גודס צריך לחשוב לפני ההחתמה הבאה

גודס. צריך מישהו אחר מאחוריו
גודס. צריך מישהו אחר מאחוריו | צילום: עדי אבישי

לפני שהמאמן יחתים עוד גבוה, כדאי שיבין שהשחקנים לא סופרים אותו

(גודל טקסט)

זקני העדה מבין בעלי מכבי ת"א עדיין לא מסיקים את המסקנות הדרושות. עובדה, ניקולה ווייצ'יץ' עדיין איתנו.

 

פעם, בשנים שבהן "שימון" היה באמת מלך החיות, הוא לא היה מאפשר מצב שבו המנהל המקצועי שלו (בשאיפה, כי מנהל הוא לא, ובטח לא מקצועי) הוא גם סוכנו של דראגן בנדר. ולא רק סוכן, אלא גורם במערכת שיודע שכל זר שיוחתם עכשיו שולח את הטאלנט להיות עוד פריט על הספסל.

 

 

פעם, כששימון היה אריה אמיתי, לא היה מתאפשר מצב שאופייבו יגיע לארץ בשכר של 44 אלף דולר לחודשיים, אבל עם נחיתתו יתברר שהוא חתום באסטודיאנטס מדריד הספרדית. פעם, כשכל אירופה חששה מ"דון מיזרקי" – מפיב"א ועד לאחרוני השופטים וסוכני השחקנים באירופה – לא יכול היה להיות מצב שסוכן איראני-אמריקאי (שכבר רימה את כל העולם ואשתו, כולל את ירושלים ומכבי עם ברייסי רייט ויוגב אוחיון בהתאמה) יעשה למכבי סקולה-דה-רמי: יציב איש קש כסוכנו של אופייבו, וזה ידרוש 50 אלף דולר ביי-אאוט מהמועדון הספרדי, סכום גדול יותר משכרו. אבל זהב היה פעם, ממש מזמן.

 

פעם, מאמן במכבי בחר את השחקנים לסגל, ולא וועדה מקצועית שתומכת בכוכב עבר ובאינטרסים שלו. גיא גודס לא ידע שוויטור פבראני בארץ, אבל כשידע זה היה מאוחר מדי. עכשיו דני פדרמן אומר שהוא בחר בו. אני מכיר את גיא כמעט שלושה עשורים, מאז ימיו כילד בהפועל חיפה. מטומטם הוא לא, אבל הוא יודע בדיוק היכן מרוחה החמאה – ובעיקר מי מורח אותה. בכל זאת יש משפחה שצריך לפרנס, אז הוא שותק.

 

גודס. נאלץ לשתוק (עדי אבישי)

 

לקראת העונה הנוכחית סימן גודס את ג'מאל מקלין וריצ'י הנדריקס. הגאונים בהנהלה אמרו "לא" והביאו ערימה של בשר, שנכון לעכשיו נראית כבשר פיגולים. אמציה רוצ'פסקי שליט"א, היהודי החדש עם הצלב, נזרק מארבעה מועדונים. הוא לא מסוגל לשמור על רגל שמאל שלו, מה שעניין אותו תמיד הייתה הסטטיסטיקה שלו, ולא הגיעו איתו לכלום.

 

ג'ורדן פרמאר היה שחקן משלים בלייקרס, לא כוכב ולא מנהיג. גם כאן הוא לא. השניים האלה משחקים לבד בהתקפה, ודווין סמית' לא יכול לסבול אותם. הוא רץ ימינה ושמאלה כדי לראות כדור כברירת מחדל במקרה שבו הם לא עולים לקליעה. הם לא חודרים לסל, לא מפיקים עבירות של היריב, כמעט ולא מגיעים לקו העונשין. הם כבר משחקים על החוזה הבא. הגנה? הלו? לא שילמו להם בשביל זה? מתי בדיוק הם שמרו באירופה?

 

אחרי שאמציה הפך ליהודי כשר, התברר שאין מה לעשות עם דגן יבזורי. אז בשביל מה הביאו אותו? כדי שלירושלים לא יהיה? את זה הרי עשו כששימון היה אריה טורף, ולא אריה מנומנם כמו היום. אז יבזורי יעשה קופה ויחזור לשחק כדורסל מתישהו, לא בטוח שזה יקרה במכבי.

 

אריה מנומנם. מזרחי מול ירושלים (עדי אבישי)

 

עכשיו, כאשר ההיסטריה עלתה שלב בהויה-פראנויה, זקני העדה אומרים לגודס "לך תביא ביג-גאי של 2.06-2.08 שגם מסוגל לזוז בלי הליכון". אז היום זה החיתוך האחרון ב-NBA והסגלים ייסגרו. יתכן שיימצא מישהו שנחתך ויעדיף את מכבי באירופה על פני ליגת הפיתוח בארה"ב. כאן הוא ישתכר יותר, כל מה שהוא צריך לדעת זה ללכת ולהרים ידיים בסינרגיה. ללעוס מסטיק זו אופציה.

 

אבל המהלך הזה יהיה שקול לאספלנית במקום ניתוח להוצאת הזיהום. מכבי צריכה אנשי מקצוע על הספסל. כאשר גודס מביט אחורה, לעצה או משהו, הוא רק מקבל אולקוס בתריסריון. רפי בוגטין ואבי אבן זה לא עזרה, הם מחלישים אותו. חיפשו לאבן ג'וב אחרי שהצטיין בסקאוטינג, אז אמרו שיהיה עוזר מאמן.

 

גודס צריך אחד כמו דן שמיר מאחוריו. הלפ-טופ היה מאמן ראשי, והיה עוזר מאמן לגדולים וטובים. אין כסף בשבילו? אז לזרוק את ווייצ'יץ' לפני שעה, כי פעילותו רק מחבלת במועדון, מכניסה את הצהובים להוצאות ענק ואין תשואה על ההשקעה. בנדר הוא ילד, פרוספקט כמו שמגדירים אותו, אבל אם יהיה שחקן, זה יקרה עוד שנתיים-שלוש. אם רצו לעשות עליו רווח מהיר, צריך היה לשלוח אותו לליגת המכללות. שנה-שנתיים שם היו עושות ממנו שחקן. ביורוליג אין לו מה לתרום כרגע, על אף הנתונים שלו.

 

דיוויד פדרמן חווה טרגדיה מהסוג שהשטן לא ברא כאשר שכל את בתו. זה לא הזמן לעמת אותו עם המציאות במועדון שלו. אבל גם הוא יסכים עם הנחת הבסיס שהניהול הנוכחי במכבי פשוט לא עובד. יש הרבה חלומות אבל מעט הצלחות. נכון שהמועדון הניף את גביע היורוליג לפני שנתיים, אבל זה היה נס שאי אפשר להסביר אותו. הא, גם היה שם דיוויד בלאט, ואנחנו רואים היכן הוא היום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי