הייאוש של מכבי ת"א לא נעשה יותר נוח

גודס וגרשון. רק מחכים לסיום העונה
גודס וגרשון. רק מחכים לסיום העונה | צילום: עדי אבישי

הדבר היחיד שהצהובים יכולים להתנחם בו הוא שהעונה לקראת סיום

(גודל טקסט)

הישרדות: מה בעצם נשאר מהשם הגדול מכבי ת"א? חמישייה טובה אך עייפה (פיזית ומנטלית), עוד כמה ניסים בשק הקסמים הבלתי נגמר, ומעבר לזה כמעט כלום. שממה.

 

אם בעבר נצחו הצהובים קבוצות ישראליות בזכות העומק שלהן, הרי שכיום, לאחר פציעתו של לנדסברג, הספסל שלה הוא מהחלשים בליגה. תשע נקודות תרמה אמש שלישית המחליפים של מכבי, הכוללת שחקן אחד שגודס התייאש כנראה מההגנה שלו (אלכסנדר), שחקן אחד שמנסה אבל פשוט לא מספיק טוב (לינהראט) ושחקן נוסף שהוא כל כך רך עד שאפילו החוק הרוסי והפציעות הרבות לא יצילו אותו (ג'ייק כהן).

 

 

גם התחכום הטקטי והמשחק הקבוצתי נעלמו לחלוטין, כשמכבי התקשתה לייצר עצירות אמש ובהתקפה הסתפקה דקות רבות בטקטיקת "ניתן את הכדור לפארגו ונקווה לטוב" שלה. נס ציונה באמת שיחקה יוצא מן הכלל (57 אחוזים לשלוש והגנה סבירה יחסית אליה) אך לאחר ההפסד אמש נראה שאת הסדרה הזו מכבי תצליח לעבור איכשהו.

 

פארגו. "ניתן את הכדור ונקווה לטוב" (עדי אבישי)

 

לגבי המשך הדרך- קשה לראות את מכבי הנוכחית מסיימת את העונה עם צלחת האליפות, כשהמחדל של אי החתמת ישראלי נוסף לאחר פציעתו של פניני יהיה מהגורמים המרכזיים לכישלון. יתכן מאד שבמשחק הבא תהיה רוטציה בין הזרים, כשהיינס וסופו ירשמו הפעם (במקום לינהראט ואלכסנדר), אבל זוכרים איך הם נראו בתקופה האחרונה? מכאן כנראה לא תבוא הישועה. מכבי ת"א מנסה לשרוד, וכדי לעשות את זה הצעד המתבקש הראשון הוא להתחיל להילחם. אתמול ראינו לחימה בעיקר בצד שהפסיד בצורה אכזרית.

 

לעשות אולימפיאקוס: הפועל ת"א ניסתה לחקות שלשום את סגנית אלופת אירופה הטרייה – להאט את קצב המשחק ולהגיע למשחק צמוד מול יריבה עדיפה בתקווה שהלחץ בסיום ישפיע יותר על הפייבוריטית.

 

הסיבה שליוונים זה עבד (לפחות בחצי הגמר) ולאדומים של קטש פחות, היא כמובן העובדה שלהפועל ת"א אין ספאנוליס. אז נכון שלאף קבוצה בארץ או באירופה אין ווינר שכזה, אבל לתל אביבים אין אף שחקן שהוכיח העונה יכולות ראויות בדקות ההכרעה של משחקים צמודים. בכל שבעת משחקיה של הקבוצה שהסתיימו בחמש הפרש ומטה העונה נוצחה הקבוצה, וגם במשחק הראשון של הפליאוף החמיצה הזדמנות לגנוב את הביתיות להפוך את הסדרה למרתקת.

 

ספאנוליס. להפועל אין שחקן בדקות ההכרעה (AFP)

 

משחק ההגנה של הפועל ת"א היה טוב במרבית שלבי המשחק, וגם הפעלתו של גייטס בהתקפה הייתה יעילה, אך ללא תפקוד אחראי יותר של הגארדים (21 איבודים קבוצתיים שלשום) וכאמור התעלות ב-MONEY TIME של לפחות אחד מהם היא תתקשה לנצח את ירושלים. הקבוצה של פרנקו הייתה רחוקה מלהבריק שלשום (כשבולטים בחולשתם רייט ותומפסון) אך היא יצאה מהמשחק בשלום משום שלמדה לנצח משחקים דרך ההגנה. טיווין מקי הוא שחקן התקפה בינוני ביותר, אבל הלחץ על הכדור והאגרסיביות שלו מדבקים ועוזרים לקבוצתו לנצח גם ביום של 42 אחוזים מהשדה ו-64 מהעונשין.

 

אקס פקטור: אחת מן הסיבות העיקריות לפתיחת העונה החלשה של הפועל אילת הייתה התרומה המינימלית שקיבלה משחקני הספסל שלה בכלל ומעמית שמחון בפרט. הגארד המוכשר שצורף לאחר  פליאוף מצוין בעונה שעברה (במדי גלבוע) אכזב העונה עם 5.4 נקודות למשחק ו-29 אחוזים מעבר לקשת. כנראה שאווירת הפליאוף עושה טוב לשמחון שנתן תצוגה מצוינת מול חיפה שלשום (17 נקודות, 4 מ-7 לשלוש), המשך ישיר לכושרו הטוב בשבועות האחרונים. יכולת דומה של שמחון בהמשך הפליאוף תסייע לקבוצתו בסדרה הקשה מול חיפה, ולו עצמו להוכיח שמקומו ברוטציה של קבוצת צמרת בליגת העל.

 

(גם) בגלל זה הוא שם: איזייאה סוואן סיפר לא מעט פעמים שהוא מתקשה להבין מדוע הוא עדיין משחק בקבוצות בסדר גודל של מכבי ראשל"צ  ולא בקבוצת יורוליג. פעמים רבות (העונה ובעבר) נתן הגארד הצגות שגרמו לנו לשאול את אותה שאלה ממש, כשהוא מפגין ארסנל התקפי מרשים שכולל יד קטלנית, אתלטיות ו-ווינריות.

 

סוואן. לא ראוי לשדרוג בקריירה (עודד קרני, מנהלת הליגה)

 

אבל היו גם מקרים אחרים, כמו משחק האפס מארבע עשרה שלו מול הפועל ת"א ומשחקי נפל אחרים, וישנן גם השמועות על אורח חיים לא ספורטיבי ואישיות די בעייתית. "לשיאו" הגיע סוואן השבוע עם אובדן העשתונות שהוביל לנגיחה בפניו של שלומי הרוש, שיכולה עוד לגרום לקבוצתו לאבד את כרטיס העלייה לארבע הגדולות. שחקן טוב ככל שיהיה שמפשל בצורה כזו ברגע האמת של העונה לא ראוי לשדרוג בקריירה שלו.

 

מספרים חזקים: לא פחות משמונה שחקנים ישראלים סיימו את משחק הפליאוף הראשון שלהם עם 16 נקודות ומעלה, כשמעל כולם עומדים שון דאוסן עם 28 פלוס 16 ריבאונדים, ויוגב אוחיון עם 21 פלוס שלשת ניצחון. האחרון גם שהה על הפרקט 39 וחצי דקות, נתון שישתנה כנראה רק במשחקים עם גארבאג' טיים ממושך. בשנה שעברה החמיץ אוחיון את סדרת הגמר בשל פציעה, ורק תארו לכם מה יקרה אם התסריט יחזור על עצמו גם העונה.

 

אוחיון. מה יקרה אם יפסיד בעוד סדרת גמר? (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי