"ליפול ככה עם סנטרים לא קורה לי גם כשאני ישן"

אונואקו. בחיים לא הייתי עושה את השגיאות האלה
אונואקו. בחיים לא הייתי עושה את השגיאות האלה | צילום: עדי אבישי

אפי בירנבוים התייחס לגבוהים של מכבי ואמר: "במקום גודס הייתי הולך"

(גודל טקסט)

מי שמכיר את הכדורסל הישראלי, כולל את מכבי ת"א , מבפנים ומבחוץ הוא אפי בירנבוים. שנים שהשועל הוותיק מלווה את הענף המקומי כמאמן ראשי, כולל תקופה קצרה ולא מוצלחת ב-2008 אצל הצהובים, ולנוכח המשבר הנוכחי של מכבי לבירנבוים ברור מה הפתרון.

 

"הם ידונו וידונו, דבר אחד בטוח: אני נמצא כבר שנה שנייה בקורס ניהול ספורטיבי. הגיע הזמן שכל קבוצת ספורט בארץ בכל ענף יהיה לה מנהל ספורטיבי", אמר אפי לתכנית הספורט של 103FM. "זה חוסך כסף ועושה את זה יותר מקצועי. רק שתדעו, וויצ'יץ' נמצא איתנו בקורס הזה. והוא תלמיד טוב".

 

 

על דרך קבלת ההחלטות בקבוצה, הודה מאמנה לשעבר שהוא מתקשה להבין איך היא מתנהלת: "אני לא יודע מי מחליט במכבי ת"א. אמרו פעם דני פדרמן, פעם ניקולה וויצ'יץ'. זה הסוד הכי גדול במדינה. אני לא אהיה במכבי ת"א כמנהל מקצועי, אבל יש אחרים שיעשו זאת".

 

בניתוח מקצועי, לאפי ברור כי הצהובים שגו עם הבחירות שלהם של שחקני פנים: "אני בחיים לא הייתי עושה את השגיאות האלה. הבאתי במשך 35 שנה את הזרים הכי טובים בארץ. ליפול ככה עם שני סנטרים כאלה לא קורה לי גם כשאני ישן", התייחס להבאתם של פבראני ואונואקו.

 

פבראני. "בחיים לא הייתי עושה את השגיאות האלה" (דני מרון)

 

"עכשיו צריך לזרוק את שני אלה שלא יביאו שום דבר ולהביא סנטר", קבע בירנבוים. "בקיץ הם פספסו כמה אופציות והיה והיה להם בשנה שעברה זמן להחליט על הגבוהים הנכונים כי אחד (טיוס) עשה להם שביתה איטלקית והשני (סופו) היה בעודף משקל".

 

"אופייבו יכול מאוד לעזור", התייחס לשחקן הרכש ומיד ביקר שוב את ההתנהלות, "רק היה חסר את המנכ"ל שיחתום על החוזה המקדים על השחרור הבינ"ל – אשתי עשתה את זה 20 אלף פעם כי ידענו שזה ההליך. התפקיד הזה של מנהל מקצועי חוסך לקבוצות כסף".

 

אופייבו במדי מכבי חיפה. "יכול מאוד לעזור" (עדי אבישי)

 

כאשר דיבר על צוות האימון, החמיא אפי, פחות או יותר, לעומד בראשו: "אני מעריץ של גיא גודס. כולם סביבו הלכו הביתה – העוזר מאמן, מאמן כושר והמנכ"ל. הוא מכיר את המערכת שש שנים, הוא קיבל ג'וב ועושה אותו. עד שלא יגידו לו אחרת הוא שם. אני במקומו הייתי הולך כבר מזמן". על האפשרות שיגיע שיחזקו את צוות האימון בעוזר בכיר סיכם בקצרה בירנבוים: "מה, דן שמיר מוריד ריבאונד?".

 

למרות שלא על זה נשאל, אפי דרש להתחיל דווקא בהתייחסות לכוכב הגדול של הפועל ירושלים: "יש בן אדם שצריך לדבר עליו בכדורסל הישראלי וזה דונטה סמית'. הוא משנה מציאות. שלוש שנים הוא משנה את הכדורסל הישראלי. מול מכבי ת"א, רגע לפני שהפועל י-ם מפסידה, הוא צרח על המאמן ודרש להיכנס".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי