הפועל ת"א העיפה את הפועל י-ם מגביע ווינר

רות'בארט. ניצחון יוקרתי על האלופה
רות'בארט. ניצחון יוקרתי על האלופה | צילום: אודי ציטיאט

האלופה בחוץ אחרי 72:66, האדומים יפגשו בחצי הגמר את הפועל אילת

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים, מחזיקת גביע ווינר בחוץ. שחקניו של דני פרנקו, שהם גם האלופים להזכירכם, עפו הערב (שישי) כבר ברבע הגמר כשנוצחו 72:66 ע"י הפועל תל אביב, במגרשה הביתי של האחרונה אולם הדרייב אין.

 

המשחק היה קצבי והפכפך, ירושלים הוליכה ברבע הראשון, הפועל ת"א ברחה ליתרון 12 בשלישי, ירושלים חזרה להוליך ברביעי לפני שהרימה ידיים.

 

 

 

הרבו לקלוע להפועל ת"א: אוונס 18, רות'בארט 15, באטל 14, לימונד 10. לירושלים: סמית 18, אליהו 12, רולנד 10, הלפרין 9.

 

 

 

 

סיום המשחק – נצחון 72-66 להפועל שלנו! מחר כאן בתשע וחצי מול הפועל אילת

A video posted by Hapoel Tel Aviv BC (@hapoeluta) on

 

 

הפועל ת"א אומנם אירחה באולמה הביתי, אך היא לא הייתה הפייבוריטית. ג'ון ווליאמסון נפצע במשחק האימון האחרון וייעדר כחודש מהמגרשים. במקומו רשמו האדומים את ג'ף אלן. שחקני הנבחרת, רביב לימונד ורוברט רות'בארט, שיחקו לראשונה העונה במדי הפועל ת"א.

 

אילת – מכבי חיפה 75:83

 

במשחק מוקדם, נקבע כי העולה השלישית לחצי הגמר היא הפועל אילת שניצחה 75:83 את מכבי חיפה. המשחק היה צמוד לכל אורכו אך השחקנים של אריק שיבק, בראשותם של אפיק ניסים ואלאדי אמינו (13 נק' כ"א). רוז'ו (18 נק') ודיבורתולומיאו (14 נק') בלטו בשורות המפסידים.

 

מהלך המשחק:

 

רבע 1:

 

ירושלים פתחה עם טוני גפני, אי ג'יי רולנד, יותם הלפרין, דונטה סמית' וד'אור פישר. הפועל ת''א פתחה עם טיילור באטל, רוברט רות'בארט, מתן נאור, רביב לימונד וכריס אוונס. 

 

השתיים פתחו את המשחק עם אפס מארבע מהשדה. הסל הראשון הגיע לאחר שתי דקות מהפתיחה, על ידי רות'בארט. באמצע הרבע הראשון ספג דונטה סמית' מכה בצד החיצוני של הברך והתפתל מכאבים. הוא ירד לחדר ההלבשה להמשך הטיפול. 

 

הפועל ת"א עלתה ליתרון מוקדם, אך שלשה של ברייסי רייט החזירה את היתרון לירושלמים ובסיום הרבע הראשון, 15:16 לירושלים. 

 

רבע 2:

 

אחרי תוצאה נמוכה ברבע הראשון, רצו שתי הקבוצות למטווח דו צדדי. הפועל ירושלים פתחה את הרבע עם שני סלים מהירים. במקביל, דונטה סמית חזר מהטיפול בברכו בחדר ההלבשה, אל הספסל. הפועל ת"א רשמה ריצה נפלאה של 0:10 והוליכה 29:31.

 

הירושלמים נטלו את ההולכה ועלו ל-32:33, ושוב עבר היתרון לאדומים, 33:36. הפועל ת"א ניצחה ברבע הזה 18:23 ובהפסקה – 34:38 לאדומים. 

 

 רבע 3:

 

רות'בארט קלע סל, ואוונס בסל אדיר העלה את האדומים ליתרון שיא של 34:45. רולנד קלע את הנקודות הראשונות של ירושלים במחצית השנייה, וסמית ששב לפרקט לאחר טיפול ברגלו הפגועה, הוסיף סל משלו.

 

הגנת ירושלים המשיכה להיות חדירה מאוד ו-ווילי גאדג' ניצל זאת והצטרף לחגיגת הסלים. אוונס צלף שתי שלשות רצופות וקבע 44:57 להפועל ת"א, אליהו צימק במעט, והרבע הסתיים ביתרון האדומים -46:57. 

 

רבע 4:

 

הפועל ירושלים ניסתה לחזור למשחק. דונטה סמית' דייק פעמיים מהקו ושלשה של הלפרין הורידה את ההפרש לארבע נקודות בלבד שש דקות לסיום

 

סל נוסף של הלפרין הוריד את ההפרש לשתי נקודות, קטש לקח פסק זמן. ירושלים המשיכה בריצה וחמש דקות לסיום קבעה שוויון. שלוש דקות לסיום, דונטה סמית העלה את הירושלמים ליתרון ראשון מאז תחילת הרבע השני. מתפרצת טובה ודאנק ענק של אוונס החזירו להפועל ת''א את היתרון בו החזיקה עד לסיום כשניצחה 66:72. 

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי