שרף אותם: 83:88 למכבי אשדוד על מכבי ת"א

יש לזה סוף? שחקני מכבי
יש לזה סוף? שחקני מכבי | צילום: עדי אבישי

גודס רשם עוד הפסד אחרי רבע אחרון נוראי. 34 נק' לגארט

(גודל טקסט)

זה כבר לא מפתיע וכבר לא בלתי נתפס. אבל עדיין, מדובר בהפתעה גדולה. מכבי אשדוד הגיע הערב (ראשון) למנורה מבטחים, הביטה למכבי תל אביב בלבן של העיניים וניצחה אותה 83:88.

 

רבות כבר נכתב על מעמדו של מאמן הצהובים גיא גודס. כנראה שאם לראשי המערכת היה את מי להחתים, גודס כבר מזמן לא היה פה, אולם כרגע ברור לשני הצדדים כי זמנו של המאמן קצוב, והחיפושים אחרי מחליפו בעיצומם.

 

שרף סוואן וגארט חוגגים בסיום (עדי אבישי)
 

גודס והבוס מאחוריו, הערב (עדי אבישי)

 

הצהובים ללא דווין סמית', דגן יבזורי וארינזה אונואקו שלא נרשמו למשחק. ג'ורדן פרמאר וטיילור רוצ'סטי ינסו בעזרת יוגב אוחיון לקחת את מכבי קדימה כאשר מעמדם של שני הגארדים גם הוא תחת זכוכית מגדלת.

 

 

 

מכבי פתחה את המשחק לא רע, והחל מהרבע השני הוליכה בפער שנע סביב עשר נקודות עד הרבע האחרון. האורחים לא וויתרו על המשחק לרגע, ופשוט לא הפסיקו לקלוע ברבע הרביעי. החל מרגע מסוים הם רצו 14:29 וניצחו את המשחק בצדק.

 

יהיה זה עוול להתמקד רק בצהובים. החבורה של צביקה שרף ראויה לכל המחמאות על המשחק הנהדר שהפגינה, בראשותו של דיאנטה גארט, שקלע לא פחות מ-34 נקודות. גם צ'ארלס תומאס (19 נק') ואייזה סוואן (16 נק') היו נהדרים.

 

מהלך המשחק:

רבע 1

מכבי ת"א עלתה עם אוחיון, פרמאר, פניני, רנדל ואמבקווה. אשדוד העלתה את גארט, סוואן, סולומון, שולדבראד ותומאס. אשדוד איבדה שלוש כדורים בחצי הדקה הראשונה של המשחק, אך מכבי לא השכילה לנצל זאת ולעלות ליתרון גדול. חמש נקודות רצופות של האורחים העלו אותם ל-2:5. אמבקווה עם הנקודה השישית שלו העלה ל-11:14, אך סואן ענה עם שלשה והשווה את המשחק.


אמבקווה מטביע (עדי אבישי)

תומאס העלה את האורחים ל-14:16, אך מכבי הגיבה בריצת 2:9. שלשה אדירה של גארט עם הבאזר קבעה 21:23 בסוף הרבע.

רבע 2

גארט קלע חמש נקודות מהירות והעלה את הקבוצה הדרומית ליתרון ואת מספר הנקודות שלו ל-12, אך רוצ'סטי בשלשה נוספת השווה את התוצאה 26:26. מכבי פתחה מבערים, וקליעות עונשין מוצלחות של אופייבו השלימו ריצת 0:10 והעלו את המארחים ל-26:32. בנקודה זו הזעיק שרף פסק זמן.


הזעיק פסק זמן. שרף (עדי אבישי)

מכבי המשיכה לרוץ אחרי פסק הזמן בראשותם של פניני ורנדל, אך אשדוד לא נתנה לה לברוח, כשהיא נהנית מסלים של תומאס וג'רמיין הול, שהוריד ל-30:37. פרמאר אמנם זרק אירבול מביך, אך לא הפסיק לחלק אסיסטים לחבריו (7 במחצית), שנהנו מההגנה הרכה של האורחים והמשיכו להגדיל את היתרון, שטיפס עד לעשר נקודות במחצית, 36:46. את רשימת הקלעים של הצהובים מוביל גיא פניני עם תשע נקודות. מהעבר השני, 14 נקודות של גארט משאירות את הדרומיים בינתיים במשחק.


מחלק אסיסטים כמו סוכריות (7 במחצית). פרמאר (עדי אבישי)

רבע 3

שולדבראנד עלה למחצית לוהט וקלע שתי שלשות, אך מן העבר השני שלשות של אוחיון ופניני שמרו על הפער.


צולף. שולדברנד (עדי אבישי)

שתי הקבוצות החלו לשחק מפוזר ולהחטיא זריקות רבות. ארבע נקודות של גארט קבעו 48:54 וגרמו לגודס להזעיק פסק זמן, לאחר שהקבוצה שלו לא קלעה כבר שלוש דקות. לנדסברג חזר מפסק הזמן עם יד מאופסת, ויחד עם אוחיון שקלע עם סיום הרבע, עלו הצהובים ל-54:65.


גארט בדרך לעוד שתי נקודות (עדי אבישי)

רבע 4

מכבי פתחה טוב את הרבע הרביעי, ושש נקודות רצופות של לנדסברג העלו אותה ליתרון 59:71. שלשה מטווח NBA של גארט הורידה את היתרון לפער חד ספרתי, וסל נוסף של סואן הוריד ל-64:71. פסק זמן טלוויזיה לא עצר את החבורה הנחושה של שרף, וארבע נקודות של גארט, שהגיע כבר ל-29, הורידו את התוצאה ל-71:68 בלבד ואילצו את גודס להזעיק פסק זמן.


מפחד שגם המשחק הזה יברח לו. גודס (עדי אבישי)

המגמה לא נעצרה, ושתי נקודות של סואן מהעונשין השלימו ריצת 0:11. מכבי קלעה קצת מהעונשין, אך שלשה מטורפת של גארט הלוהט ושתיים נוספות של תומאס קבעו שוויון 75:75, שתיים וחצי דקות לסוף. סל של גארט, שתי דקות לסוף המשחק, השיב את היתרון לאורחים וגרם לגודס להזעיק עוד פסק זמן. אשדוד לא הפסיקה ללחוץ על הדוושה, וחמש נקודות רצופות של סוואן העלו אותה ל-80:86 וחתמו את המשחק באופן מעשי.


שחקני אשדוד מודים לקהל בסיום (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי