"קטש ידע כשהגעתי שבסוף אני אהיה המאמן"

כל בן אדם הולך עם האמת שלו. אברמי
כל בן אדם הולך עם האמת שלו. אברמי | צילום: האתר הרשמי של הפועל ת"א

שרון אברהמי, מאמן הפועל ת"א הטרי, סיפר ל-103FM: "מלא ביטחון ובשל"

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב מנסה להתאושש מהמשבר שפקד אותה עם תחילת העונה, ושיאו היה בפיטוריו של המאמן עודד קטש והחלפתו בשרון אברהמי, שאימן את הקבוצה בעבר ובקיץ האחרון מונה לעוזרו של קטש.

 

את טבילת האש הראשונה שלשום שלו סיים אברהמי בהצלחה, עם ניצחון חוץ מרשים 84:61 על סגנית האלופה הפועל אילת, שהוביל להתפטרותו של מאמנה אריק שיבק.

 

 

אמש (שלישי) התפנה אברהמי לשוחח עם תכנית הספורט של FM103, הדף את הטענות לפיהן היה שותף ל"פוטץ'" נגד קטש ולא חשש להצהיר כי הוא בשל לחלוטין לתפקיד התובעני.

 

"כן, זו הייתה טבילת אש מוצלחת, לפתיחה הזאת קיווינו", התייחס המאמן לניצחון באילת "ממש לא חשבתי שננחיל להם תבוסה. לאילת יש סגל דומה מאוד לסגל שהגיע לגמר הפלייאוף בעונה שעברה, עם מאמן מצוין כמו אריק שיבק. ציפינו למשחק קשה וציפינו שהם יבואו עם הגב לקיר. אני מקווה שעזרנו להם להיראות כמו שהם נראו".

 

מאמן מצוין. שיבק (אודי ציטיאט)

 

"שמנו דגש בשבוע הזה על הרבה דברים מנטליים שאני מאוד מאמין בהם. הוצאנו כל מיני דברים שהיו אצל שחקנים שחשבו קצת על עצמם, דברים כמו נקודות ואגו. השחקנים שמו את הדברים בצד והיו קצת יותר אגרסיביים", סיפר אברהמי. "עשינו את הדברים האלה גם לפני נהריה. חלק מהם עבדו וחלק לא עבדו. מול אילת זה היה טוב מאוד כי באנו אגרסיביים ואינטנסיביים".

 

"מי אמר שלא הגעתי על דעתו של עודד קטש? אני לא יודע מזה", הגיב המאמן הטרי להאשמות לפיהן הוא הונחת על המאמן הקודם. "כשקיבלתי את ההצעה לבוא קיבלתי אותה מעודד, הייתה לי פגישה איתו. בסוף הפגישה גם הוא וגם רמי כהן היו"ר אמרו לי שהוא רוצה שאני אהיה, אחרת לא הייתי מגיע".

 

"הייתה לי שיחה איתו גם אחרי שהוא פוטר, אנחנו עדיין ביחסים מצוינים. הוא אמר לי שמבחינתו הוא חושב שאני צריך להמשיך", העיד אברהמי על קטש. "מלכתחילה כשהגעתי, גם הוא וגם אני ידענו שבאיזשהו שלב אחרי שנה או שנתיים אני אמור להיות המאמן הבא של הפועל. לא אגיד לך שזו לא הייתה סיטואציה קשה, כי אני הרגשתי שנתתי הכל בתקופה שהייתי עוזר כמו שאני תמיד עושה".

 

בכל מקרה היה אמור להחליף אותו. אברהמי מאחורי קטש (אודי ציטיאט)

 

"כל בן אדם הולך עם האמת שלו, ואני מפריד את זה לשתיים. בתקופה שהייתי עוזר של עודד, גם הוא אמר לי בשיחה האחרונה שלי איתו שנתתי הכל. גם בשיחה לפני שהייתה לו עם ההנהלה הצעתי לו לנסות, לעשות שינויים. בסופו של דבר הם החליטו להיפרד, ואחרי שהם נפרדו קיבלתי את ההחלטה להישאר".

 

"להגיד לך שלא הייתי מאוכזב אחרי שלא המשכתי אחרי העונה המדהימה שהייתה לנו, כשהגענו לחצי גמר גביע המדינה מרחק סל מהגמר, שהפסדנו בגמר לבקעה, כשהיינו בלי אדריאן יוטר ומתן נאור – הייתי מאוכזב", התייחס המאמן להחלטת האדומים שלא להמשיך עמו לאחר שהקבוצה עלתה ליגה. "אבל אני הרבה שנים, גם בתור שחקן וגם בתור מאמן, במקצוע הזה. לא לקחתי את זה באופן אישי. יש לי עכשיו את הקבוצה בידיים, זה מועדון גדול, אני לא מתרכז במה שמסביב ומה כותבים. אני מרוכז בדבר אחד – להפוך את הפועל ת"א להכי טובה שאפשר".

 

"אפקט פיטורי מאמן? תשמע, אפשר להגיד על כל ניצחון שהוא לא אינדיקציה לכלום. עשינו ניצחון גדול ואי אפשר לקחת את זה מאיתנו", התייחס שוב המאמן לניצחון באילת. "אני לא מהמאמנים שהוצנחו מהיותם שחקנים, ממקום אחר וכו. אני עברתי את כל השדרה. מחוגים, דרך קט סל, דרך ילדים, דרך נבחרות. הייתי עוזר בנבחרות. קיבלתי מאריק שיבק ומעמוס פרישמן את האפשרות להיות מאמן קדטים. עשיתי שתי עליות דרג עכשיו. הייתי שנים מאמן בליגה השנייה למרות שהיו לי הצעות בליגה השנייה. אני מגיע מאוד מאוד בשל".

 

אימן בכל רמות הכדורסל. אברהמי (עדי אבישי)

 

"אני כבר בן 42, יש לי ניסיון אימון", המשיך המאמן. "רוב המאמנים שמאמנים היום בליגה הראשונה אלו מאמנים שאימנו נגדי בליגה השנייה, בליגות הנוער, בליגות בתי הספר, כמו נגיד דני פרנקו. לא הוצנחתי מהחלל. אני מרגיש היום מלא ביטחון, מאוד בשל, בסוף זה אותו כדורסל. לפעמים בליגה השנייה יותר קשה מבליגה הראשונה, מבחינה טקטית, את זה אפילו מאמנים אמרו לי. אני בא עם הדרך שלי כמו שבאתי לנבחרת. אני יודע שיש לי הזדמנות גדולה, יש לי את הדרך שלי. אני מקווה לעשות אותה בהפועל ואני מקווה שנמשיך במה שהתחלנו אתמול".

 

"עודד לא דיבר איתי אחרי המשחק אתמול", הגיב אברהמי לשאלה האם שוחח עם קטש לאחר הניצחון באילת, "עידן אבשלום, שהוא הבן אדם הכי קרוב אליו, שלח לי הודעה. דיברנו שיחה ארוכה גם אחרי הפיטורים וגם יום אחרי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי