אורי אלון: "באתי לבנות מועדון ברמה אירופית"

אלון. מקווה שבחמישי נחגוג עם כל העיר
אלון. מקווה שבחמישי נחגוג עם כל העיר |

האזינו: הפועל י-ם נוגעת באליפות, אך מכוונת גבוה יותר. וגם: היורוליג והפיינל פור

(גודל טקסט)

קצת פחות משנתיים אחרי שרכש את הקבוצה, ביחד עם כמה שותפים, אורי אלון והפועל ירושלים קרובים מאוד לזכייה באליפות הראשונה בתולדות המועדון.

 

ביום רביעי ניצחו האדומים 65:80, בחוץ, את הפועל אילת במשחק הראשון מבין שניים בגמר. וביום חמישי הם יארחו את הגומלין כאשר כל תוצאה, פרט להפסד ביותר מ-15 נקודות תוביל אותם להנפה המיוחלת. אך עבור אלון, הזכייה (אם וכאשר) תהיה מתוקה, אך רק הצעד הראשון.

 

 

"לא באנו לפה כדי לשחק משחקים ואולי לקחת פעם בכמה זמן תואר", אמר אורי אלון ל-103FM. "באתי לבנות מועדון רציני, גם ברמה אירופית. אבל יש דבר אחד שהיינו חייבים לעשות – הקבוצה קיימת 72 שנה ולא לקחה אליפות אף פעם. זה לא תקין ולא הגיוני, וזו הייתה משימה מאוד חשובה לי אישית, לפני שמתפנים לדברים אחרים".

 

"היה סוג של מחסום פסיכולוגי שהיינו צריכים להבין", הוסיף אלון. "עדיין לא עשינו את זה. אם בחמישי בלילה הצלחת תהיה אצלי ביד, רק אז אני אאמין שזה קורה. אתה חייב להסתכל על העבר, גם זה הלא רחוק, אילת קבוצה עם המון אופי. אבל אם נעשה את זה, אני חושב שזה יפתח את הדלת לדברים יותר גדולים".

 

לאיש ההייטק ושותפיו תכניות ברורות לגביי העתיד: "אני חושב שצריך להסתמך על ישראלים גם באירופה. צריך לבנות קבוצה שאפשר להזדהות איתה, לא רק זרים שבאים והולכים. זרים הם כמובן חלק חשוב, אבל התשתית חייבת להיות ישראלית".

 

בר טימור. "התשתית חייבת להיות ישראלית" (עדי אבישי)

 

לאחרונה פורסם כי ארן טלם, סוכן העל ואחד מבעלי הקבוצה, הצטרף לדטרויט פיסטונס בתפקיד ניהולי. אך לאלון אין ספק כי זה לא יפגע בקבוצה, וגם אם כן, זה לא יהיה סוף העולם: "ארן נשאר בהפועל ירושלים. הוא שותף מאוד מוערך. אולי הוא לא דומיננטי או בולט כמו אחרים, אבל הוא משקיע גם מכספו וגם מדברים אחרים. והוא יישאר בקבוצה".

 

"הקמתי את השותפות הזאת עם הבעלים כדי שלא הכל ייפול על בן אדם אחד", הוסיף אלון. "ואם מישהו צריך לעזוב אז אנחנו מספיק חזקים להתמודד עם זה. ואם אני אישית צריך להשקיע עוד, אעשה זאת. באתי להקים משהו לשנים".

 

בהמשך התייחס הבעלים לאפשרות ההצטרפות ליורוליג והקשיים שעומדים בדרך: " הבעיה היא שהשוק של ישראל לא גדול כמו גרמניה, צרפת, טורקיה ובטח רוסיה. אנחנו במאבק לא בלתי אפשרי, אבל צריך להוכיח לליגה שיש לנו את היכולת להביא את הדברים שהם מחפשים: קהל, ספונסרים, זכויות שידור וכו'. אני מאמין שזה אפשרי, אחרת לא הייתי עושה את זה. אבל זה לא יהיה קל".

 

לאלון ברור כי בעיר שלו, פחות קל למועדון ספורט לצמוח. אך זה ממש לא מייאש אותו: "ירושלים כעיר היא ענייה יותר מתל אביב. לכן האתגר יותר גדול. תמיד יהיה יותר קשה להקים קבוצה תחרותית. אבל נולדתי בירושלים, שם הלב שלי. אם צריך להשקיע יותר, נשקיע יותר. נצמצם את הפערים באמצעות הון אישי, אבל צריך לעשות את זה בחוכמה".

 

אלון והקהל האדום. "נולדתי בירושלים, שם הלב שלי" (עדי אבישי)

 

"לא יהיו לנו תוך שנה 11 אלף מנויים", הוסיף אלון. "אבל אם נמשיך נכון, בהתאם לתכנית העבודה שלנו, אין לי ספק שתוך כמה שנים נגיע לאולם מלא. אם תוך כמה שנים הקבוצות הכי טובות יגיעו ונהיה ביורוליג, נוכל לעשות את זה".

 

לאורך כל הראיונות שלו, וגם זה אינו יוצא דופן, אלון ממשיך לדבר על החזון לטווח הארוך: "גם אם נזכה בחמישי, העניין הוא עקביות. אנחנו חייבים לבנות קבוצה יותר חזקה בשנה הבאה. אנחנו מתמודדים מול קבוצות לא פראייריות. הן גם הולכות להתחזק. זה לא יהיה קל, אבל צריך להמשיך בתכנית העבודה – להשקיע בישראלים, להשקיע בשחקנים שיתנו ברגעי האמת את הכל. יש לנו סבלנות, ובסוף נקצור את הפירות".

 

אוהדי ירושלים באילת. "אם נמשיך נכון, נגיע לאולם מלא" (עדי אבישי)

 

כאשר נתבקש, באופן בלתי נמנע, להתייחס לחוזקה של מכבי ת"א, אלון נשמע אופטימי: "אני לא יודע אם יש כאן מדינה שיש לה קבוצה. אני רואה הרבה מאוד אוהדי הפועל ירושלים שהגיעו מחוץ לעיר. הטבע של האנשים זה ללכת עם המנצחים. לכן, אם תהיה עקביות וההישגים יהיו שנה אחר שנה, אני מאמין שתראה את הדבר הזה משתנה. לא בין לילה, אבל המשפטים האלה על מדינה וקבוצה לא יהיו רלוונטיים".

 

למרות שהן יריבות על הפרקט, יש דווקא דבר עליו אלון מסכים עם הצהובים: "חייבים לעבור לסדרות. לא יכול להיות הפיינל פור הזה. זה לא ספורטיבי. זה גם פוגע בהכנסות. אני רוצה שהקבוצה הטובה ביותר תיקח את האליפות, גם אם זו לא הפועל ירושלים".

 

"לא מבין את השיטות האלו", המשיך אלון. "אם רוצים להרים את המועדון שישקיעו. שתהיה תקרת שכר. ביטול הפטור ממס לזרים? פתוח לזה. אבל יש שני דברים: קידום השחקן הישראלי, שאני לגמרי בעדו. מצד שני, הקבוצה הטובה ביותר צריכה לנצח. אתה משקיע המון במהלך השנה אבל בסוף מגיע למשחק אחד. אני לא חושב שזה הגיוני. יש שיטות אחרות ובשביל לנסות לצמצם את הפערים, תקרת שכר תהיה מצוינת לי, אני לא הקבוצה הכי עשירה".

 

שותפות מפתיעה? אלון, כמו מזרחי, מתנגד לפיינל פור (עדי אבישי)

 

אלון חזר והדגיש שהמחויבות היא ארוכת טווח: "אני לא אהיה שאנן, גם אחרי זכייה. בשנה הבאה תהיה להפועל ירושלים קבוצה יותר חזקה. זה כל מה שאני יכול לעשות – לבנות, ולקוות שזה יסתדר. ואם זה לא מסתדר, אז מנסים לתקן באמצע הדרך, כמו שעשינו לפני שנה עם ברייסי רייט וליאור אליהו. וכמו שעשינו השנה עם טייוויין מקי ודיון תומפסון. נקווה שבשנה הבאה יהיו פחות תיקונים לעשות", הוסיף בהומור.

 

"אני רואה בבעלות כדרך להחזיר לעיר ממנה באתי. גדלתי מתחת לסלים במלחה, וראיתי איך כל שנה הדברים לא מסתדרים. אני מקווה מאוד שבחמישי הזה נחגוג עם כל ירושלים. אני מקווה מאוד שאם נזכה, זה ייתן לנו את קפיצת המדרגה שציפינו לה. ואני מאמין שזה יקרה, כי העיר בטירוף. מעולם לא ראיתי כזה דבר. האוהדים מרגישים שאנחנו בפתח של איזושהי תקופה שתהיה מאוד יפה להפועל ירושלים".

 

צלחת האליפות. "פתח של תקופה יפה" (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי