול לבן: סדרת הגמר יוצאת לדרך

אליהו וכדיר. אחד מהם יהיה אלוף ביום חמישי
אליהו וכדיר. אחד מהם יהיה אלוף ביום חמישי | צילום: עודד קרני, מינהלת הליגה

הפועל י-ם או אילת, מי תהיה האלופה השישית במועדון אקסקלוסיבי?

(גודל טקסט)

המחצית הראשונה של סדרת גמר הפלייאוף תיפתח הערב באילת (21:05), כשהקבוצה של אריק שיבק, שהדהימה את מכבי ת"א וגברה עליה 2-3 בחצי גמר הפלייאוף, תפגוש את הפייבוריטית לזכייה, הפועל ירושלים. בכל מקרה, האליפות תוכרע סופית רק במשחק ביום חמישי, במשחק שיתקיים בארנה פיס בירושלים.

 

בכל מקרה מדובר באלופה חדשה, השישית במספר, שתצטרף למועדון האקסקלוסיבי הכולל את מכבי ת"א, הפועל ת"א, גליל עליון, הפועל חולון ומכבי חיפה. "אנחנו מפוקסים לקראת המשחק הערב", אמר בביטחון שחקן הפועל ירושלים טוני גפני, שנבחר לשחקן השישי המצטיין של העונה, "היה לנו מספיק זמן להתכונן למשחק הזה. לא הופתעתי שאילת הדיחה את מכבי ת"א. האמת היא שאני מאוד נרגש לקראת המשחק".

 

 

המאמן דני פרנקו ניסה מצדו להנמיך ציפיות: "אנחנו יודעים שיש לנו קבוצה טובה, אבל בסיטואציה של שני משחקים קשה להרגיש פייבוריטים. אנחנו גם לא מרגישים אנדרדוג,  ובעיקר מנסים להתמקד במשחק שיהיה הערב. בשורה התחתונה, צריך לבוא למשחק ולנצח אותו".

 

מנגד, אדריאן יוטר, שהתעלה בסדרת חצי גמר הפלייאוף, אמר: "אני חושב שיש לנו סיכוי טוב נגד ירושלים, אבל בואו נראה מה יקרה על המגרש. הקבוצה הטובה יותר תנצח. יהיה קשה, כי לירושלים יש שחקנים מוכשרים, אבל אני מבטיח להגיע ממוקד ולעשות את העבודה שלי".

 

המאמן אריק שיבק הוסיף: "יש התרגשות ומתח כמו שצריך. לדעתי, ההפרש לא משמעותי לקראת המשחק השני. לא היה מזיק אם היו לנו עוד 3-2 ימי מנוחה, אבל אנחנו לא מתלוננים. אפיק ניסים היה במעמדים שכאלה וכולנו כאן סומכים עליו".

 

שיבק. לא מוטרד מהמנוחה ממנה נהנתה ירושלים (עדי אבישי)

 

צלחת כחול לבן

 

לשמחתם של רבים מהאוהדים, בשתי הקבוצות יש לא מעט שחקנים ישראלים דומיננטיים. בירושלים הלפרין, אליהו ובר טימור. באילת ניסים, כדיר, שמחון וברקוביץ. הישראלים של ירושלים תרמו העונה 35.9 נק' למשחק – יותר מכל קבוצה. הישראלים של אילת תרמו העונה 34.8 נק 'למשחק – מקום שלישי בליגה אחרי ירושלים ומכבי ת"א.

 

אגב, הישראלים של אילת שדרגו את התרומה שלהם בסדרת חצי הגמר מול מכבי ת"א ל-38.4 נק' למשחק, בשעה שהירושלמים הישראלים קלעו מול ראשון לציון רק 31.3 נק' למשחק.

 

אתמול הגיעה צלחת האליפות לעיר הדרומית, ולמרות שהיא לא תימסר הערב, מטרת המינהלת היא להגביר את המוטיבציה בקרב שתי הקבוצות. 1,300 אוהדים מאושרים יזכו לצפות במשחק הערב באילת. נראה שכמעט כל אוהד יוכל לאמץ לחיקו שוטר או איש אבטחה, שכן על פי דרישות המשטרה, ישמרו 150 אנשי ביטחון על הסדר באולם בגין.

 

הצלחת כבר הגיעה לדרום (באדיבות מינהלת הליגה)

 

250 מ-1,300 חובבי הכדורסל שיצפו במשחק הערב יגיעו מירושלים. ל-1,200 מאוהדי ירושלים שיישארו בבירה תינתן הזדמנות פז לצפות במשחק בצוותא, וזאת לאחר שאגף הספורט בעיריית ירושלים יחד עם אנשי הקבוצה באדום יקרינו את המשחק באולם במלחה.

 

למרות ההתרגשות ותחושת ההיסטוריה שאופפת את המפגש הכפול בין הקבוצות, עבור כוכב ירושלים, דונטה סמית', זו תהיה הופעה שלישית ברציפות בגמר – הישג נדיר לשחקן שלא שיחק במכבי ת"א. סמית, כזכור, כבר הניף את צלחת האליפות כששיחק במדי מכבי חיפה.

 

עבור יותם הלפרין זאת הופעה שביעית בגמר, לאחר שהקודמות היו עם מכבי ת"א. הוא זכה חמש פעמים באליפות ישראל, כשהראשונה הייתה לפני 13 שנים בעונת 01/02. ההופעה השישית והאחרונה של הלפרין בגמר הייתה בעונת 07/08, אז הפסיד להפועל חולון. גם עבור ליאור אליהו זאת הופעה שביעית בגמר, וגם הוא הופיע בשש הפעמים הקודמות עם מכבי ת"א. הוא זכה בארבע אליפויות עם מכבי ת"א (הפסיד בגמר ב-2013 לחיפה וב-2008 לחולון).

 

אלישי כדיר זכה באליפות עם גלבוע/גליל ב-2010. זוהי הופעה שניה שלו בגמר, וכמו דונטה סמית' הוא יוכל להצטרף למועדון יוקרתי אשר כולל את אבישי גורדון, גל מקל, וגוני יזרעאלי – כולם זכו בשתי אליפויות עם שתי קבוצות שונות שאינן מכבי ת"א.

 

ליאור אליהו, יותם הלפרין, דונטה סמית' ואלישי כדיר יוכלו להצטרף גם למועדון קצת יותר רחב של זוכים באליפות עם שתי קבוצות שונות – זה שכולל את מכבי ת"א. בחבורה הזו נמצאים גם זוהר כהן, ג'רמי פארגו, דורון שפר ובראד ליף.

 

הלפרין אוחיון עם הצלחת. מקווים לעשות זאת גם באדום (עודד קרני – מינהלת הליגה)

 

ועוד שני נתונים. הראשון: אם הפועל אילת תזכה באליפות, מיקי וניב ברקוביץ' יצטרפו לעמי וגור שלף בתור האב והבן היחידים אשר זכו שניהם באליפויות ישראל.

 

השני: אפיק ניסים מאילת ודיון תומפסון מירושלים כבר נפגשו בסדרת גמר. זה קרה בעונת 11/12 בסלובניה, כשניסים שיחק בקרקה נובו מסטו ותומפסון שיחק באולימפיה לובליאנה. זה נגמר בניצחון 1-3 של אפיק ונובו מסטו, תוך שהישראלי נבחר לשחקן המצטיין בסדרה. האם זה אומר משהו על סדרת הגמר? התשובות הערב.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי