40 דקות מתואר: 89:95 למכבי ת"א על ראשל"צ

רוצ'סטי בפעולה. בדרך להחזיר תארים?
רוצ'סטי בפעולה. בדרך להחזיר תארים? | צילום: אודי ציטיאט

גביע ווינר: הצהובים חזרו מפיגור 16 וניצחו. 18 לסמית', היריבה בגמר - אילת

(גודל טקסט)

אם אפשר ללמוד דבר אחד ממשחקי ההכנה של מכבי תל אביב הקיץ, זה שהיא ממש לא מתרגשת מפיגורים גדולים. הצהובים חזרו הערב (שבת) מפיגור של 16 נקודות במחצית הראשונה ועלו לגמר גביע ווינר לאחר ניצחון 89:95 על מכבי ראשון לציון. מחרתיים, במוצאי החג, תחכה להם בגמר הפועל אילת.

 

ראשל"צ הוכיחה שהיא הולכת לדבר חזק העונה בליגה עם זרים טובים וכמובן שון דוסון הנפלא, אבל ברגע שהצהובים העבירו הילוך בהגנה ומנעו את הנקודות הקלות בצבע ובמעבר, השתנה כיוון הרוח. עוד דבר שאפשר ללמוד על החבורה של גיא גודס זה שיהיה מסוכן מאוד להשאיר אותה לבד על הקשת. אחרי מפגן השלשות במחצית הראשונה נגד עירוני נס ציונה שלשום, הפציצו הצהובים 15 פעמים מדאון טאון ומחקו פער גדול בזמן קצר מאוד.

 

דווין סמית', שפתח את המשחק חלש, היה הטוב במכבי עם 18 נקודות ו-9 ריבאונדים. טיילור רוצ'סטי הוסיף 18 משלו, טרבור אמבקווה 15 ויוגב אוחיון 12. ג'ורדן פרמאר קלע את כל 11 נקודותיו במחצית השנייה. ויטור פבראני קלע 4 נקודות, כולן ברבע הראשון, וזכה לחמש דקות בלבד. שון דוסון הוביל את המפסידים עם 20 נקודות, כריס רייט הוסיף 13, אבי בן שימול 11 ודריל מונרו 10.

 

 

הצהובים פתחו ביתרון 2:7, אבל המשך הרבע היה כל כולו כתום. כריס רייט ושון דוסון הובילו ריצה של 12 נקודות ללא מענה, כאשר ראשל"צ מגיעה לטבעת בקלות ומסיימת בדאנקים מרהיבים. דריק באיירס שעלה מהספסל פתח יתרון 13, אבל דווקא ויטור פבראני המושמץ קלע שני סלים יפים בצבע וצימק ל-28:17 אחרי 10 דקות.

 


אוחיון ודוסון במאבק בדרייב אין (אודי ציטיאט)

 

המומנטום הכתום נמשך, כאשר שלשה של באיירס קבעה יתרון שיא של 16 נקודות ועידן זלמנסון חגג בצבע על פבראני. טיילור רוצ'סטי ודווין סמית' איפסו את הידית והתחילו את הקאמבק, אבל מי שהיו אחראים על המפנה היו יוגב אוחיון וגיא פניני שעלו מהספסל ושינו את המומנטום במהלכים חשובים ובהידוק ההגנה. שלשה של רוצ'סטי מחקה את כל הפער עד הירידה להפסקה, שוויון 45:45.

 

ראשל"צ פתחה את הרבע השלישי עם הרבה התלהבות וקלעה 6 נקודות רצופות, אבל ג'ורדן פרמאר, שירד להפסקה ללא נקודה, קבר שתי שלשות והוביל ריצת 2:18 שהסתיימה בהאלי-הופ מרהיב של בריאן רנדל ובשלשה נוספת של סמית', ה-11 של הצהובים במשחק, שקבעה לראשונה פער דו-ספרתי לזכותם. אבי בן שימול הוותיק סירב להרים ידיים ובמספר פעולות טובות צימק ל-72:65 בתום הרבע השלישי.

 


סמית' בפעולה הגנתית. שלט בהתקפה ותרם בהגנה (אודי ציטיאט)

 

דוסון ובן שימול הורידו את ההפרש עד 3 והמשחק התחמם עם טכנית לרוצ'סטי שזרק מילים מיותרות לשופט דן ילון ומיני-תקרית בין רנדל למונרו. אוחיון מנע מהפך, אבל הצהובים התקשו לסגור עניין ובן שימול ומונרו שמרו על פער מינימלי. אלא שראשל"צ לא ניצלה את ההזדמנויות להלחיץ את מחזיקת הגביע עוד קצת ושלשה של פניני, שתי דקות לסיום, ניפצה את החלום של דרוקר ושות' והעבירה את הפוקוס ליציע, שם החלו אוהדי הפועל ת"א בשירי נאצה לעבר שמעון מזרחי ורגב פנאן, בנו של מוני ז"ל. 89:95 בסיום למכבי ת"א, שנשארת מושלמת במשחקי ההכנה ורחוקה 40 דקות מהחזרת התואר הראשון של העונה, אותו איבדה אשתקד להפועל ירושלים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי